درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 08:32   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12213صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 3 مرداد 1393 - 19:37
یادمان پانزدهمین سال ارتحال دکتر حمید نطقی، پدر روابط عمومی نوین ایران
دکتر حمید نطقی در یازدهم شهریورماه 1299 هجری شمسی در تبریز متولد شد و در این شهر تحصیلات ابتدایی خود را آغاز کرد. سپس با خانوده خود به شهر آستارا مهاجرت کرد و در مدرسه حکیم نظامی این شهر تحصیلات خود را ادامه داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر حمید نطقی در یازدهم شهریورماه 1299 هجری شمسی در تبریز متولد شد و در این شهر تحصیلات ابتدایی خود را آغاز کرد. سپس با خانوده خود به شهر آستارا مهاجرت کرد و در مدرسه حکیم نظامی این شهر تحصیلات خود را ادامه داد.


دکتر نطقی به تهران آمده و در دانشکده حقوق دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد و در سال 1321 با درجه علمی لیسانس از این دانشکده فارغ التحصیل و تحصیلات خود را در رشته حقوق قضایی و در مقطع دکترا در دانشگاه استانبول آغاز کرد. وی در سال 1327 به ایران بازگشت و در سال 1330 به مدیریت روابط عمومی شرکت نفت منصوب شد و از آن پس به بعد فعالیت های جدی خود را در زمینه روابط عمومی آغاز کرد.


پس از تاسیس موسسه عالی روزنامه نگاری و روابط عمومی در سال 1346 از دکتر نطقی جهت مدیریت گروه روابط عمومی و تدریس دروس تخصصی این رشته دعوت شد. در نتیجه وی از شرکت ملی نفت ایران جدا و کار خود را به طور تمام وقت در این موسسه آغاز کرد.


دکتر نطقی در سال 1351 به منظور بررسی نحوه آموزش رشته روابط عمومی در دانشکده های آمریکا و تهیه و تدوین یک برنامه جامع آموزشی این رشته، سفری به این کشور کرد و پس از این سفر تحقیقاتی، برنامه پیشنهادی خود را به شورای عالی دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی ارایه کرد که مورد تایید و تصویب مسوولان قرار گرفت.


وی در سال 1350 کتاب مدیریت روابط عمومی را تالیف نمود. دکتر نطقی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به حذف رشته روابط عمومی از نظام آموزشی کشور همچنان به فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای خود در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی که نام جدید همان موسسه عالی روزنامه نگاری و روابط عمومی بود، ادامه داد.


وی از طریق دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی، که خود در شکل دهی به اهداف آن نقش بسزایی داشت به تربیب نیروهای جوان، خوشفکر، مردم دوست و آشنا به مبانی ارتباطات انسانی و اجتماعی پرداخت.
«نطقی» دستی قوی در عرصه شعر و ادبیات، حقوق، فعالیت های مطبوعاتی، سخنوری و در نهایت ارتباطات انسانی و اجتماعی داشت.


الگوهایی که بنیان گذار روابط عمومی نوین ایران برای مدیران و کارگزاران روابط عمومی ها در راستای خدمت به مردم و کشور، بنیاد نهاد، دست مایه اصلی فعالیت مراکز علمی، دانشگاهی و بخش های اجرایی قرار گرفت و این گران ترین میراث ارزشمندی است که مرحوم دکتر حمید نطقی از خود به یادگار گذاشت.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد