درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 18:38   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14552صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیسه شنبه، 11 آذر 1393 - 20:29
چرا ارتباطات می تواند بازاریابی را رهبری کند؟
روابط عمومی و بازاریابی یکی از موضوعات مشاجره بر انگیز است. کجا روابط عمومی باید بنشیند و چه زمانی باید زیر چتر بازاریابی قرار گیرد؟ چه کسی پیشرو است؟ آیا روابط عمومی فقط یک محصول عملکرد بازاریابی است؟
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، رضوانه مانجور- روابط عمومی و بازاریابی یکی از موضوعات مشاجره بر انگیز است. کجا روابط عمومی باید بنشیند و چه زمانی باید زیر چتر بازاریابی قرار گیرد؟ چه کسی پیشرو است؟ آیا روابط عمومی فقط یک محصول عملکرد بازاریابی است؟


در طی کنفرانس روابط عمومی آسیا که مجله بازاریابی در چهار فصل میزبانی شده بود؛ ویشال دوشی، رئیس ارتباطات و بازاریابی برای جنوب شرق آسیا در گروه بین المللی امریکایی (ای آی جی) اظهار کرد که شرکت ارتباطات و بازاریابی باید به عنوان یکی از عملکردها، نهایتا توسط متخصصان روابط عمومی هدایت شود.


دوشی گفت: «من باور دارم که بازاریابی زیرمجموعه ارتباطات قرار می گیرد. نظر شخصی من این است که این خطر وجود دارد که اندیشه ای که راه بازاریابی را مشخص می کند، روابط عمومی و عملکرد مناسب آن را پایمال کند. به ویژه این زمانی اتفاق می افتد که این دو (روابط عمومی و بازاریابی) در محیطی وارد شوند که توسط شخصی با زمینه سنتی روابط عمومی اداره می شود.»


در یک ساختار ایده آل، دوشی توضیح می دهد که عملکرد روابط عمومی و بازاریابی باید در هم ادغام شوند و توسط شخصی اداره شود که مسئولیت همه روابط سازمان را بر عهده دارد- اعم از برون و درون سازمان. آن فرد رئیس ارتباطات و بازاریابی خواهد بود و همچنین نیاز دارد که همانند یک متخصص روابط عمومی بیاندیشد. او نیاز دارد که از شفافیت و تعامل دو بخش سازمان و مصرف کنندگان اطمینان حاصل کند.


این ساختار نیازمند حمایت افرادی است که روابط چندگانه ای را با مصرف کنندگان، کارکنان، تهیه کنندگان و کانال های چندگانه ارتباطات دارند. با این نگاه بازاریابی شرکت های بیمه ای برای مخاطبان گسترده تر، در مقیاس بزرگتر، باید به طور فزاینده ارتباطات و بازاریابی خودشان را با هم ادغام کنند.


وی گفت: «امروز، کسی که یک بروشور تولید می کند، همچنین گزارش خبری می نویسد، و همچنین تبلیغات بنر دیجیتالی سازمان و کانال های رسانه اجتماعی را تامین می کند. این تنها احساس می شود که بازاریابی و ارتباطات دچار یک صدایی شده اند. وی افزود: «آنها با یکدیگر می توانند اولویت های و پیشرو بودن محصولات را تعیین کنند و نهایتا تصمیم بگیرند که چه چیزی به مصرف کننده بگویند.»


روابط عمومی در جهان جدید، ذینفعان شما و اتاق های وسیعی که در مجموع وجود دارند را مدیریت می کنند. چشم انداز روابط عمومی بدون شک در حال تغییر است. در حال حاضر کشت فن آوری های جدید، کانال های جدید و ذینفعان جدید به متخصصان روابط عمومی نیازمند هستند که در جریان آموزش روابط عمومی قرار گرفته باشند.


با توجه به گفته های تینو فریتش، رئیس ارتباطات و سخنگوی مطبوعات، ای پی ای سی، در تیسن کراپ، روابط عمومی اکنون باید به عنوان مشاوره داخلی عمل کند و نقش های جدیدی را در چشم انداز بازاریابی و راهنمایی شرکت از طریق آن بازی کند. فریتش توضیح داد، این نباید تنها به عنوان یک چالش دیده شود، بلکه باید به عنوان فرصتی دیده شود.


فیتش پرسید: «این پیچیدگی جدید شانس بزرگی برای ایستادن ارتباطات است. ما باید یاد بگیریم که از اتاق های جلسات روابط عمومی استفاده کنیم. چه کس دیگری به جز متخصصان روابط عمومی می تواند سعی کنند که اتاق های جلسات را به طور حرفه ای در دست بگیرند؟»


فریتش ادامه می دهد: «در حال حاضر ما به جهان جدید وارد می شویم. این جهان مدیریت پیچیده ای دارد. همچنین باید در آن به ذینفعان توجه شود. زمان می برد که آنهایی که از سبک قدیمی استفاده می کرده اند خودشان را با این سبک هماهنگ کنند. اما شما نمی توانید از آن فرار کنید. باید آن را در آغوش بکشید.»


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد