درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 02:25   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11828صفحه نخست » شنبه، 14 تیر 1393 - 07:51
مهارت‌های مدیریتی
چرا افراد باهوش با استراتژی مشکل دارند
اغلب تصور ما درباره استراتژی این است که داشتن آن مختص افراد باهوش است، یعنی افراد درجه یک که دارای اعتبار آکادمیک بالایی نیز هستند. اما اینکه فقط افراد خیلی باهوش استراتژی دارند به آن مفهوم نیست که الزاما در آن موفق نیز باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مشکل افراد باهوش این است که به دنبال پاسخ صحیح می‌گردند و آن را پیدا می‌کنند، اما متاسفانه درمورد استراتژی پاسخ واحد و صحیحی وجود ندارد که بتوان آن را پیدا کرد. استراتژی نیاز به انتخاب و تصمیم‌گیری برای آینده‌ای ناروشن دارد. این کار غیرممکن است. هر کار کنیم هیچ پاسخ صحیحی وجود ندارد، حتی اگر بتوانیم هم، هیچ راهی وجود ندارد که مشخص کند استراتژی تا چه حد «صحیح» بوده است، چرا که هیچ راهی برای قضاوت درباره کیفیت نسبی یک روش در مقایسه با روش‌هایی که هرگز امتحان نشده‌اند، وجود ندارد.

برای تبدیل شدن به یک استراتژیست خبره باید یک قدم از نیاز به پیدا کردن جواب صحیح عقب‌تر برویم و در وهله اول آن را به‌خوبی شناسایی کنیم. استراتژیست‌های خوب به‌خاطر عدم شناخت از آینده و نامعلوم بودن آن مرعوب نمی‌شوند و کار را رها نمی‌کنند.

آنها آنقدر خلاق هستند که به امکاناتی که ممکن است وجود داشته باشد یا وجود نداشته باشد، فکر می‌کنند و می‌خواهند کارهایی انجام دهند که می‌دانند وقایع آینده هرچه باشد آنها در صف مقدم قرار دارند و هرگز از قافله عقب نمی‌افتند. یکی از ویژگی‌های چنین فردی انعطاف‌پذیری، تخیل و جهندگی است. اما هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند این ویژگی‌ها با ضریب هوشی افراد ارتباط دارد. اخیرا یکی از نویسندگان هاروارد به نام کریس آرگریس مقاله‌ای خلاف این مطلب را تحت عنوان «آموزش‌یادگیری به افراد باهوش» در HBR به چاپ رساند. او در تحقیق خود در ارتباط با مشاوران استراتژی پی برد که افراد باهوش شکننده‌تر هستند. آنها نیاز دارند که هم حق با آنها باشد و هم دیگران تایید کنند که آنها درست می‌گویند.

اگر یکی از این دو حالت یا هر دو اتفاق نیفتد، افراد باهوش موضع دفاعی به خود می‌گیرند و دقیقا هم همین‌طور است. این به آن معنا نیست که افراد باهوش نباید با استراتژی سروکار داشته باشند، بلکه به آن معنی است که ایجاد استراتژی نباید تنها منحصر به یک فرد باشد (که در بعضی از شرکت‌های مشاوره استراتژی این اتفاق می‌افتد.) هرچند که این فرد از سطح بالای ضریب هوشی نیز برخوردار باشد.

استراتژی بی‌نقص با اندیشه‌ها و ویژگی‌های مختلف شکل می‌گیرد. طراحی استراتژی نیاز به افرادی دارد که در کنار موفقیت‌های خود شکست را نیز تجربه کرده‌اند و دارای تخیل قوی هستند. نیاز به افرادی دارد که در گذشته روی ارتقای انعطاف‌پذیری خود کار کرده‌اند و از همه مهم‌تر نیاز به افرادی دارد که به‌خاطر ویژگی‌های متفاوت یکدیگر به هم احترام می‌گذارند و این سخت‌ترین کار برای افرادی است که از لحاظ بهره هوشی بیشترین شهرت را دارند.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۳۹



 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  راهنمای کوتاه بحران


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد