شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پنجمین اثر حسن خسروی با عنوان روابط عمومی و ارتباطات چاپ و منتشر گردید.
حسن خسروی مدرس دانشگاه و از فعالان عرصه روابط عمومی و ارتباطات کشور بوده و همچنین عضو انجمن روابط عمومی ایران و انجمن متخصصان روابط عمومی کشور می باشد.
کتاب روابط عمومی و ارتباطات که به تازگی توسط انتشارات مشق شب با مدیریت رضا هوشمند چاپ شده در چهار فصل با عناوین مدیریت – روابط عمومی – بازاریابی و مشتری مداری - نکات خواندنی ضمایم و پیوست ها در چهارصد و بیست صفحه تالیف و تنظیم شده که می تواند برای عموم مدیران، کارشناسان، دانشجویان و فعالان عرصه روابط عمومی و ارتباطات کشور قابل استفاده باشد.
حسن خسروی در مصاحبه با خبرگزاری اقتصادی ایران افزود: یکی از ضعف های موجود در حوزه روابط عمومی و ارتباطات همانا کمبود منابع مطالعاتی لازم و کافی بویژه در میان دانشگاهیان عزیز است و چاپ این کتاب در واقع پاسخی است به همین منظور. در کتاب روابط عمومی و ارتباطات ابتدا نظریه های مهم مدیریتی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصور بر این بوده که فعالان عرصه روابط عمومی می بایست با مفاهیم و تئوری های مدیریت و کارکردهای آن تا حدی آشنا شوند.
در عین حال از مباحث جاری پیش روی کشورها نظیر مقابله با فساد وتقلب و پولشویی و... مدیریت استراتژیک – تفویض اختیار - مدیریت زمان – هوش هیجانی – رهبری اثر بخش و... نیز در این فصل سخنانی به میان آمده است.
خسروی گفت: بنده توفیق داشتم سال ها پیش یک نظریه ای را در حوزه مدیریت مطرح کنم تحت عنوان مدیریت بر مبنای چوپانی. که از قضا مورد توجه بسیاری از اهل فن واقع شد. در این کتاب به این نظریه نیز پرداخته شده و همچنین در کتاب روابط عمومی و ارتباطات در بخش ویژه خود به موضوعات خبر و خبر نویسی – سواد رسانه ای - مبانی ارتباطات انسانی – تعامل با رسانه ها - اصول و فنون گویندگی ، مجری گری و سخنوری – زبان بدن – مفاهیم اساسی به زبان خارجی در رابطه با مدیریت و روابط عمومی به زبان انگلیسی – مشتری مداری – بازاریابی – فروش و... مطرح شده است.
خسروی در ادامه گفت: یک بخش مهم و جذاب این کتاب قسمتی است که آنرا در دوازده اپیزود نوشته ام که در واقع یک فیلم نامه کوتاه ارتباطی است. به این مفهوم که آمده ایم تلخ و شیرین های ارتباطی را که در جامعه میان اصناف و اقشار مختلف مردم در تعامل با یکدیگر شاهد هستیم را طراحی و نگارش کردیم که می تواند به عنوان یک کار حتی مستند توسط فیلم سازان و هنرمندان به عنوان فیلم آموزشی روابط عمومی و ارتباطات ساخته و پرداخته شود.
حسن خسروی در پایان اظهار امیدواری کرد که کتاب توسط قاطبه اهالی محترم روابط عمومی و ارتباطات کشور با نگرشی مثبت و مشفقانه مورد مطالعه و حمایت و استفاده قرار گرفته و هرگونه ضعف و نارسایی و خطا نیز با بزرگواری و بخشش دوستان مورد عفو وگذشت قرار گیرد. لازم به ذکر است که چندی پیش نیز کتاب ارتباطات فردی و اجتماعی از همین نویسنده چاپ و روانه بازارشد.
|