درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 07:49   

بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد

  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد


ادامه ادامه مطلب یک

علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»

  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در ایجاد افسردگی و اضطراب
  اپل با شش طرح لوگوی جدید و خیره‌کننده ما را شگفت‌زده می‌کند
  چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  پدیده تکنو فرهنگ و استحاله فرهنگ
  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»
  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد
  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی
  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت
  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12481صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 15 مرداد 1393 - 23:05
رسانه ها مناسب‌ترین فرصت‌ها را برای ارتباط روابط عمومی ها و افکار عمومی فراهم می‌سازند
خبرنگاران و بطور کلی تر رسانه ها همچنین به عنوان یک امکان بالقوه مناسب‌ترین فرصت‌ها را برای ارتباط روابط عمومی ها و افکار عمومی فراهم می‌سازند؛ گرچه روابط عمومی‌ها امکانات گوناگونی برای انتقال اطلاعات، اخبار، تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های سازمان خود در اختیار دارند، اما هیچ‌کدام از این شیوه‌ها کارایی رسانه‌های جمعی و از جمله مطبوعات را ندارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در عصر کنونی، مطبوعات و رسانه های جمعی بویژه خبرنگاران پیشگامان و خط مقدم جنگ نرم افزاری و برخورد فرهنگ ها و تمدن ها هستند و در این راستا مطبوعات هدفمند، معناگرا و با برنامه، باید برای دفاع از خواسته ها و مطالبات منطقی مردم تلاش می کنند.

به گزارش جنوب نیوز ،سید حسین حسینی راد فعال بوشهری حوزه ارتباطات و عضو انجمن روابط عمومی ایران مهتقد است که روز خبرنگار ، روز پاسداشت کوشش های صادقانه خبرنگاران آزاده ای است که برای دسترسی ، تولید، توزیع و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند.
   
وی در یادداشتی که به این سایت خبری ارسال کرده آورده است ؛

از گذشته های دور بشر برای اطلاع از آنچه که پیرامونشان می گذشت به راه هایی متوسل شده و از امکانات و ابزارهای مختلفی نیز برای تحقق این خواسته خود بهره برده و با گذشت زمان و رشد علم و دانش، فناوری های پیشرفته و متعددی در جهت اطلاع رسانی و دست یافتن به اطلاعات، مورد استفاده قرار گرفته است، اما علی رغم این پیشرفت ها و ظهور فناوری ها، همچنان کسب اخبار موثق و قابل اطمینان در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... بسیار دشوار و در عین حال بسیار ضروری است و در این میان خبرنگاران از عناصر اصلی و مهم در امر خبررسانی محسوب می شوند.

خبر نگاری یک شغل نیست بلکه یک رسالت و مسولیت اجتماعی است و خبرنگاران را می توان از مهره های اساسی و مهم مقوله ارتباطات بشمار آورد. یک خبرنگار باید به واقعیت یک رویداد دست یابد و همواره گام به گام حوادث در حوزه کاری خود حرکت کند تا تحلیل های خود را به صورت کامل و رسا ارائه دهد. یک خبرنگار موفق همیشه در انعکاس رخدادها بی طرفانه عمل می کند؛ چون ذات خبرنگاری مبتنی بر بی طرفی است و اینجاست که خبرنگار با رعایت این نکته مهم خود را به قوانین ملزم دانسته و در این مسیر به اهداف خود نائل می شود. علاوه بر این یک خبرنگار باید همواره درکسب اعتماد و اعتمادسازی بین خبرنگار، منابع خبری و مردم خود تلاش کند. در جهان حاضر که جوامع در حال تحول و نوزایی است داشتن اطلاعات، قدرت درک ، تحلیل و پیش بینی حوادث و مهمتر از همه صداقت از دیگر مسائل اساسی این حرفه بشمار می رود.

’17 مرداد در تقویم ملی ایران اسلامی به عنوان "روز خبرنگار" نامگذاری شده است.واژه "خبرنگار" یادآور زحمات خالصانه افرادی است که در راه اعتلای بشریت از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند و از هیچ خطری نمی هراسند. پیشینه تاریخی این روز به شهادت یک خبرنگار شجاع و "شیرمرد لر" یعنی محمود صارمی برمی گردد؛ محمود صارمی از جمله خبرنگاران پر تلاش و آزاده ای بود که از حضور در خطرناکترین میدان ها ترس به دل راه نداد و به رسالت خویش تا انتها وفادار ماند. صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی درسال 1375 به افغانستان اعزام شد و در سال 1377 بهمراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید و شورای فرهنگ عمومی ، 17 مردادماه 1377، سالروز شهادت "محمود صارمی " را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

17 مرداد هر سال بهانه ای است تا به جامعه خبری کشورمان خدا قوت و دست مریزاد بگوییم و برای همه تلاش گران عرصه خبر و اطلاع رسانی بهروزی و موفقیت در انتشار اخبار صحیح و واقعی را آرزوکنیم.

این روز در حقیقت روز پاسداشت کوشش های صادقانه خبرنگاران آزاده ای است که برای دسترسی ، تولید، توزیع و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند.

همواره بخشی از موفقیت‌های در تمامی عرصه‌ها نتیجه تلاش خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه‌نگارانی است که با هدف اطلاع‌رسانی و نیز انتقال فرهنگ اسلامی سخت در تلاش هستند و نقش خبرنگاران و رسالت اصحاب قلم در روشنگری جامعه اهمیت بسزایی دارد و رسانه ها بعنوان یکی از ارکان پیشرفت و توسعه پایدار کشور محسوب می شوند.

انتقال واقعیت های جامعه به مسوولان، رسالت خطیری است که تلاشگران عرصه قلم و رسانه برعهده دارند و با انجام بهینه آن پیشرفت جوامع را رقم می زنند.

نقد منصفانه توسط خبرنگاران هم یاری گر مسوولان در انجام بهینه وظیفه و اصلاح امور است و هم مردم را نسبت به پی گیری مطالبات و خواسته هایشان یاری می کند.

رسانه ها و روابط عمومی ها نیز به نوعی مدیون خبرنگاران هستند ، یک رسانه موفق در عرصه‌های مختلف همواره خود را مدیون زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه‌ی خبرنگارانی می‌داند که در مواجهه با انواع ناملایمات و بدون هیچ چشم‌داشتی در مسیر رسالتی که بر عهده دارند ، گام برمی‌دارند.

در عصر کنونی، مطبوعات و رسانه های جمعی بویژه خبرنگاران پیشگامان و خط مقدم جنگ نرم افزاری و برخورد فرهنگ ها و تمدن ها هستند و در این راستا مطبوعات هدفمند، معناگرا و با برنامه، باید برای دفاع از خواسته ها و مطالبات منطقی مردم تلاش می کنند.

خبرنگاران و بطور کلی تر رسانه ها همچنین به عنوان یک امکان بالقوه مناسب‌ترین فرصت‌ها را برای ارتباط روابط عمومی ها و افکار عمومی فراهم می‌سازند؛ گرچه روابط عمومی‌ها امکانات گوناگونی برای انتقال اطلاعات، اخبار، تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های سازمان خود در اختیار دارند، اما هیچ‌کدام از این شیوه‌ها کارایی رسانه‌های جمعی و از جمله مطبوعات را ندارند.

روابط عمومی و خبرنگاری دو شاخه از درخت تنومند ارتباطات و دو حلقه از این زنجیره هستند که به جای رقابت و ستیز باهم در خدمت و مکمل یکدیگرند، هر دو گروه نیازها و منافع متقابلی دارند که ارتباط آنها با هم می‌تواند برطرف‌کننده این نیازها و تأمین‌کننده منافع متقابل باشد، بنابراین شناخت مسئولیت‌ها و جایگاه هرکدام به وسیله دیگری و استفاده از راهکارهای مناسب برای ارتباط‌‌گیری بدون توسل به بده‌ بستان‌های مخرب و به دور از انتظارهای نامعقول و غیرمنطقی طرفین یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

امروز نظام سلطه و ابرقدرت ها کمر همت را برای استحاله نظام اسلامی و ضربه زدن به این نظام از رو بسته اند و مقابله باآن، هوشیاری همه رسانه ها ، مطبوعات ،روابط عمومی ها و خبرنگاران را می طلبد به رغم اینکه مهمترین چالش خبرنگاران و روزنامه نگاران نبود امنیت شغلی است، اما این امر هیچگاه خبرنگاران را از ایفای نقش و انجام وظیفه بازنداشته و به واسطه تعهد، علاقه و وجدان کاری گاهی همچون کاظم اخوان در چنگال صهیونیست ها اسیر، مانند آوینی در جبهه و چون صارمی و شاهینی بدست طالبان شهید شده اند.

این نکته را هم نباید فراموش کرد که خبرنگاران تلخی ها و مشکلات جامعه را با خود به خانه می برند و روزانه آسیبها و خطرات زیادی تهدیشان می کند لذا نیازمند توجه بیشتری از سوی مسوولان هستند تا بتوانند در سایه امنیت به رسالت خطیر خود عمل کنند.

مدیران نیز باید به نقش خبرنگار در توسعه استان واقف باشند و خبرنگاران را همراه و همگام در پیشبرد توسعه بدانند اما واقعیتی که در استان های محروم ما امروزه مشهود است بیانگر آن است که متاسفانه برخی از مدیران به اهمیت و نقش حرفه خبرنگاری و روزنامه نگاری و حتی روابط عمومی در توسعه استان آگاهی و اعتقاد چندانی ندارند.

واقعیت دیگری را هم نباید فراموش کرد که خبرنگاران در اطلاع رسانی حلقه واسط بین واقعیت ها و مخاطبان محسوب می شوند. تهیه خبر و گزارش از رویدادها و حوادث جامعه، عامل تعیین کننده ای در نگرش، بینش و رفتار مخاطبان به شمار می رود و باعث تغذیه روحی و فکری افراد جامعه می گردد; اما آنچه که امروزه کمتر مد نظر مسوولین رسانه ها و خبرنگاران قرار می گیرد تکرار اخبار یکسان توسط رسانه های مختلف ،کمرنگ شدن تحلیل و بررسی اتفاقات و رویدادها،بروز نبودن اطلاعات و فقدان آموزشهای تخصصی است.

نپرداختن به جزئیات و نکات مختلف رویداد و صرفا تکرار یک نکته به همراه تصاویری که خود گویای آن هستند به جای بازگو کردن نکات و جنبه های مختلف یک خبر،سبب می شود که خبرها بیش از اندازه کسالت آور شده و تقریبا آنچه که مردم از قبل می دانند به آنها ارائه می شود.

پی بردن به واقعیت یک رویداد و نگاه نقادانه به آن وحرکت گام به گام با حوادث و رخدادها به خبرنگار کمک می کند تا تحلیلی جامع و کامل از رویداد ارائه داده، چرا که در دنیای کنونی قدرت درک و تجزیه و تحلیل حوادث از مسائل بسیار مهم و اساسی در حرفه روزنامه نگاری به شمار می رود و این امکان را به مخاطب می دهد تا خود برداشت و تصویری واقعی از ماجرا در ذهن ایجاد کند که همین امر سبب پویایی و بالا بردن قدرت تفکر و اندیشه شده و او را از یک مخاطب صرف و منفعل به مخاطبی فعال و پویا تبدیل خواهد کرد.

در پایان مجددا روز خبرنگار را که روز حق گویی و حق جویی و روز پاسداشت قلم است به همه روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و مجاهدان عرصه اطلاع رسانی و ارتباطات کشور و خصوصا خبرنگاران پر تلاش و مدیران مسول رسانه های ارتباطی استان تبریک گفته و برای همه مجاهدان بی ادعای این عرصه، آرزوی سرافرازی و تداوم فعالیت و توفیق دارم.
 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهکارهای مسئولیت‌‌‌ اجتماعی


  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد