درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 10:56   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13300صفحه نخست » ادامه مطلب چهارچهارشنبه، 26 شهریور 1393 - 15:47
گزارش برگزاری دومین دوره آموزش ژورنالیسم علمی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دومین دوره ارتقا، هم‌افزایی و آموزش خبرنگاران علم و فناوری و روابط عمومی های مراکز وابسته به بنیاد نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دومین دوره ارتقا، هم‌افزایی و آموزش خبرنگاران علم و فناوری و روابط عمومی های مراکز وابسته به بنیاد نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز برگزار شد.

به گزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، دومین دوره ارتقا، هم‌افزایی و آموزش خبرنگاران علم و فناوری و روابط عمومی های مراکز وابسته به بنیاد نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز 26 شهریورماه کار خود را آغاز کرد.

در حاشیه برگزاری این دوره، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریییس جمهوری با حضور در جمع حاضران و ابراز خرسندی از برگزاری چنین دوره ای، با اشاره به اهمیت ژورنالیسم علمی و آموزش خبرنگاران اظهار کرد: یکی از بحث های اصلی در حوزه علم فناوری، آموزش هایی است که باید در حوزه رسانه و آموزش خبرنگاری داده شود زیرا ضعف هایی در این حوزه احساس می شود و قوت این حوزه سبب قوت کشور می شود. بنابراین باید بیشتر تلاش کنیم تا کیفیت مطالب تولید شده مرتبط با علم و فناوری در رسانه ها را بالاتر ببریم.

وی با تاکید بر اهمیت برپایی تورهای علمی برای اهالی رسانه در کنار برپایی دوره ژورنالیسم علمی افزود: نمونه های موفق تورهای علمی که هم اکنون در خارج از کشور در حال پیاده شدن هستند، از جمله الگوهایی خواهند بود که می توانند در حوزه رسانه به کار برده شوند و این آغازی است برای رسیدن به نقاط مطلوب در این حوزه.

تجهیز شدن به اطلاعات و دانش کافی
پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های ژورنالیسم علمی اظهار کرد: استدلال من این است که ما فقط مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی فناوری یا بنیاد ملی نخبگان نیستیم بلکه همگی باید کمک کنیم و تلاش نماییم که نقش مرکز ارتباطات و روابط عمومی علم و فناوری کشور را تشکیل دهیم. لذا باید خود را به اطلاعات، دانش کافی، تکنیک ها و فنون و ساختارها مجهز کنیم.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در باره جایگاه و اهمیت ترویج علم و فناوری در جامعه اظهار کرد: توجه نماییم کمتر شاهد آنیم که در فرمایش مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری اشاره و تاکیدی بر موضوعات علم و فناوری نباشد و از دستاوردهای علمی و فناوری در فرمایشات ایشان سخنی به میان نیاید.

کرمی همچنین بیان کرد: برای ارتباط و اطلاع رسانی بهتر نیاز به ابزار، ساختار، تکنیک ها و فنون و نیروی انسانی وجود دارد تا در این راستا هم افزایی و کمک بیشتری صورت گیرد و این خود ما هستیم که می توانیم در این عرصه هم افزایی و تاثیر بیشتری صورت گیرد و این خود ما هستیم که باید و می توانیم در این عرصه کمک کنیم.


وی با اشاره به فعالان عرصه رسانه و اطلاع رسانی در حوزه علم و فناوری ادامه داد: ما دو گروه از همکاران را در حیطه فعالیت خود داریم که یک گروه در رسانه ها و مطبوعات این وظیفه مهم را انجام می دهند و گروه دیگر نیز همکاران و عزیزان در درون ساختارهای سازمانی که واحدهای ارتباطات و اطلاع رسانی ستادها هستند که ما تلاش داریم تا میان این دوگروه هم افزایی ایجاد کنیم.

استمرار دوره‌ها
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تصریح کرد: نه تنها این دوره بلکه کارگاه های آموزشی دیگری به صورت استمراری در دستور کار مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی قرار دارد و برای این که به موضوع ترویج و آموزش جنبه گردشی و تفننی هم داده شود تورهای علمی برای خبرنگاران و همکاران روابط عمومی در نظر گرفته شده است که به صورت آزاد برگزار خواهد شد.

وی با بیان مواردی برای انجام اقدامات ترویجی در عرصه اطلاع رسانی علم و فناوری گفت: از جمله این اقدامات می توان به استارتاپ ویکندهایی که معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری کلید حمایت از آن ها را زد و در پارک پردیس معاونت علمی، مرکزی تحت عنوان مرکز شتاب دهی نوآوری و فناوری بوجود آورد اشاره کرد.

اهمیت استارتاپ ویکندها
کرمی ادامه داد: این مرکز حدود 100 استارتاپ ویکند را در طول 3 سال برای خود برنامه ریزی کرده است و تصمیم دارد به صورت چرخشی در استان های کشور به اجرا گذارد. قابل ذکر است حدود 6 دوره تا کنون برگزار شده که 2 مورد در تهران و 4 مورد در شهرستان ها بوده است. به عنوان مثال همین امروز که ما دور هم جمع شده ایم استارتاپ ویکند شیراز در حال برگزاری است.
وی از اعضای روابط عمومی ها خواست تا در استارتاپ ویکندهای استانی حضور فعال داشته باشند چرا که کار این دوره ها نیز به نوعی با شغل و تخصص آن ها ارتباط پیدا می کند.

مشاور و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در ارتباط با انجمن تخصصی روزنامه نگاران علم و فناوری ابراز کرد: همانطور که از نام آن بر می آید جنبه اداری و سازمانی ندارد و نمی تواند داشته باشد پس افراد علاقه مند و رسانه ای فعال در این حوزه می توانند در این انجمن دور هم جمع شوند و برای رسمیت بخشیدن به آن مقررات مرتبط را رعایت کنند. لازم به اشاره است که اینجانب و مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این انجمن حمایت های لازم را به عمل خواهیم آورد.

براساس این گزارش، دکتر مجید رضاییان روزنامه نگار پیشکسوت و استاد دانشگاه، در ادامه این دوره درباره برنامه ریزی خبری، عوامل تهیه یک برنامه خبری، سیاست گذاری خبری، منابع سیاست گذاری، نحوه زیست رسانه ای در وب 2 و 3 توضیحاتی ارائه کرد. در بخش دوم این کارگاه نیز اعمال سیاستگذاری و نحوه مدیریت آن در رسانه، قانون مطبوعات و رسانه های مجازی در ایران مورد بررسی قرار گرفت.

دوره مقدماتی
براساس این گزارش، بخش مقدماتی و میانی دومین دوره تخصصی خبرنگاری علم و فناوری صبح روز گذشته (دوشنبه) در بنیاد نخبگان استان تهران برگزار شد.

در این بخش که با حضور اساتید برجسته روزنامه نگاری، جمع قابل توجهی از خبرنگاران، اصحاب رسانه و مسئولین این حوزه و با هدف مهارت افزایی روابط عمومی بنیادهای نخبگان استانی و مراکز وابسته برگزار شد، دکتر احمد توکلی روزنامه نگار پیشکسوت و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی توضیحاتی درباره آشنایی با خبر، ارزش های خبری و عناصر خبری ارائه کرد.

وی همچنین با رویکرد بررسی، تحلیلی و کارگاهی تیپ های خبری سازمانی حوزه خبر و نحوه خبرنویسی نکاتی بیان کرد. لید و انواع آن، تیترنویسی، روش‌های درست نویسی و سبک های خبرنویسی از دیگر موضوعاتی بود که در این کارگاه مورد بررسی قرار گرفت.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با معرفی کتاب خبر نویسی پیشرفته گفت: درس خبر در دانشگاه ها 15 جلسه یک ساعته نیاز دارد و درس مصاحبه نیز 15 جلسه یک ساعت و نیمه را می طلبد و با توجه به این آمار تنها بنیاد ملی نخبگان است که در عرض 3 ساعت می تواند این مباحث را جمع بندی کند.

وی با بیان مباحث علمی مرتبط با حوزه خبر، حاضران را به شناخت ارزشهای خبری و عناصر مهم آن و همچنین نحوه خبرنویسی رهنمون و اظهار کرد: سه سبک پایه خبری تحت عنوان مدل ترتیبی یا تاریخی، هرم وارونه و تلفیقی از این دو در دنیای کنونی رواج دارد که هرم وارونه با توجه به اولویت بندی اطلاعات مهم در خبر حائز اهمیت بسیار است.
در ادامه و پس از استراحتی کوتاه توکلی سخنرانی خود را با بیان مباحث کاربردی در روزنامه نگاری دنبال کرد و ساده نویسی و ایجاز را از اصول اصلی برشمرد. وی افزود: روزنامه نگاران حرفه ای به زبان آدمیزاد حرف می زنند و خبر می نویسند.

این مدرس ارتباطات در خاتمه سخنرانی خود پیشنهاد کرد: چه خوب می شود اگر برای عنوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صدد برگزیدن کلمه مختصری برآییم.

قسمت دوم بخش مقدماتی و میانی این دوره بعد از ظهر امروز با حضور دکتر علی اکبر قاضی زاده روزنامه نگار پیشکسوت و استاد دانشگاه با موضوع مصاحبه، مراحل و انواع مصاحبه، سابقه نویسی در فعالیتهای روزنامه نگاری، ویراستاری در خبر، گزارش و انواع آن ادامه یافت.

بخش مقدماتی و میانی دومین دوره تخصصی خبرنگاری علم و فناوری با سخنرانی دکتر سیدمحمد صاحبکارخراسانی سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی، درباره نقش و جایگاه موسسات و شرکت های دانش بنیان در اقتصاد همراه با تشریح روند تاسیس و اخذ مجوز تا اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی به پایان رسید.

براساس این گزارش، در راستای تحقق اهداف و ماموریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ترویج و تثبیت گفتمان علم و فناوری در جامعه و نیز تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر معرفی دقیق و عالمانه دستاوردها و پیشرفت های علمی و فناورانه کشور، این دوره آموزشی برای ارتقاء و توان افزایی خبرنگاران حوزه های علم و فناوری و به همت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 25، 26 و 27 شهریورماه برگزار می شود.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد