درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 13:41   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13634صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 22 خرداد 1399 - 12:31
سوالات انتقادی در زمینه برنامه ریزی استراتژی روابط عمومی
برنامه ریزی یک استراتژی روابط عمومی فعال برای کسب و کار شما می تواند سهم بسیار بزرگی داشته باشد. این یک راز نیست که به فرصت های آینده برای ترویج یک پیام مثبت نگاه کنید و مطمئن شوید که همه چیز در جایگاهی قرار گرفته اند که می توانید از آن منتفع شوید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، پاتریشیا بارونوسکی- برنامه ریزی یک استراتژی روابط عمومی فعال برای کسب و کار شما می تواند سهم بسیار بزرگی داشته باشد. این یک راز نیست که به فرصت های آینده برای ترویج یک پیام مثبت نگاه کنید و مطمئن شوید که همه چیز در جایگاهی قرار گرفته اند که می توانید از آن منتفع شوید. در نتیجه شما بیشتر از اینکه فقط جلوی پای خودتان را ببینید، می توانید افق هایی را ببینید که واکنش شما را با سرعت بهتر و آمادگی بیشتری ممکن می سازد.
در این نوشتار به پنج مورد اشاره می شود که شما می توانید برای خلق یک استراتژی فعال روابط عمومی که می تواند به عمومی سازی شرکت شما منجر شود، کمک کند.


1. تلاش های پیشین خود را بررسی کنید
به کمپین های قبلی که در روابط عمومی برگزار کرده اید نگاه کنید و زوایای خوب آن انتخاب کنید، رویدادها و نامه های گیرای خود را که بهترین نتایج را داشته اند در این مرحله مورد بررسی قرار می دهید. همانطور که شما این کار را انجام می دهید، از خودتان این سوالات را بپرسید:
• این کمپین چه برجستگی را داشته است که آن را کارامد کرده بود؟
• چرا کارآمد بود؟
• چگونه تکرار شود یا بهبود یابد که موفقیت های آینده را به همراه داشته باشد؟
به همین ترتیب درباره کمپین هایی که کارآمد نبوده است از خودتان بپرسید:
• چرا این کمپین کارآمد نبوده است؟
• چگونه آن را به گونه ای بهتر تغییر دهیم؟
• آیا زمان آن رسیده است که همه این رویکرد را رها کنیم؟


نکاتی برای تازه واردها
اگر شما شخصی هستید که بازاری را بدون سابقه ای در روابط عمومی بدست گرفته اید، بایستی که به نمونه های خوب و بد عمومی سازی نگاه کنید. تاکتیک های رقبای خودتان و دیگران را در صنعت خودتان نگاه کنید تا رویکرد خودتان را به فعالیت عمومی سازی بدست آورید.


2. اهداف و خروجی ها را تعریف کنید
استراتژی روابط عمومی باید در برنامه کسب و کار شما گره خورده باشد و نقشی محوری در کمک به دستاوردهای اهداف کلی و مقاصد شما داشته باشد. برای کمک به کسب اطمینان از طی مسیر صحیح به موارد ذیل توجه کنید:
• پیام های کلیدی که می توانید ارائه کنید کدام ها هستند؟
• چه تن یا صدایی بهتر کسب و کار شما را بازتاب می دهد؟ جدی یا رسمی؟ خوشگذران یا دوستانه؟ یا اینکه میان این ها؟
• کدام رسانه را مورد هدف قرار می دهید؟
• چه نتیجه ای را می خواهید در نتیجه فعالیت روابط عمومی تان مشاهده کنید؟
• چگونه می دانید آنچه که انجام می دهید، کارآمد است؟

3. نگاهی به وقایع کلیدی بیاندازید
به تقویم خود رجوع کنید، شما باید نقطه رویدادها یا فعالیت هایی که می خواهید فرصت های خوب روابط عمومی از آن بسازید تعیین کنید. در انجام این کار، یک ایده خوب این است که نگاهی به محور شرکت و رویدادهای خارجی بیاندازید که شرکت می تواند برای ترویج پیام شما مورد استفاده قرار دهد.


شرکت محوری
آیا شما:
• محصولی جدید ارائه می کنید؟
• برنامه ریزی برای یک رویداد کرده اید؟
• نقشی در رویدادهای جاری بازی می کنید؟
• به نقطه عطفی رسیده اید؟
• برای یک جایزه نامزد شده اید؟
 

رویدادهای خارجی
آیا می توانید فرصت هایی برای تلفیق فعالیت های روابط عمومی با:
• تعطیلات ملی پیدا کنید؟
• رویدادهای ورزشی عمده پیدا کنید؟
• انتشار یک فیلم پرفروش، برنامه فوق العاده تلویزیونی یا حتی یک کتاب جدید پیدا کنید؟
• رویدادهای عمده دیگر پیدا کنید؟

4. برنامه زمانبندی خودتان را تنظیم کنید
شکل برنامه زمانبندی روابط عمومی هسته مرکزی مجموعه استراتژی شماست. در اینجا، مفید است که بپرسید:
• کدام گزارش مطبوعاتی را بفرسید؟
• چه موقع و به چه کسی گزارش مطبوعاتی خودتان را ارسال کنید؟
• کدام قالب ها یا موضوعات در تقویم سردبیری انتشارات هدف می توانند برای تولید تبلیغات مثبت شرکت شما به کار روند؟
• چگونه می توانید از وبلاگ نویسی و فعالیت رسانه های اجتماعی گزارش های مطبوعاتی خود را منتشر کنید؟


آتش نشانی
همیشه چیزهایی هستند که به خوبی اجرا نمی شوند. از طریق برنامه ریزی بحران می توانید کمک کنید که شهرت شرکت خودتان را حفظ کرده و این چیزها کمک می کنند که شما از پس حفظ شهرت خندان برآیید این موارد که باید از خودتان بپرسید عبارتند از:
• چه واکنش های منفی ممکن است از دل هر فعالیت شما برخیزد؟
• چه چیزهایی ممکن است اشتباه شود؟
• چگونه می خواهیم به آنها پاسخ دهیم؟
• کدام اعضای شرکت ما نیازمند دانستن درباره برنامه بحران هستند؟
 

آیا شما نکات خودتان را برای عمومی سازی مطلوب با یک روابط عمومی فعال در اختیار دارید؟ آیا ممکن است به جزئیاتی که ما نوشته ایم چیزهایی را بیافزایید؟ ما دوست داریم که کامنت های شما داشته باشیم.

 

 

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد