شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دایان شوارتز- کمی قبل، من لیستی از عبارات و کلمات آزار دهنده ای که به عنوان ارتباط گیرنده ها بیان می شود را تالیف کردم، از «در پایان روز» گرفته تا «گورو ( معلم مذهبی )» و «حماسه». این فهرست، از طریق پست وبلاگ من، رشد کرد همانگونه که شما عبارات خود را که آزار دهنده بوده، اضافه نموده اید («من از این کار متنفر نیستم» و «همکاری» (اشتراک مساعی یا سینرژی) می شود نام برد).
زمانی که روز دیگری من شنیدم کسی در مورد عدم توانایی در ویروس کشی شکایت کرده است، من متوجه شدم که وقتش رسیده تا لیست حماسی تاکتیک های بی فایده روابط عمومی را خلق و یا ایجاد کنم. برای ساخت این فهرست، شما نیاز به اضافه کردن، بی شرمانه و بدون تردید به آن دارید. هر حرفه ای، تاکتیکی دارد که همواره کار نمی کند چرا که فرض بسیاری از آنها ناقص است.
من باید مقدمه را، با بیان این که اکثر متخصصان روابط عمومی که من می شناسم، و آنهایی که ما در اخبار روابط عمومی پوشش می دهیم، سخت کوش، هوشمند و موثر هستند، شروع کنم. اما همه ما همکارانی را می شناسیم که به یکی از تاکتیک های زیر تسلط دارند. این تاکتیک ها تنها در خدمت رسانی به مجموعه روابط عمومی به عنوان یک حرفه نگاه می کنند:
1. ایجاد یک کمپین ویروسی به عنوان هدف شماره 1: زمانی که یک کمپین به سمت ویروسی شدن می رود، لذت بخش است مانند اوریو صدای جیر جیر خاموشی و یا چالش سطل یخ و توانایی ما را در جهت گسترش پیام های مان شتاب می دهد (برای بهتر یا بدترشدن). اما انگیزه ها و روانشناسی های سهامداران خود را به جای ساخت متوسط (توییتر، فیس بوک، و غیره) درک کنیم، تمرکز مرکزی به احتمال زیاد منتج به محتوای قابل انتشارمی شود.
استفاده از معادلات (تعادل) ارزشی آگهی به عنوان یک استاندارد: در حالی که روابط عمومی هنوز در تلاش برای توافق بر سر یک ماتریس استاندارد است، با اصول و ماتریس بارسلونا به منظور سنجش بهتر ارزش روابط عمومی به طور کلی و به ویژه یک کمپین، همراه شده است. استفاده از AVE ها در روابط عمومی بهترین مسیر برای رفتن به عقب است.
2. سم پاشی و دعا: شما نیاز به پوشش رسانه ای دارید، بنابراین بهترین راه برای به دست آوردن آن، ارسال همان ایمیل و اطلاعیه مطبوعاتی به هزاران نفر از روزنامه نگاران، بسیاری ازآنانی که صنعت شما را پوشش نمی دهند، می باشد. اشتباه است! حتی با پایگاه داده به روز و دقیق در اختیار ما، با هدف قرار دادن روزنامه نگار مناسب و یا تاثیر گذار، گفتن یک داستان به مخاطب خوب و شایسته است که هنوز هم بسیاری از آن طفره می روند.
3. طعمه و تعویض(راه گزینی): هیچ چیزی بیشتر از این که یک مشتری فکر کند که آنها فقط یک مشاور روابط عمومی فصلی را که صرفا قرار ملاقات با شخصی را برای هفته آینده به مدت چند سال، خارج از دانشگاه که به عنوان یک رهبر می شود رویش حساب کرد، برایش تنفر آور تر نیست. بعد از نزدیک به 20 سال در فضای روابط عمومی، می توانم بگویم که شفافیت بیشتری در مناسبات سازمان مشتری وجود دارد و طعمه و سوئیچ (راه گزینی) کمتری مشهود است. موارد کمی غرق در پیشرفت هستند.
4. فراموش کردن اینکه شما یک صدایی دارید: ایمیل ابزار ارتباطی بسیار عالی است اما هیچ چیز همانند صحبت کردن با کسی به صورت خصوصی و یا از طریق تلفن، غالب نیست. برو به عقب و به یک دوست صنعتی تماس بگیر، با یک خبرنگار و یا مشتری ملاقات کن و قرارملاقات با ذینفعان روی چمن خود (در محوطه کاری شان ) بگذار ( به عنوان مثال، همایش صنعت)
5. فراموش کردن اینکه شما گوش دارید: به عنوان بیشترین انضباط، روابط عمومی از فقدان شنوایی رنج می برد. به آنچه که سهامداران شما می گویند گوش فرا دهید و در مکان هایی که آنها صحبت می کنند، حاضر شوید. گوش دادن تمرین است: شما باید خودتان را مرتبا منظم کنید و به کارهای تان مرتبا نظم و انضباط بدهید اما پاداش قابل توجه است.
6. کار در سیلو (انبار غله): اگر شما می خواهید آنچه سازمان شما می تواند به دست آورد (با موفقیت کسب کند) را محدود کنید، پس بسیار حائز اهمیت است که شما در بخش تان یک جمع منظم و آراسته ای را مستقر کنید. اما اگر شما می بینید که خطوط تار شده اند و برای یک روستا بالا بردن آن میله طول خواهد کشید و وقت گیر خواهد بود، سپس شما می فهمید که هماهنگ کردن با همسالان بازاریابی خود (به آخرین وبلاگ من مراجعه کنید)، و حتی کسانی که در IR، IT، HR و دو مورد دیگر و گروه ها (واحدهای) سه حرفی، راه پیشبردی برای ارتباطات موثر، خواهد بود.
من می خواهم از شما بشنوم. شما در خط مقدم هستید. برخی از تاکتیک های روابط عمومی که ما برای پایان دادن به آمارها نیاز داریم، چه هستند؟ لطفا با پاسخ دادن به سوالاتی که در انتهای مقالات مطرح می شوند به ایجاد فضای دیالکتیک در روابط عمومی کمک کنید.
مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|