درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 18:13   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13684صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 23 مهر 1393 - 07:40
7 اصل اساسی در روابط عمومی دیجیتال
دکتر هادی کمرئی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای ساخت برند در فضای آنلاین و افزایش آگاهی از برند که مهمترین اقدام روابط عمومی در این فضا می باشد، کارگزار روابط عمومی بایستی اصولی را رعایت کند که در این نوشتار به مهمترین آنها می پردازیم. با بهره گیری از این اصول می توانید بهترین شرایط را برای پدیداری برند در فضای دیجیتال به وجود آورید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای ساخت برند در فضای آنلاین و افزایش آگاهی از برند که مهمترین اقدام روابط عمومی در این فضا می باشد، کارگزار روابط عمومی بایستی اصولی را رعایت کند که در این نوشتار به مهمترین آنها می پردازیم. با بهره گیری از این اصول می توانید بهترین شرایط را برای پدیداری برند در فضای دیجیتال به وجود آورید.


اصل اول. هرگز به دنبال راه های غیر اخلاقی سئو با استفاده از تکنیک های کلاه سیاه نگردید. این تکنیک ها عموما شما را از مسیر واقعی منحرف می کنند و روابط عمومی در این حالت بیشتر از اینکه به دریافت پوشش فکر کند، به دریافت لینک فکر می کند و محتوا را از خاطر می برد.


اصل دوم. چیزی برای اعلام کردن یا بیان داستان داشته باشید. اگر در سازمان خبری دارای ارزش های خبری ندارید، سعی کنید با استفاده از تحقیقات موردی، طراحی اینفوگرافیک، مقاله و یادداشت های مختلف، همواره جریانی از اطلاعات را به سمت مخاطبان هدایت کنید.


اصل سوم. داستانی ویژه و انحصاری ارائه کنید. روابط عمومی باید محتواهایی را ارائه کند که در سایر بخش ها قابل دسترسی نیست. این به معنای افشاگری در روابط عمومی نیست، بلکه این به معنای دسترسی به منابع دست اول و موثقی است که می توانند محتوای خوبی برای داستان شما داشته باشند.


اصل چهارم. موضوع را توضیح دهید. گاهی اوقات در روابط عمومی ترجیح داده می شود که به جای توضیح مساله، از کنار آن عبور شود یا اینکه این تصور وجود دارد که اگر به موضوع پرداخته شود به بحران دامن زده می شود. در حالیکه روابط عمومی بایستی دوراندیشانه به مساله پرداخته و آن را از زوایای مختلف مطالعه کند و در نهایت اطلاع رسانی مورد نیاز را جهت اصلاح یا آگاه کردن انجام دهد.


اصل پنجم. بصری باشید. ارزش یک عکس بسیار بیشتر از صدها واژه ای است که هر روزه در گزارش های خبری خود از آنها استفاده می کنید. بنابراین سعی کنید تا جای ممکن از تصویر برای بصری ساختن محتوای خود استفاده کنید.


اصل ششم. پیشنهادات خود را با داده های موثق حمایت کنید. اگر از خبرنگاری می خواهید که برایتان گزارش یا داستانی را تنظیم و منتشر کند، از اطلاعات و داده های موثق و کامل استفاده کنید تا هم کار او برای بهره گیری از داده ها راحت باشد و هم اطلاعات منتشر شده اثربخشی کافی را داشته باشند.


اصل هفتم. هرم رسانه ها را برای برنامه ریزی ارتباط رسانه ای در نظر داشته باشید. رسانه هایی که کمتر احتمال دارد که محتوای شما را منتشر کنند در راس هرم و آنها که بیشتر محتوایتان را منتشر می کنند در قاعده هرم قرار می گیرند. در این زمینه شما می توانید از دو استراتژی بالا به پایین و پایین به بالا استفاده کنید.


با رعایت این اصول می توانید از اشتباهات بسیار بزرگ در حوزه روابط عمومی دیجیتال جلوگیری کنید.

 

مدیرکل روابط عمومی و بازاریابی بانک توسعه تعاون

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد