درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 00:56   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12411صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 28 خرداد 1397 - 09:41
انتشارات الکترونیک در روابط عمومی
انتشار از دیرباز وسیله ای برای تخلیه آنچه در ذهن آدمی می گذرد بوده و بـــه فرد توانایی می دهد تا ایده ها، عقاید، داستانها و هرآنچه به آن می اندیشد را در معرض دید عموم قرار دهد. اما انتشارات الکترونیکی صدها بار این کار را آسانتر کرده است. انتشارات الکترونیکی، فرآیند تولید و اشاعه اطلاعات از طریق ابزار الکترونیکی شامل پست الکترونیکی و وب است.
  

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انتشار از دیرباز وسیله ای برای تخلیه آنچه در ذهن آدمی می گذرد بوده و بـــه فرد توانایی می دهد تا ایده ها، عقاید، داستانها و هرآنچه به آن می اندیشد را در معرض دید عموم قرار دهد. اما انتشارات الکترونیکی صدها بار این کار را آسانتر کرده است.


انتشارات الکترونیکی، فرآیند تولید و اشاعه اطلاعات از طریق ابزار الکترونیکی شامل پست الکترونیکی و وب است.


هزینه پایین این روش، امکان انتشار هر مطلبی و جذب میلیون ها خواننده از مشخصات اصلی آن است.


خبرنامه الکترونیکی، دیسک نوری، کتاب های الکترونیکی، پروتکل های انتقال فایل (FTB) سیستم تابلو اعلانات (BBS) و گروه های مباحثه ای اینترنتی در واقع تمام آن چیزی است که بصورت غیرچاپی در محیط وب عرضه می شود.


جامعه اروپا انتشار الکترونیکی را هر نوع مطلب رسانه غیرچاپی که بتواند به صورت الکترونیکی ذخیره، تحویل و مورد استفاده قرار گیرد، تعریف کرده است.

مزایای انتشارات الکترونیک در روابط عمومی
1. سرعت انتقال پس از انتشار در محیط الکترونیک بسیار زیاد است.
2. هزینه انتشار متون کمتر است.
3. سرعت بازکردن مطالب بیشتر است.
4. فرآیند انتشار مراحل کوتاه و کم هزینه تر است.
5. دسترسی کاربران از نقاط دور آسان و سریعتر است.
6. امکان مقایسه متون مشابه با سرعت بیشتر و زمان و هزینه کمتر میسر است.
7. امکان پرهیز از دوباره کاری تسهیل می­شود.
8. کاوش در متون الکترونیک از سرعت بالایی برخوردار است.
9. امکان تدوین و طبقه بندی منابع اطلاعاتی در حوزه های گوناگون علوم در حجم بالا و مقیاس وسیع و با سرعت اندک فراهم می گردد.
10. امکان مباحثه و مذاکره، پیرامون مطالب منتشر شده به صورت همزمان (فردی و گروهی) فراهم می­گردد.
11. پدیدآورندگان می توانند مستقیماً اقدام به انتشار مطالب خود بنمایند.
12. اشتراک منابع اطلاعاتی مفهوم وسیع­تر و واقعی­تری می­یابد.
13. قالب بندی متون و تغییر شکل آن به تناسب سلیقه کاربر امکان پذیر است.
14. دسترسی به مفاهیم و موضوعات مرتبط در حوزه­های گوناگون فراهم می گردد.
15. محدودیتهای چاپ مطالب به ویژه مقالات علمی که انتشار آنها در مجلات بسیار دشوار و مستلزم فرآیند طولانی بود از میان رفته است.
16. انحصارات تاحدی کمرنگ­تر شده است.
17. برخی محدودیتها از جمله محدودیتهای زمان و مکان و وجود شرایط خاص رنگ می بازد.
18. بازبینی و ویرایش و اصلاح مطالب آسانتر و سریعتر است.
19. امکان استفاده از سایر رسانه ها (صدا، تصویر و فیلم) همراه متون فراهم شده است.

معایب انتشارات الکترونیک در روابط عمومی
برخی معایب، ذاتی هستند و برخی دیگر عارضی. مانند: مسائل مربوط به شیوه دسترسی کارکنان اما سایر معایب که مهم جلوه می کند عبارتند از:
1. رعایت نکردن حقوق پدیدآورندگان
2. ناکارآمدی کاوشگرهای اینترنتی در بازیابی کامل و دقیق اطلاعات
3. عدم تسلط و مهارت کاربران در بازیابی اطلاعات
4. جابجایی یا حذف سایتهای حاوی اطلاعات
5. مطالعه متون طولانی مستلزم تهیه خروجی چاپی است.
6. استناد به منابع علمی اینترنتی هنوز از اعتبار لازم برخوردار نیست.
7. دسترسی به اطلاعات، مستلزم وجود شرایط و ابزار مناسب است (رایانه، خط ارتباطی، نرم افزار)
8. انتشار الکترونیکی مقالات علمی فاقد پاداش است (برخلاف مقالات چاپ شده نشریات علمی)
9. استانداردهای نشر الکترونیکی از سوی همه ناشران کاملاً رعایت نمی­شود (استاندارد زمانی و قالب­بندی اطلاعات)
10. فراگیر نشدن استفاده از اینترنت در سراسر جهان
11. محدودیتهای بین نشر آزاد در اینترنت توام با چاپ آنها وجود دارد.
12. تردد در ماندگاری مطالب و محیط الکترونیکی
 

با توجه به عوامل فوق باید گفت، انتشارات الکترونیک یک جایگزین مستقل و تمام عیار برای چاپ به شیوه معمول و سنتی نیست و گمان نمی رود در آینده هم چنین امری روی دهد. اما در عین حال در جایگاه خودش می توان از انتشارات الکترونیکی برای پیشبرد اهداف روابط عمومی استفاده کرد.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد