درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 12:39   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13969صفحه نخست » پنجشنبه، 8 آبان 1393 - 20:08
چگونه شروع به کسب تجربه کنیم؟
من تصمیم خود را در مورد نوع کسب‌وکار خلاقانه‌ای که می‌خواهم شروع کنم، گرفته‌ام. مثل شما، عاشق گل‌ها هستم و تمایل دارم که یک طراح و اجراکننده مراسم شوم. ایده‌های مهیج زیادی داشته‌ام، اما هیچ تجربه‌ای ندارم. چه کسی مرا بدون تجربه به‌کار خواهد گرفت؟ چگونه می‌توانم شروع به آموختن کار کرده و اولین مشتری خود را پیدا کنم؟
  

پرستون عزیز
من تصمیم خود را در مورد نوع کسب‌وکار خلاقانه‌ای که می‌خواهم شروع کنم، گرفته‌ام. مثل شما، عاشق گل‌ها هستم و تمایل دارم که یک طراح و اجراکننده مراسم شوم. ایده‌های مهیج زیادی داشته‌ام، اما هیچ تجربه‌ای ندارم. چه کسی مرا بدون تجربه به‌کار خواهد گرفت؟ چگونه می‌توانم شروع به آموختن کار کرده و اولین مشتری خود را پیدا کنم؟
با احترام
تازه‌کار
***
تازه‌کار عزیز
قطعا هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه تجربه واقعی مهم باشد، اما اگر چیزی برای شروع ندارید، با خانواده و دوستان خود شروع کنید. خدمات خود را به کسانی که می‌شناسید، ارائه کنید و آن را به کلیسا یا هر باشگاه و گروه دیگری که تعلق دارید، بسط دهید. گوش به زنگ فرصت‌ها باشید و اهمیت ندهید که چقدر کوچک هستند.


این استراتژی به شکل زیبایی برای یکی از خوانندگان وبلاگ من جواب داد. او به‌رغم آنکه هیچ تجربه‌ای در این صنعت نداشت، از صاحب رستورانی که مکررا به آنجا می‌رفت، درخواست کرد اجازه دهد گل‌آرائی میزها را در ازای مبلغی انجام دهد. او موافقت کرد و با همان قیمتی که به‌طور معمول پرداخت می‌کرد، رستورانش نما و ظاهری زیبا یافت! طولی نکشید که مشتریان رستوران شروع به سوال پرسیدن در مورد این کردند که چه کسی این چیدمان زیبا را انجام داده است و خیلی زود این فرد توانست اولین سفارش چیدمان مراسم عروسی یکی از مشتریان تحت تاثیر قرار گرفته رستوران را دریافت کند.


من نیز کارم را با اطرافیان خود شروع کردم. اگر یکی از دوستانم تصمیم به برگزاری مراسم ازدواج می‌گرفت، من پیشنهاد کمک به او را می‌دادم. من حتی میهمانی‌هایی را برای خودم طراحی و برگزار کردم تا تجربه به دست بیاورم!


همان‌طور که شروع به کسب تجربه از دوستان و اطرافیان خود می‌کنید، مراقب یک دام بالقوه باشید: کار کردن با اقوام و دوستان (مهم نیست که چقدر آنها را دوست داریم) چالش‌های ویژه خود را دارد.
ممکن است با مشکلاتی در این خصوص روبه‌رو شویم، به‌ویژه صحبت در مورد هزینه‌ها با کسانی که دوستشان داریم، دشوار است، اما باید مطمئن شوید که آنها حداقل هزینه مواد اولیه را می‌پردازند و من توصیه می‌کنم که مبلغی اجرت (هر چند کم) نیز علاوه‌بر آن مطالبه کنید تا بتوانید تلاش‌ها و زمانی که صرف کار کرده‌اید، جبران کنید. این نوع رویکرد به اطرافیان (و خودتان) این موضوع را یادآوری می‌کند که یک حرفه‌ای هستید. (البته در همین حال که به‌عنوان یک حرفه‌ای کسب تجربه می‌کنید، می‌توانید تخفیفی مشخص نیز روی زمان انجام کار و نه روی مواد اولیه ارائه دهید؛ ترجیحا بین 20 تا 50 درصد.)


در همین حال، لازم است که حرفه‌ای بودن را در کارهای خود با دوستان و اقوام تمرین کنید. روی پروژه‌های آنها همان اندازه وقت و انرژی صرف کنید که در مورد کارهای دیگران می‌گذارید. قبول کردن یک کار به معنای آن است که باید آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و اهمیتی ندارد که چه اندازه مشتری خود را می‌شناسید یا چقدر پول پرداخت خواهد کرد.


زمانی که شروع به کسب تجربه با اقوام و دوستان کردید، هر مرحله از فرآیند رشد خود را ثبت کنید و مستندسازی را جدی بگیرید. کار اول شما نه‌تنها فرصتی برای کسب و توسعه مهارت‌هایتان است، بلکه باید از آن برای کسب وجهه و اعتبار کاری نیز کمک بگیرید. عکس‌هایی با کیفیت بگیرید؛ از زاویه‌های مختلف. از مشتری خود درخواست رضایت‌نامه و توصیه‌نامه کنید، حتی اگر از پسر عمو و همسایه‌تان است. (در جوابم به نامه بعد، بیشتر در مورد نحوه ایجاد وجهه و اعتبار کاری صحبت خواهیم کرد.) مستند کردن کار زمانبر است و احتیاج به حوصله دارد، اما ارزش آن را دارد که مشتریان بعدی تصویر واضحی از آنچه انجام می‌دهید داشته باشند. مسلح شدن با اسناد کارهای قبلی (علاوه‌بر همدلی، سخاوت و اعتقاد به توانایی‌هایتان) باعث می‌شود که با اعتماد به نفس به مشتریان بالقوه‌تان نشان دهید که شما انتخاب بی‌عیب و نقصی هستید، هرچند که در این زمینه نسبتا جدید و تازه‌کار هستید.


زمانی که دارید تجربه خود را افزایش می‌دهید، خود را به عنوان کسی که روزی تمایل دارید به آن تبدیل شوید، مجسم کنید. من خودم را یک طراح مراسم و مجالس خطاب می‌کردم؛ پیش از آنکه واقعا یک مدیر تشریفات شوم. شما از فرصت‌هایی که این تکنیک برای شما ایجاد می‌کند، به شگفت خواهید آمد. این نحوه نگاه کردن به خودتان باعث می‌شود که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و در برخورد با مشتریانتان بتوانید با قاطعیت و اطمینان بیشتری ظاهر شوید.


نتایج این شیوه در کارتان نیز قابل توجه خواهد بود و موجب افزایش انگیزه و تلاش بیشتر در جهت آموختن مستمر و حرفه‌ای شدن می‌کند. در هنگام انجام کار و در مواجهه با مسائل نیز از آرامش و اطمینان بیشتری برخوردار خواهید بود. از طرفی نیز نگاه بلندمدتی به شما می‌دهد و مغزتان نسبت به هر فرصتی که شما را به آن سمت ببرد، هوشیار شده و از آن استقبال می‌کند.

منبع: کتاب تجارت کردن با قلب
نویسنده: Preston Bailey
مترجم: مهدی نیکوئی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد