شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شرکت مایکروسافت قصد دارد راهکار آنلاین جدیدی در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) عرضه کند که نهادها و سازمانهای دولتی آمریکا کاربر آن خواهند بود.
به گزارش وبسایت pcworld، شرکت مایکروسافت قصد دارد راهکار CRM جدیدی برای سازمانهای دولتی آمریکا عرضه کند که تحت فناوری پردازش ابری است. این راهکار آنلاین که نسخهای از نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری دینامیک (Dynamics) مایکروسافت است، احتمالاً از اوایل سال بعد عرضه خواهد شد. شرکت مایکروسافت اعلام کرده است این راهکار با استانداردهای امنیتی برنامه مدیریت مخاطره و احراز هویت فدرال (FedRAMP) سازگار خواهد بود. شرکت سیلزفورس نیز پیش از این خدمات CRM مشابهی را عرضه کرده است که با این استانداردها سازگار شده است.
FedRAMP یک طرح دولتی ویژه است که استانداردهایی را برای ارزیابی امنیت، احراز هویت و پایش مداوم خدمات پردازش ابری وضع کرده است. قدرت خرید بالای سازمانهای دولتی در آمریکا و هزینهکردهای بالای این نهادها در بازار آی تی باعث شده است فروشندگان خدمات پردازش ابری برای دریافت تأییدیه این استانداردها تلاش کنند.
کورت کولسون، معاون واحد نهادهای دولتی در شرکت مایکروسافت درباره این خدمات گفته است: کسب و کارهای دولتی از طریق این خدمات خواهند توانست در هر زمانی و از هر کجا و با هر ابزاری به عملیات و نرمافزارهای کاری خود دسترسی داشته باشند. این خدمات همچنین منبع مناسبی برای شهروندان خواهد بود که از طریق آن خواهند توانست اطلاعات مربوط به رویدادها و خدمات مختلف را جستجوکنند، مراکز سلامتی و بهداشتی را پیدا کنند، برای فعالیتهای مختلف درخواست مجوز و اجازهنامه کنند، قبضها و جریمههای خود را بپردازند و یا نسبت به ارسال گزارشها و درخواستهای خود اقدام کنند.
بر اساس این گزارش، راهکار CRM جدیدی مایکروسافت با پلتفرم آزور و خدمات آفیس ۳۶۵ (ویژه نهادهای دولتی) یکپارچه خواهد شد.