درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 23:50   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14563صفحه نخست » چهارشنبه، 12 آذر 1393 - 11:05
بازاریابی و تبلیغات
بررسی نظام هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)
نورالهدی یوسفندی - دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و مدرس دانشکده فنی و حرفه ای دختران فاطمیه
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، با توجه به اهمیت محاسبه هزینه ها و شناخت صحیح از آنها ضمن تعاریف دو نظام محاسبه هزینه یابی در این مقاله سعی شده دو نظام هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سنتی را با هم مقایسه کنیم.
ABC در چند سال اخیر تأثیر بسزایی در هزینه یابی تولیدات داشته است. ایده ABC، از دهه 1980 که فلسفه فکری بسیاری از مدیران شرکت ها دستخوش تغییرات عمده گردید و علاوه بر سودآوری، رقابت در سطح جهانی، افزایش رضایت مشتریان، تأکید بر کنترل کیفیت محصولات و کاهش هزینه ها نیز جزء اهداف اصلی آنها قرار گرفت یا بیشتر خود را نشان داده است مورد توجه قرار گرفت.

واژگان کلیدی: هزینه یابی بر مبنای فعالیت- هزینه یابی سنتی


مقدمه:
اکثر کاربردهای ABC در آغاز به منظور تعیین دقیق و صحیح هزینه محصولات بر روی محیط تولیدی تمرکز دارند؛ با این وجود بسیاری از صنایع خدماتی منجمله لجستیک و پشتیبانی، در چند سال اخیر شروع به اجرای ABC نموده اند.
شرکت های راه آهن ABC را جهت تعیین هزینه پردازش صورت حساب های بارگیری بصورت دستی، فاکس و اینترنت بکار برده اند. بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری دارای سابقه طولانی از ABC در جهت تأیید نمودن سرمایه گذاری در ماشین های خودپرداز و رضایت مشتریان، بیشتر از این سیستم استفاده نموده اند. مراکز مراقبت پزشکی و درمانی ABC را جهت محاسبه میزان سودآوری، حذف هزینه های غیرضروری و برنامه ریزی برای تغییر، به کار می برند. در صورتی که هزینه کارهای پزشکی مشخص باشد در مورد تعیین تعرفه بهتر می توان تصمیم گرفت.
در این مقاله سعی بر آن شده تا به تعریف، بیشترین کاربرد، اهداف، مراحل و پیش فرض های اجرا، مراحل پیاده سازی و بکارگیری و مزایا و معایب هزینه یابی بر مبنای فعالیت پرداخته شود.

 

دانلود فایل PDF مقاله
 


منبع: TMBA
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد