درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 12:56   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12056صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیپنجشنبه، 26 تیر 1393 - 18:49
مزایا و معایت روابط عمومی اینترنتی
امروزه با گسترش روابط عمومی اینترنتی دیگر روابط عمومی ها صرفاً با کارکنان سازمان، مشتریان و روزنامه نگاران مواجه نیستند. بلکه با کسانی طرفند که از سراسر دنیا وارد سایت یک روابط عمومی می شوند و هر ساعت مطالب جدید را طلب می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه با گسترش روابط عمومی اینترنتی دیگر روابط عمومی ها صرفاً با کارکنان سازمان، مشتریان و روزنامه نگاران مواجه نیستند. بلکه با کسانی طرفند که از سراسر دنیا وارد سایت یک روابط عمومی می شوند و هر ساعت مطالب جدید را طلب می کنند.


مزایای روابط عمومی اینترنتی
در عین حال یک روابط عمومی اینترنتی الزاماً در یک مؤسسه خدمات رسانی سریع به مردم خلاصه نمی شود، بلکه باید بازخورد مراجعه مخاطبان به سایت را مورد ارزیابی عملی قرار داده و این محیط را به وجود بیاورند که مخاطب بدون گذراندن مراحل سخت و فیلترهای غیرقابل عبور نظر خود را به گوش مسئولان برساند، در واقع این همان شیوۀ نظرسنجی است که به سادگی و با کمترین هزینه انجام می­شود.


از دیگر مزیت های روابط عمومی اینترنتی می توان به کاهش استفاده از کاغذ و در نهایت کمک بسیار زیادی به حفظ محیط زیست اشاره کرد. چرا که در روابط عمومی سنتی گاه پس از مراحل سخت تولید یک بروشور (از تهیه مطلب، صفحه بندی و چاپ) و پس از چاپ میلیونها نسخه با هزینه گزاف ناگهان ممکن بود از جانب مسئولین سازمان و با تغییر اندکی در یک بخشنامه تمام بروشورها بلا استفاده بمانند، این علاوه بر اتلاف وقت، هزینه و منابع، گاهی انگیزه اصلاح و ادامه کار را از یک کارشناس روابط عمومی سلب می کرد که نه تنها بروشور جدیدی تولید نمی شد بلکه آنچه تولید شده بود هم قابل عرضه نبود اما با ارائه کلیه مطالب و اطلاعات یک بروشور در سایت هر زمان بدون کمترین هزینه می توان تغییرات دلخواه را در آن اعمال نمود.


اطلاع رسانی لحظه ای، دسترسی سریع به اطلاعات، کاهش حجم نامه های بایگانی، پایین آوردن هزینه چاپ و برگزاری نمایشگاه، فراگیری و بدون حد و مرز بودن از مزایای مهم روابط عمومی اینترنتی به شمار می آید.


خوانندگان یک سایت بی نهایت و نامحدودند در حالیکه خوانندگان یک مطلب چاپ شده به تعداد نسخه های چاپ شده و گاه بسیار محدودتر از آن هستند و دسترسی به مطالب اینترنتی در هر زمان و مکان به مراتب ساده تر از دسترسی به یک مطلب چاپ شده که فضایی را اشتغال می کند است.


معایب روابط عمومی اینترنتی
در کنار تمام مزایایی که برای روابط عمومی اینترنتی برشمردیم عدم دسترسی یکسان شهروندان و نداشتن قدرت خرید کامپیوتر مهمترین مانع بر سر راه تحقق روابط عمومی اینترنتی است.
امروزه حتی در کشورهای صنعتی نیز نمی توان این اطمینان را حاصل کرد که همۀ مردم به شبکه جهانی دسترسی دارند و یا برای استفاده از آن از مهارت کافی برخوردارند. بنابراین شاید بتوان گفت همیشه باید راه برای ابزار سنتی و استفاده از آن در سطح جوامع باز باشد.


یکی دیگر از موانع کارکنان روابط عمومی هستند که با نسل دیجیتال برخورد کرده اند عدم تسلط کارشناسان با سابقه روابط عمومی به علم کامپیوتر و یک زبان خارجی، مقاومتی را در آنان برابر روابط عمومی اینترنتی ایجاد کرده است.


به این منظور امروزه در سراسر دنیا بدون اینکه کارمندی حذف یا اضافه شود فرصت کافی برای فراگیری علوم روز به آنان داده می شود تا خود را با شرایط جدید سازگار نمایند.
اما در ایران یکی از موانع اصلی بر سر راه را می توان «زیرساختهای مخابراتی» دانست ایجاد شبکه های مطمئن و پرظرفیت ارتباطی و مخابراتی در سراسر کشور شرط لازم تحقق دولت و تجارت الکترونیکی است. ضمن اینکه در کنار آن با استفاده از کاهش هزینه های استفاده از اینترنت قابلیت استفاده اقشار متوسط و رو به پایین جامعه را نیز فراهم سازد.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد