درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 23:56   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر
  کمپین‌های یکباره
  مدیر عامل گوگل در مورد آینده پیوندها، هوش مصنوعی کیفیت جستجو را بدتر می‌کند
  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11928صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 18 تیر 1393 - 18:39
نقش روابط عمومی درتبدیل موضوع سوانح رانندگی به دغدغه ملی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروز رئیس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی درنشست مدیران روابط عمومی وزارتخانه ها ودستگاه های اجرایی عضو کمیسیون ایمنی راه ها نسبت به سوانح رانندگی وخسارت های آن تاکید کرد و در عین حال خواستار تبدیل موضوع کاهش حوادث رانندگی به یک دغدغه ملی شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروز رئیس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی درنشست مدیران روابط عمومی وزارتخانه ها ودستگاه های اجرایی عضو کمیسیون ایمنی راه ها نسبت به سوانح رانندگی وخسارت های آن تاکید کرد و در عین حال خواستار تبدیل موضوع کاهش حوادث رانندگی به یک دغدغه ملی شده است.

به گزارش شارا به نقل از صما طرح این موضوع ازسوی رئیس روابط عمومی واطلاع رسانی وزارتخانه راه وشهرسازی درحالی برای اولین بار صورت گرفته است که به باور ناظران،روابط عمومی وزنه اصلی برای کاهش سوانح رانندگی که سالیانه خسارت های جبران ناپذیر جانی ومالی را به دنبال دارد ایفاء می کند.

بدون شک نقش پررنگ روابط عمومی درجهت اطلاع رسانی درباره ابعاد مختلف سوانح رانندگی می تواند بسیار اثرگذار باشد وباتوجه به تاکید رئیس روابط عمومی واطلاع رسانی وزارتخانه راه وشهرسازی به این موضوع بی گمان می توان گفت که شرایط برای تبدیل کاهش حوادث رانندگی به دغدغه ملی، آنطورکه این مسوول عنوان کرده فراهم شده است.

متن خبر را درادامه می خوانید:
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه در حال حاضر خسارت های قابل توجه اقتصادی و اجتماعی به خاطر سوانح رانندگی به کشور تحمیل می شود؛ اظهار داشت: کاهش تلفات رانندگی باید به دغدغه ای ملی و اجتماعی تبدیل شود و نظام کنترل اجتماعی می تواند سوانح رانندگی را کاهش دهد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، سید قاسم بی نیاز که در نشست مدیران روابط عمومی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی عضو کمیسیون ایمنی راه ها سخن می گفت، اظهار داشت: برای نخستین بار این نشست برگزار شده است که احساس مسئولیت در قبال خسارت های سوانح رانندگی را به گفتمان غالب مسئولان تبدیل و مسئولیت اجتماعی تمام شهروندان در قبال ایمنی تردد را گوشزد کند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی تصریح کرد: هر کدام از شهروندان نسبت به موضوعاتی از جمله نام خلیج فارس و یا مشکلات زیست محیطی حساس هستند اما در قبال سوانح رانندگی که در سال 1392 نزدیک به 17 هزار نفر تلفات داشته است در حال حاضر حساسیت قابل توجهی وجود ندارد.

وی بیان کرد: روزانه شهروندان در معابر به طور مرتب شاهد رفتارهای پرخطر هستند اما هنوز نظام کنترل اجتماعی قوی به منظور سعی در جهت کاهش سوانح رانندگی شکل نگرفته است که در این زمینه نقش نهادهای مدنی و اجتماعی، خانواده ها و به ویژه بانوان می تواند بسیار برجسته باشد.

بی نیاز ابراز داشت: وزارتخانه ها و دستگاه های مختلفی به طور مستقیم و غیر مستقیم از تلفات و سوانح رانندگی متاثر می شوند و سازمان بهداشت جهانی و بانک جهانی پیش‌بینی کرده‌اند مصدومیت‌ها و جراحات ناشی از تصادف‌ها بین سال‌های 2000 تا 2020 حدود 65 درصد افزایش یابد و در کشورهای فقیر میزان تلفات بیش از 80 درصد برآورد شده است و پیش بینی سازمان بهداشت جهانی آن استکه تصادفات رانندگی به پنجمین عامل مرگ و میر تا سال 2030 میلادی تبدیل خواهد شد.

وی اعلام کرد: طبق مطالعات اقتصادی انجام گرفته در پژوهشکده حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی (راه و ترابری سابق) بر مبنای قیمت های سال 1386 ، میزان هزینه مستقیم و غیر مستقیم ناشی از تصادفات رانندگی در ایران با احتساب یارانه ها، سالانه 180 هزار میلیارد ریال بیان شده است. این میزان برآورد هزینه برای سال 1386، 6.23 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور بوده است و با توجه به نرخ رشد 6.7 درصدی تولید ناخالص داخلی کشور در همان سال، می توان نتیجه گرفت، هزینه تصادفات رانندگی تقریباً کل رشد تولید ناخالص داخلی را از بین می برد.

این مقام مسئول یادآور شد: سه چهارم از مرگ‌های ناشی از سوانح ترافیکی در مردانی اتفاق می‌افتد که در محدوده سنی فعال اقتصادی قرار دارند. همچنین بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی در سال 2005، متوسط رشد جهانی تلفات رانندگی از سال 2000 تا 2020 به بیش از 68 درصدخواهد رسید که این میزان برای کشورهای در حال توسعه بسیار بیشتر است

وی تاکید کرید: تمام خسارتهای گفته شده موجب گسترش فقر و کاهش نرخ رشد اقتصادی و اجتماعی کشور شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه چه زمانی جامعه می خواهد نسبت به موضوع سوانح رانندگی حساس باشد، ابراز داشت: در مقاطع زمانی اوج سفرها دستگاه های خدمات رسان به اطلاع رسانی در خصوص ایمنی تردد می پردازند اما این کافی نیست و باید تمام دستگاه های مرتبط عضو کمیسیون ایمنی راه ها در تمام طول سال در این زمینه تلاش کنند.

وی تصریح کرد: باید تمام اعضای کمیسیون ایمنی راه ها در زمینه اطلاع رسانی و ایجاد حس مسئولیت اجتماعی در بین همه شهروندان مشارکت کنند و اثرهای ماندگار در زمینه افزایش ایمنی تردد خلق شود.

بی نیاز یادآور شد: برای آمادگی در سفرهای تابستانی امسال باید اطلاع رسانی بر اساس الگو و گفتار مشترک در بین اعضا صورت پذیرد و امیدواریم که این همکاری مشترک شکل بگیرد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد: کارگروه اجتماعی کمیسیون ایمنی راه ها برگزاری دهه ایمنی راه ها که تا 25 آبان ماه به عنوان روز قربانیان جاده ای ادامه خواهد داشت را مصوب کرده است.

وی بیان کرد: در نشست مدیران ورابط عمومی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی عضو کمیسیون ایمنی راه ها، تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی عضو کمیسیون ایمنی راه ها به منظور برنامه ریزی و اجرای برنامه ها مصوب شد.

در این نشست مدیران ورابط عمومی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی عضو کمیسیون ایمنی راه ها با تاکید بر نیاز به عزم ملی و کنترل اجتماعی برای کاهش تلفات رانندگی و نیاز به الگوی پیام رسانی و شعار مشترک بر انجام کارگروهی تاکید کردند.

در پایان این نشست به بررسی جزئیات برنامه های کوتاه مدت اطلاع رسانی برای سفرهای تابستانی امسال پرداخته شد




 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  شیفتگی جمعی


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد