درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 19:10   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12143صفحه نخست » جمعه، 30 تیر 1396 - 22:15
تقویم روز ارتباطات/ نقش پول و در نتیجه تبلیغات در کمپین های انتخاباتی
نقش پول و در نتیجه تبلیغات در کمپین های انتخاباتی ـ انتقاد اصحاب نظر از خروج دمکراسی از مسیر خود و ...
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر تاریخ نسبتا کوتاه ایالات متحده را مرور کنیم، در بیستم جولای 1937 (سی ام تیرماه) در شهر تالهاسی حاکم نشین ایالت فلوریدا، یک رویداد موسوم به «لینچینگ Linching» را می بینیم که در مورد سیاهپوستان، موارد مشابه متعدد داشته است. بیستم جولای آن سال، یک پلیس فلوریدا در شهر تالهاسی (در آن زمان 150 هزار نفری) با چاقو مورد حمله قرار می گیرد و مجروح می شود. سفید پوستان شهر دو مرد سیاهپوست را که متهم به چاقوزدن این پاسبان شده بودند دستگیر و خودشان آنان را محکوم به اعدام می کنند و به دار می زنند که این عمل را «لینچینگ یعنی اعدام فرد توسط جمعیت (ماب)، بدون محاکمه در دادگاه و اثبات جرم» می نامند.
    71 سال پس از لینچینگ آن دو سیاهپوست، حزب دمکرات آمریکا یک سیاهپوست را نامزد خود برای انتخابات آبانماه آن سال (نوامبر 2008) ریاست جمهوری کرد. (که پیروز شد و برای یک دوره دیگر که انتخابات آن در نوامبر 2012 انجام می شود نامزد شده است.)


    از قرن بیستم و به ویژه پس از پیدایش رادیو، سپس تلویزیون و اینک پیامهای آنلاین، نقش تبلیغات در پیشبرد نامزدها به عنوان «عامل موثر» به ثبوت رسیده و انتقاد اصحاب نظر را از این روش روز افزون کرده است. این منتقدین می گویند که اصحاب رسانه ها با بزرگ کردن یک نامزد و حزب و کوبیدن نامزد و یا نامزدها و حزب دیگر (رقباء) تا حدی زیاد تعیین نتیجه انتخابات را به دست دارند و بسیاری از واجدین شرایط رای دادن چون این را می دانند به خود زحمت مشارکت در انتخابات را نمی دهند.
    

     به اظهار این منتقدین، «پول» عامل دیگر برای پیروزشدن در انتخابات است که دیگران طبق منافعشان به حساب مبارزات انتخاباتی هر نامزد (کمپین او) می ریزند و نامزدها با این پول به شبکه های تلویزیونی آگهی تبلیغ برای خود و نفی رقیب را می دهند، پوستر درست می کنند، مجالس سخنرانی ترتیب می دهند، هواپیمای دربست برای مسافرت به این گوشه و آن گوشه کرایه می کنند، کارشناس روابط عمومی، مبلغ، نطق نویس، مشاور و ... به استخدام در می آورند و .... بنابراین نامزدی که پول کمتر به دست آورد؛ هرقدر که شایسته تر باشد شانسی برای انتخاب شدن نخواهد داشت.


    به نظر پاره ای از این منتقدین، رای دهندگان بویژه در کشورهای صنعتی که متوجه برتری تبلیغاتی یک نامزد و یا حزب می شوند و نتیجه انتخابات را حدس می زنند اوقاتی را که می توانند در آن سرگرم تفریح باشند و خوش بگذرانند صرف خوردن غم انتخابات نمی کنند و بعضی از آنان نیز انتخابات را یک کار حرفه ای و در دست دلالها و کورپوریشن های بزرگ (اصحاب پول، نفوذ و وسایل تبلیغ) می دانند و خود را ناراحت آن نمی کنند.


    در این میان اندیشمندانی هم بوده اند که با تاکید گفته اند که در پی پیدایش رسانه های صوت و تصویری و آنلاین ها که در افکار دارای نفوذ بسیار هستند، دمکراسی در همه جا از مسیر خود خارج شده و به اسارت درآمده است و برای بازگشت بشر به حکومت مطلوب که در شآن و حق اوست، باید روش ها و راههای وصول به دمکراسی «دوباره نویسی» شود و «به نام بشریت» برای آن احیانا یک سازمان نظارت و رسیدگی جهانی خارج از چارچوب دولتی به وجود آید و دارای ضمانت اجرایی لازم باشد.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد