بیانیـه نهایی یازدهمین کنفرانـس بین المللی روابط عمومی ایران
تهران- 27 مهر ماه 1393
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حمد و سپاس بیکران به پیشگاه خالق مهربان که توفیقات روز افزون او باعث گردید که وارد دومین دهه از برگزاری کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موفقیت های فراوان و دستاوردهای روز افزون شویم و درود بی پایان بر پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) که پیامبر رحمت، عزت، راستی و درستی است که یازدهمین کنفرانس در روز مباهلة آن بزرگوار و اهل بیت وی با کفار برگزار می گردد که نشانة پیروزی حق بر باطل و تاکیدی بر راه راستین اسلام می باشد و سلام بر آخرین بازمانده امامت، امام عصر و حجت خداوند بر زمین، حضرت حجت بن الحسن(عجل ا... تعالی فرجه الشریف) و درود به روان پاک همة شهیدان به ویژه شهیدان انقلاب اسلامی و در سرلوحه آنان امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران.
یازدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران، در شرایطی برگزار می شود که در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» هستیم و ایران اسلامی با ورود دولت تدبیر و امید به دومین سال خود، در تلاش است که با تاکید و استقامت بر پایه های ایمان راستین به اصول انقلاب اسلامی، عزت و سربلندی، مقاومت اسلامی و پیشرفت های اسلامی ـ ایرانی، کشور و جامعه اسلامی را در جایگاه رفیع خود در سطح منطقه و جهان، در زیر سایه رهبری معظم انقلاب، تثبیت نماید.
ورود به دومین دهه از برگزاری کنفرانس روابط عمومی ایران، بیانگر توانمندی، استقامت، بصیرت، هوشمندی و تعهد همه دست اندرکاران، استادان، محققان، مدیران، کارگزاران و همه حامیان و شرکت کنندگان به ضرورت حمایت از این حوزه مهم ارتباطی برای تحقق عملی اخلاق حرفه ای و تخصص خدمت محور برای ایجاد روابط عمومی متکی بر اعتدال، شفافیت، پاسخگویی، خدمت، صداقت و دینداری است.
کنفرانس بین المللی روابط عمومی با گذشت یک دهه از عمر خود، گام های بلندی برای تحقق اهداف مربوط به بالندگی، رشد و تعالی سازمان های روابط عمومی در کشور برداشته و این حوزه مهم از ارتباطات سازمانی و انسانی را در همه ابعاد آن نهادینه ساخته است. علیرغم آن، هیچگاه به آنچه که به آن دست یافته است، اکتفا نکرده و با توکل بر خداوند متعال دهة دوم عمر خود را با جهش های فراتر، برای تحقق کامل فلسفه روابط عمومی و اخلاق بلند اسلامی برای طراحی نظری و عملی «نظریه روابط عمومی اسلامی ـ ایرانی» آغاز می نماید.
یازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، با شعار «رسانه های دیجیتال: آرمانگرایی واقع گرا و واقع گرایی آرمانگرا» و با مشارکت و همکاری دانشگاه های مختلف، سازمان ها و نهادهای مرتبط، استادان، پژوهشگران، مدیران، کارگزاران و علاقه مندان به این حوزه مهم ارتباطی، با تاکید بر رویکرد «روابط عمومی دیجیتال» در صدد است همگام با تحقق الگوی پیشرفت اسلامی ـ ایرانی در دهه چهارم و دهه های بعد انقلاب اسلامی، نگاهی گسترده تر و فراتر به تحولات جهانی در این حوزه مهم ارتباطی انداخته و چشم انداز جایگاه ایران اسلامی را در این زمینه مورد ارزیابی قرار دهد.
امید اینکه این کنفرانس توانسته باشد در راستای این آرمان بزرگ، با بصیرت و تدبیر کامل در ایجاد شرایط فرهنگی، اخلاقی، انسانی و در حقیقت همة آنچه که در اصول اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است، در ایجاد محیط أمن، فرهنگ ساز، هویت محور، دین پرور و اخلاق مدار در بکارگیری حوزه های مختلف مربوط به رسانه های دیجیتالی گام بردارد و در فرایند تعالی جامعه اسلامی ایران سهیم باشد.
ما شرکت کنندگان در یازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، ضمن قدرشناسی از زحمات دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس و تاکید بر ضرورت ادامه کنفرانس های علمی و تخصصی با معیارهای جهانی، اجرای کامل مفاد این بیانیه که زمینه ساز ارتقاء و اعتلای روابط عمومی ایران می باشد را خواستاریم.
(1) تحقق روابط عمومی اسلامی ـ ایرانی، در راستای تاکید بر رویکردهای «اقتصاد و فرهنگ»، تقویت «عزم ملی» و بکارگیری «مدیریت جهادی» در محقق سازی عملیاتی الگوی پیشرفت اسلامی ـ ایرانی.
(2) ترسیم نقشه راه برای چگونگی بکارگیری روابط عمومی دیجیتال با کلیة امکانات وسیع آن، با تبیین و بکارگیری رهیافت های اسلامی ـ ایرانی و متناسب با اخلاق و فرهنگ جامعه مسلمان ایران.
(3) معرفی هر چه عمیق تر و گسترده تر جایگاه روابط عمومی در سطح کشور و تبدیل آن به یک ضرورت سازمانی برای کلیة مسئولان، مدیران، کارگزاران، کارشناسان و دست اندرکاران روابط عمومی.
(4) التزام به معیارهای اخلاق اسلامی برای برقراری و گسترش ارتباطات مبتنی بر ایمان، اعتماد، صداقت و برابری در کلیه سطوح مدیریتی و تشکیلاتی سازمان های روابط عمومی در سطح کشور.
(5) توجه جدی به آموزش های نظری و عملی مطلوب و مناسب روابط عمومی در حوزه های دانشگاهی، مراکز آموزشی، سازمان ها دولتی و غیردولتی و کلیه نهادها و شرکت ها در سطح کشور برای تحقق «روابط عمومی دانش محور و نوین».
(6) تلاش برای تبدیل رویکرد روابط عمومی به یک جریان مؤثر در تقویت هویت اجتماعی ـ فرهنگی بر اساس اسلام اصیل و مبارزة مؤثر بر پایة روشنگری و حقیقت محوری با جریان های مخالف اسلام ناب در سطح منطقه و جهان.
(7) تلاش در شفاف سازی و گسترش صداقت و واقع گرایی در تبلیغات روابط عمومی در سطوح مختلف رسانه ای و ایجاد زمینه های مناسب و مؤثر برای تعامل صمیمانه میان رادیو و تلویزیون، خبرگزاری ها، مطبوعات و کلیه وسائل ارتباطی با واحدهای های روابط عمومی.
(8) بیداری اسلامی، مقاومت اسلامی و اقتصاد مقاومتی همچنان مورد توجه کلیه سازمان های روابط عمومی کشور اعم از مدیران، کارگزاران، کارکنان و همة دست اندرکاران این حوزه ارتباطی بوده و این رویکرد مهم در تثبیت نظام اسلامی و گسترش فرهنگ و ادبیات اسلامی در منطقه و جهان را مورد توجه جدی در برنامه ریزی های خود قرار می دهند.
|