درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 02:33   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13993صفحه نخست » جمعه، 9 آبان 1393 - 20:13
وزیر کار: سازمان بیمه‌گر تکمیلی 7000 خبرنگار مشخص شد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به مشکلات ساختاری فعالیت در شغل روزنامه‌نگاری، نیاز امروز روزنامه‌نگاران ایرانی را فعالیت در قالب تعاونی‌ها و تشکیل یک اتحادیه صنفی قدرتمند دانست.
  
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به مشکلات ساختاری فعالیت در شغل روزنامه‌نگاری، نیاز امروز روزنامه‌نگاران ایرانی را فعالیت در قالب تعاونی‌ها و تشکیل یک اتحادیه صنفی قدرتمند دانست.

به گزارش نامه نیوز، علی ربیعی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره وظایف وزارتخانه متبوعش در قبال روزنامه‌نگارانی که به دلیل از دست دادن شغل خود در اثر تعطیلی یا توقیف رسانه‌شان، موقعیت بیمه‌ای آنها به خطر می‌افتد، گفت: وزارت ارشاد تا چندی پیش از محل بودجه‌ای که تامین اعتبار شده بود، خبرنگاران را بیمه می‌کرد اما مدتی این تامین اعتبار با وقفه مواجه شد، البته خوشبختانه این مشکل بعد از مدتی حل شد و این روند همچنان توسط وزارت ارشاد ادامه دارد.

 

وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی افزود: اما مشکل اصلی که وجود دارد این است که مدیران مسئول برخی از روزنامه‌ها، به خاطر فشاری که حق بیمه به کارفرما وارد می‌کند، خبرنگارانشان را بیمه نمی‌کنند و تمایلی به این کار ندارند.


وی در مورد بیمه درمانی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران هم گفت: آن دسته از اهالی رسانه که از طریق وزارت ارشاد بیمه شده‌اند، کماکان می‌توانند از خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند و چنانچه چنین امکانی برای آنها وجود نداشته باشد، می‌توانند دفترچه درمانی خود را در قالب طرح نظام جامع سلامت، دریافت کنند. اما ظاهراً بر اساس آنچه در دستور کار وزارت ارشاد است، معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه آنهایی را که به تازگی قصد دارند از طریق دولت بیمه شوند، به رسانه‌هایشان ارجاع می‌دهد تا از طریق آنها بیمه شوند.


ربیعی گفت: ما حدود ۷۰۰۰ نفر از خبرنگاران را با کمک اداره کل مطبوعات وزارت ارشاد شناسایی کرده‌ایم و مکاتبات مربوط به تامین اعتبار لازم برای بیمه آنها را با سازمان مدیریت انجام داده‌ایم و با یک سازمان بیمه‌گر تکمیلی به نام «آتیه‌سازان حافظ» هم که می‌تواند خدمات بهتر را با قیمت پائین‌تر ارائه کند، در این خصوص به توافق رسیده‌ایم و چنانچه اعتبار لازم در این مورد تامین شود، به احتمال بسیار زیاد با این سازمان بیمه‌گر در مورد بیمه تکمیلی این ۷۰۰۰ نفر اقدام خواهد شد.

 

وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی در ادامه به برخی مشکلات ساختاری فعالیت در شغل روزنامه‌نگاری پرداخت و اضافه کرد: به طور کلی فعالیت روزنامه‌نگاری در کشور ما گرفتار مشکلاتی است؛ اولاً آنها یک اتحادیه صنفی قدرتمند ندارند. اهالی مطبوعات برای دریافت هر نوع خدمات اجتماعی باید پایه‌های یک مشارکت فراگیر را بگذارند و این تنها از طریق یک اتحادیه قوی، ممکن است. مسئله دوم اینکه هنوز فعالیت مطبوعاتی برای صاحبان مطبوعات، به یک کار اقتصادی تبدیل نشده و به همین خاطر است که کمتر رسانه‌ای پیدا می‌کنید که بتواند به خوبی روی پای خود بایستد.

 

وی ادامه داد: مسئله دیگر این است که بر اساس آمارهایی که من به آنها رجوع کرده‌ام،  روزنامه‌های ما این روزها بیشتر به سمت برون‌سپاری فعالیت‌هایشان مبادرت می‌کنند و این باعث شده که روزنامه‌نگاران در رسانه‌های مختلفی مطلب می‌نویسند و همین مسئله باعث آسیب دیدن هویت رسانه‌ای آنها (روزنامه‌نگاران) شده است، من حتی کسانی را می‌شناسم که به دلیل مشکلات معیشتی در روزنامه‌هایی با انواع گرایش‌ها قلم می‌زنند.


ربیعی با بیان اینکه هزینه کار آزاد مطبوعاتی در ایران بالاست، گفت: ما باید این هزینه‌ها را کاهش بدهیم و آنها را به حداقل برسانیم طوری که در صورت تعطیلی یک نشریه یا توقیف آن، یک نظام بیمه‌ای وجود داشته باشد تا از تعطیلی زندگی روزمره ده‌ها خبرنگاری که بر اثر این مسائل بیکار می‌شوند، جلوگیری کند.

 

وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی که عضو شورای پول و اعتبار نیز هست، همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، خبر رد شدن وام مسکن خبرنگاران را در جلسه اخیر این شورا که در برخی رسانه‌ها منتشر شد، رد کرد و گفت: تنها وامی که دچار مقداری تغییرات شد، وام مسکن روستائیان بود که تعرفه‌های آن قدری بالاتر رفت و شورای پول و اعتبار هیچ مصوبه‌ای در خصوص وام مسکن خبرنگاران نداشته است. در هر حال اگر روزنامه‌نگاران در قالب تعاونی‌هایی هم تشکل یابند، ما آماده ایم که وام‌های مربوطه را به آنها هم پرداخت کنیم.

منبع: مهر

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد