درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 02:28   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13433صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 7 مهر 1393 - 15:46
روابط عمومی سبز
روابط عمومی سبز امروزه در سازمان ها جایگاه ویژه ای دارند و روابط عمومی به عنوان نهاد ترویجی و اطلاع رسان حداقل می تواند این موارد را به گوش مخاطبان خود برساند تا اسباب توسعه پایدار را در سازمان و کشور فراهم آورد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  استفاده از فناوری های نوین برای جلوگیری از هدر رفت انرژی در زندگی امروز به امری اساسی تبدیل شده است که روابط عمومی به عنوان رکن اطلاع رسان باید فعالیت هایی را در این زمینه انجام دهد.


در واقع حرکت به سوی روابط عمومی سبز که دوستار طبیعت می باشد، دارای دو دستاورد برای سازمان است:
1. افکار عمومی به شکل مثبت درباره سازمان شکل می گیرد.
2. روابط عمومی به توسعه پایدار کمک می کند.


بدین سبب کسب اطمینان از برنامه هایی که بتوانند به ترویج حفظ و حراست از محیط زیست ختم شوند برای روابط عمومی بسیار مهم است. روابط عمومی در این زمینه سه گروه مخاطبان را در پیش رو دارد:
1. عموم مردم که با اقدامات روابط عمومی برای رعایت یک سری موارد فراخوانده می شوند.
2. مدیران، تصمیم گیرندگان، صاحبان صنعت و ذینفعان به اجرای برنامه های توسعه سبز دعوت می شوند.
3. همکاران و کارکنان که در مورد اجرای برنامه ها و رعایت یک سری ضوابط مورد توجه قرار می گیرند.


بدین ترتیب روابط عمومی باید برای هر کدام از سه دسته فوق برنامه خاصی را به اجرا بگذارد. در این مصاف استفاده از خرد جمعی حائز اهمیت است چراکه در بسیاری از سازمان ها به دلیل مسائل مالی و ... توان اجرای پروژه های این چنینی وجود ندارد. برخی از سازمان ها نیز ماهیت شان با چنین برنامه هایی در تعارض است و درک این شرایط بر عهده روابط عمومی می باشد. همچنین در خصوص مدیران، تصمیم گیرندگان و ذینفعان باید بیشتر بر آنچه در نتیجه اقدامات سبز به لحاظ مادی و طولانی مدت بدست می آید تمرکز کرد. چراکه عموم این افراد بیشتر دنبال فعالیت هایی هستند که منافع مالی مستقیمی برای آنها به همراه می آورد. اما در مورد همکاران و کارکنان بایستی علاوه بر اطلاع رسانی های دقیق و صحیح، پاداش هایی را برای تعقیب برنامه های سبز روابط عمومی در نظر گرفت.


ترویج فرهنگ درختکاری در سازمان ها
امروزه بسیاری از سازمان ها و شرکت های بزرگ در جهان و به ویژه صنعت هایی که آلودگی های زیست محیطی ایجاد می کنند، به منظور نمایشی متفاوت از فعالیت خود دست به اقداماتی برای رفع آلودگی های زیست محیطی می زنند. فعالیت هایی نظیر درختکاری و استفاده از سوخت گاز برای اتومبیل ها می تواند نمایش خوبی برای مخاطبان باشد.
رویدادهایی که سازمان ها و شرکت ها در روز درختکاری برای این مساله پدید می آورند مطمئنا خبرساز می شوند و پوشش خبری خوبی دریافت می کنند. به عنوان مثال اینکه کارمندان شرکت نفت در روز درختکاری 10 هزار اصله درخت چنار در مناطق تعیین شده اطراف پالایشگاه ها کاشته اند و این شرکت آبیاری این درختان را با استفاده از درآمد خود تامین می کند.


استفاده از لوازم تجزیه پذیر
انواع پلاستیک و نایلون توسط شرکت های تولید مواد غذایی و بسته بندی تولید می شوند که برای تجزیه شدن به سال ها زمان نیاز دارند. یعنی سال ها محیط زیست را آلوده و مناظر طبیعت را کدر می کنند. بنابراین شرکت هایی که می توانند اقداماتی برای استفاده از لوازم تجزیه پذیر انجام دهند، فعالیت مثمر ثمری را سازمان داده اند. به عنوان مثال در مراکز بهداشتی و درمانی که از ظروف یکبار مصرف به طور مداوم استفاده می شود در صورتی که از ظروف یکبار مصرف سبز استفاده کنند، این امر باعث ایجاد اطمینان در میان مصرف کنندگان می شود.


کاتالیزور اتومبیل
اتومبیل هایی که توسط شرکت های خودرو سازی ایران ساخته می شوند، عموما دارای کاتالیزورهایی هستند که باعث می شوند از پخش دی اکسید کربن غیر قابل تجزیه جلوگیری شده و گازهای سمی آن کمتر شوند. این کاتالیزورها در تمامی خودروهای استاندارد وجود دارند و هر خودرو باید پس از طی زمان مشخصی این کاتالیزور را تعویض کند. قیمت تعویض کاتالیزور بسیار گران است و بسیاری از صاحبان خودرو ترجیح می دهند به منظور افزایش شتاب خودرو و عدم پرداخت هزینه، آن را از روی خودرو خود بردارند. حال اگر روابط عمومی برای یک سازمان تمهیداتی را فراهم آورد که کمک هزینه ای برای تعویض کاتالیزور پرداخته شود، این رویداد می تواند برای بسیاری از مخاطبان و طرفداران محیط زیست جذاب باشد و اعتبار زیادی را برای شرکت به همراه آورد.


ترویج پرورش گل و گیاه در ساختمان های اداری
روزانه خیل کثیری از ارباب رجوع به سازمان ها و ادارات کشور مراجعه می کنند. این ارباب رجوع گاهی مجبورند ساعت ها در یک اداره باقی بمانند. در بسیاری از سازمان ها مشاهده می شود که کارکنان گل های تزئینی را در اطراف خود پرورش داده اند که این گل ها ضمن تلطیف هوا به دلیل رنگ سبزشان مخاطبان را آرام می کنند. اگر روابط عمومی در یک سازمان این گلکاری را ترویج کند، می تواند سوژه خوبی را برای خبرنگاران ایجاد نماید. به ویژه اگر برنامه منظمی برای گلکاری داشته باشد.
در نهایت می توان گفت که روابط عمومی سبز امروزه در سازمان ها جایگاه ویژه ای دارند و روابط عمومی به عنوان نهاد ترویجی و اطلاع رسان حداقل می تواند این موارد را به گوش مخاطبان خود برساند تا اسباب توسعه پایدار را در سازمان و کشور فراهم آورد.


نویسنده: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی)
 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد