درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 08:35   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12166صفحه نخست » چهارشنبه، 1 مرداد 1393 - 05:54
سهم 5/6 تریلیون دلاری بازار توریسم از درآمد جهانی
صنعت سفر وگردشگری با درآمدی بالغ بر 5/6تریلیون دلار درسطح جهانی، اکنون بخشی کاملا توسعه یافته و جدی درمنابع درآمد مستقیم و غیرمستقیم اقتصادی کشورها است.
  

سهم 5/6 تریلیون دلاری بازار توریسم از درآمد جهانی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- صنعت سفر و گردشگری با درآمدی بالغ بر 5/6تریلیون دلار درسطح جهانی، اکنون بخشی کاملا توسعه یافته و جدی درمنابع درآمد مستقیم و غیرمستقیم اقتصادی کشورها است.

به‌نقل از موسسه تحقیقات آماری استاتیست، صنعت گردشگری و سفر با الحاقات آن همانند هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌ها و مراکز خدمات مسافرتی، کسب‌وکار، اوقات فراغت و سرگرمی و فعالیت‌های مرتبط با تعطیلات و کمپین و صنعت گشت دریایی سالانه منبع مهمی از درآمد برای کشورهای مختلف با منابع درآمدی بالا هستند.

میزان درآمد حاصل از این صنعت به قدری بالا است که حتی کشورهایی چون امارات، قطر و نیز عربستان سعودی با میلیاردها دلار درآمد حاصل از فروش نفت و نیز درآمد حاصل از حج، هم‌اکنون به فکر کسب درآمد بیشتر از این صنعت و ایجاد زیرساخت‌ها و تسهیلات مرتبط با آن برآمده و تلاش‌های گسترده‌ای را دراین زمینه طراحی و اجرا کرده‌اند.

در سال 2012 تعداد گردشگران درسطح جهانی از مرزیک میلیارد نفر گذشت و این برای نخستین بار بود که درهمین سال جهان شاهد رشد 50درصدی تعداد سفر و گردشگران در مقایسه با 10 سال پیش از آن بود.

طبق آمار موجود گردشگران کشورهای چین، آلمان و آمریکا به‌عنوان ولخرج‌ترین گردشگران و مسافران جهان، تقریبا از بزرگ‌ترین منابع تولید درآمد در صنعت گردشگری هستند. از این‌رو صنعت گردشگری در سطح جهانی شاهد نوعی مسابقه و رقابت جهانی برای جذب گردشگر از این کشورها است.

در میان بخش‌های مختلف وابسته به صنعت گردشگری وسفر، صنعت جهانی هتلداری با تولید سالانه بین 400 تا 500میلیارد دلار آمریکا بیشترین سهم را دارد. ازاین میان یک سوم تمام این درآمد عاید کشور ایالات متحده آمریکا می‌شود.

برخی از بزرگ‌ترین هتل‌ها و شرکت‌های هتل‌های زنجیره‌ای و گروه‌های هتلداری مشهور همانند گروه هتلداری اینترکنتینانتال، ماریوت، هیلتون، آکور، استاروود و گروه هتلداری و اقامتگاهی ویندهم دارای بالاترین درآمد و عالی‌ترین عملکرد براساس میانگین نرخ روزانه و نیز براساس درآمد حاصله بابت هر اتاق قابل عرضه و نرخ اشغال و تعداد مشتریان هستند.

صنعت هتلداری و مهمان نوازی و صنایع غذا ورستوران‌ها اکنون به صنایعی به‌شدت رقابتی و متنوع مبدل شده‌اند. درمیان مهم‌ترین رقبای این میدان انواع فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ارائه خدمات رستوران، کافی شاپ، پیتزا، ساندویچ و همچنین طیف وسیعی از رستوران‌های مجلل و لوکس برای ارائه غذاهای محلی و ملی کشورهای گوناگون منبع درآمد هنگفتی شده‌اند. به طوری که اکنون تنها در کشور ایالات متحده آمریکا درآمدحاصل از فروش مواد غذایی و نوشیدنی بیش از 600 میلیون دلار آمریکا برآورد شده است.

مک دونالد، با بیش از 34 هزار شعبه در سراسر جهان بزرگ‌ترین بازیگر این میدان به‌شدت رقابتی است. همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای قهوه‌خانه یا کافی‌شاپ استارباکس با بیش از 19 هزار شعبه در سراسر جهان شاخص‌ترین بازیگر در میدان نوشیدنی‌ها است.
براین فهرست باید نام دومینوز پیتزا با شعبه‌های متعدد آن در کشورهای مختلف را نیز افزود که از بازیگران مهم دنیای خوراک و صنعت غذا برای گردشگران محسوب می‌شوند.

درآمد سالانه شعبه‌های مک دونالد تنها در سال 2013 بیش از 11/28 میلیارد دلار، دومینوز پیتزا با 8/1 میلیارد دلار درآمد و نیز درآمد هتل هیلتون درسطح جهانی در سال 2013 بیش از 11/1 میلیارد دلار آمریکا تا حد زیادی دلایل عطش روزافزون دیگر کشورها را به کسب درآمد گردشگری نشان می‌دهد.
براساس آمار سازمان جهانی گردشگری، به ازای ورود هر گردشگر دو تا 6 شغل مستقیم و 9 تا 15 شغل با احتساب مشاغل بخش‌های تولیدی و خدماتی ایجاد می‌شود.

براساس پیش‌بینی این سازمان، ضعیف‌ترین کشورهای توریست‌پذیر در سال 2020 از طریق این صنعت، بیش از 20 میلیارد دلار درآمد کسب خواهند کرد. این میزان درآمد معادل 10درصد تولید ناخالص جهان، 4/11دهم درصد اشتغال و 11درصد درآمد کل جهان است. در کنار آمارهای جهانی نگاهی به یک آمار داخلی نیز جلب نظر می‌کند که اخیرا نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درآمد سالانه گردشگری ایران را یک میلیارد دلار عنوان کرده و گفته است: ایران در افق 1404 باید به درآمد 20 میلیارد دلاری در صنعت گردشگری برسد.


منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۵۴



 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد