درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 18 خرداد 1403 - 18:52   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند
  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند
  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید
  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است
  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است
  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد
  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13534صفحه نخست » ادامه مطلب چهارسه شنبه، 13 مهر 1400 - 10:21
ابتکار ژورنالیستی Meet the Press
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)،نوشیروان کیهانی زاده- «نشست و بحث با رسانه ها Meet the Press» که نخستین بار در پنجم اکتبر سال 1945 در آمریکا از رادیو پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت و سپس به شبکه های تلویزیونی راه یافت از آغاز سده 21 دست کم هفته ای یک صفحه از روزنامه ها را به خود اختصاص داده و پر خواننده ترین مطلب آنها شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)،نوشیروان کیهانی زاده- «نشست و بحث با رسانه ها Meet the Press» که نخستین بار در پنجم اکتبر سال 1945 در آمریکا از رادیو پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت و سپس به شبکه های تلویزیونی راه یافت از آغاز سده 21 دست کم هفته ای یک صفحه از روزنامه ها را به خود اختصاص داده و پر خواننده ترین مطلب آنها شده است.

توجه به این مطلب در روزنامه ها عمدتا به این لحاظ است، که در تلویزیونها که یکشنبه ها پخش می شود، بوی سفارشی می دهد و به نظر می رسد که سیاستمداران و دولتمردان برای دفاع از سیاست های خود و یا طرح نظر و تصمیم تازه؛ از شبکه ها می خواهند که آنان را به حضور در این برنامه دعوت کنند و پس از بیان مطالبی طولانی به چند پرسش و ایراد روزنامه نگاران و نیز پیام های تلفنی و ایمیلی مخاطبان پاسخ دهند که گفته شده است ممکن است پاسخگو برخی از این مخاطبان را از قبل آماده کرده باشد ـ به هر حال ابتکار این برنامه از اهمیت برخوردار است.


     در مورد رسانه های جاپی، طرز کار از این قرار است که روزنامه یک موضوع و یا مساله روز را در نظر می گیرد و از یک هفته پیش از برگزاری، ضمن اعلام موضوع آن چند روزنامه نگار معروف را هم انتخاب می کند، از شماری کارشناس و صاحبنظر مربوط دعوت به عمل می آورد، مقام یا مقامات دولتی و پارلمانی و ... در ارتباط با مساله هم دعوت می شوند و به تناسب گنجایش سالن یا اطاق، گروهی از مردم نیز در روز تعیین شده به عنوان تماشاگر و پرسشگر حضور می یابند. پرسشها می تواند تلفنی،با «فاکس» و یا «ایمیل» باشد که اگر تلفنی باشد، پیش از جلسه ضبط و در جلسه پخش می شوند.

میز بیضوی است که روزنامه نگاران در یک طرف آن و مقامات و کارشناسان در سوی دیگر می نشینند. معمولا سردبیر کل و یا سردبیر اجرایی (معاون اول او) ریاست جلسه را بر عهده می گیرد. هر پرسش وارده توسط یک روزنامه نگار حاضر در جلسه خوانده می شود. [ممکن است روزنامه نگار راسا خود سئوال کند] و پس از شنیدن پاسخ مقام و کارشناس، بحث شروع می شود.

ممکن است کارشناس و یا مقام درخانه و یا دفترش پاسخ بگوید ولی پاسخ او به صورت زنده در جلسه پخش می شود تا بشود درباره اش بحث کرد. شرح این مذاکرات دو روز بعد در روزنامه چاپ می شود و روزنامه سپس به درج اظهار نظرهای وارده درباره آن می پردازد و گاهی یک موضوع در چند جلسه مطرح می شود. روابط عمومی هر روزنامه بلافاصله پس از جلسه، خلاصه مذاکرات را به رسانه های دیگر از جمله خبرگزاری ها می دهد. بعضی اوقات تلویزیونهای محلی به پخش مستقیم مذاکرات جلسه می پردازند و خبرنگاران بعدا آن موضوع را مستقلا دنبال می کنند و ....


      این ابتکار که از رادیو بوده و تلویزیون آن را اقتباس کرده تازه ترین کار ژورنالیسم نوشتاری شده است که قواعد طرز کار در کتابهای درسی تازه رشته روزنامه نگاری مندرج است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  ایجاد بینش مشتری


  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها


  روابط‌عمومی‌های عزیز…


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد