درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 02:49   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11952صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 21 تیر 1393 - 07:09
متخصصان روابط عمومی و استفاده از آزمون های روانشانسی فیسبوک
مطالعات روانشناسانه فیسبوک از یادداشت های مثبت و منفی یادداشت ها و رفتار آنلاین و رویکرد کارکنان جزو بخش هایی هستند که نمی توان آن را از نشریات نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، اسلت، گاردین و سایر رسانه ها جدا کرد. در واقع این کار یکی از بی اخلاقی هایی است که از رسانه های اجتماعی انجام می شود و طی آن کاربرانی را که از همه جا بی خبر هستند در محیط شبکه اجتماعی همانند موش آزمایشگاهی آزمایش می کنند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، استیو گلدشتاین- مطالعات روانشناسانه فیسبوک از یادداشت های مثبت و منفی یادداشت ها و رفتار آنلاین و رویکرد کارکنان جزو بخش هایی هستند که نمی توان آن را از نشریات نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، اسلت، گاردین و سایر رسانه ها جدا کرد. در واقع این کار یکی از بی اخلاقی هایی است که از رسانه های اجتماعی انجام می شود و طی آن کاربرانی را که از همه جا بی خبر هستند در محیط شبکه اجتماعی همانند موش آزمایشگاهی آزمایش می کنند.


بر اساس نظر نشریه تایمز، فیسبوک خبرخوان بیش از نیم میلیون نفر از کاربرانش را به صورت تصادقی با یادداشت های مثبت و منفی دستکاری کرده است تا بتواند نتیجه های خود را از آن دریافت نماید.


گاردین می نویسد: در یک آزمایش که در سال 2012 انجام شد، فیسبوکلمات احساسی اصلی را از 700 هزار خبر مخفی کرده است، تا تاثیر آن را بر رفتار آزمایش شوندگان در شبکه اجتماعی بررسی کند.


بر مبنای نظر تایمز، این آزمایش بدون اطلاع یا رضایت کاربران انجام شده است، همچنین شرکت پاسخ داده است که در مواردی که برای خدمت آورده است نوشته شده که هر نوع دستکاری در خبرخوان توسط شبکه اجتماعی جزو حقوق او به شمار می رود.


در بحث گاردین اشاره شده است: یک محقق غیر متصل به آزمایش فیسبوک گفت که یک شرکت نیازی به دریافت «اجازه آزادی اخلاقی» ندارد چراکه آنها موارد قرار داد فیسبوک را تیک می زنند.


لحن کلی پوشش رسانه ای در مورد فیسبوک همانند اختاپوس جهانی با نبوغ شیطانی برای جذب و دستکاری داده های افراد سخن می گوید.


اما پس از فروکش عصبانیت واقعی یا دروغین افراد، ارتباطگران برند احتمال دارد توجهات خودشان را به یافته های تجربی معطوف کنند.


بر مبنای گزارش تایمز، با عنایت توجهات بیشتر، تجربه نشان داده است که حالت های افراد بسته به زمان واگیرند. افرادی که کلمات مثبت بیشتری را در اخبار فیسبوک خود می بینند، مایل هستند که کلمات مثبت بیشتری را در یادداشت های فیسبوکی شان به کار برند درحالیکه افرادی که یادداشت های منفی بیشتری را در فیسبوک می بینند بیشتر منفی گرایی می کنند. نتایج مطالعه در ژورنال «مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده امریکا» منتشر شده است.


اگر شما برای فعالیت های برندسازی خودتان در کانال های اجتماعی هزینه هایی می پردازید، ممکن است بخواهید چیزهایی را در فیسبوک بداندی. «وقتی بیان مثبت تولید می کنید، مردم یادداشت های مثبت بیشتری تولید می کنند و در مقابل واژ] های منفی نیز باعث می شود که مخاطبان شما از الگوی منفی تان تبعیت کرده و از همان واژه ها استفاده کنند.


بنابراین ممکن است بتوانیم از فیسبوک برای این گونه مطالعاتش متشکر باشیم شاید هم باید از این تشکر کنیم که شما نمی توانید با این گونه کارهای فیسبوک مقابله کنید و کاری انجام نمی دهید. و این روند ادامه می یابد.


منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/06/30/how-dare-facebook-treat-us-like-lab-rats-but-hey-look-at-the-findings/?hq_e=el&hq_m=2909805&hq_l=14&hq_v=472ca672b
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد