درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 06:45   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11817صفحه نخست » پنجشنبه، 13 تیر 1398 - 09:32
تقویم روز ارتباطات/ نظرات رسانه ای و اندرزهای دو روزنامه نگار که در یک روز فوت شدند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکم جولای 2005 (دهم تیرماه) دو روزنامه نگار آمریکایی، هر دو 89 ساله درگذشتند که هرکدام نظرات مهمی را در ژورنالیسم از خود به یادگار گذارده اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکم جولای 2005 (دهم تیرماه) دو روزنامه نگار آمریکایی، هر دو 89 ساله درگذشتند که هرکدام نظرات مهمی را در ژورنالیسم از خود به یادگار گذارده اند.


    ویلیام برینک William J. Brink در طول عمر روزنامه نگاری خود که از شش دهه تجاوز کرده بود سردبیر اجرایی چند روزنامه بزرگ از جمله نیویورک دیلی نیوز بود. او معتقد به زدن تیتر بزرگ و چاپ عکسِ با حالت، در صفحه اول روزنامه بود ـ حتی اگر این صفحه حاوی تنها یک تیتر و یک عکس باشد. او می گفت که چنین تیتر و عکسی باید همه چیز را بگوید و در مغز خواننده و بیننده آن نقش بندد و نظرش را تغییر و عزم اورا راسخ کند. وی که در زمان خود به بهترین تیترنویس معروف بود در سی ام اکتبر سال 1975 با زدن یک تیتر چند کلمه ای تا حدی مبهم (که مخاطب را به خواندن مطلب بکشاند) و در کنار آن، چاپ عکس جرالد فورد رئیس جمهوری وقت که وی را مردی بی اعتنا و از خود راضی نشان می داد باعث شد که نیویورکی ها به او رای ندهند و در انتخابات از کارتر شکست بخورد و نه تنها مسیر تاریخ آمریکا بلکه تاریخ جهان ورق بخورد. اگر فورد شکست نخورده بود نظام های حکومتی ایران، افغانستان، اتیوپی، نیکاراگوئه و ... تغییر نمی کردند.
    

فورد با دادن کمک مالی از جانب دولت فدرال به شهرداری نیویورک که در آستانه ورشکستگی قرار داشت مخالفت کرده بود و ویلیام برینک از این موضوع استفاده کرد و در آن روز تیتر زد که فورد گفته است: "مرده را باید حذف شده تلقی کرد. [دور انداخت]". (که اشاره فورد به شهر نیویورک بود که از نظر وی یک «مرده» بود و نباید به آن اعتنا و کمک می شد). بسیاری هستند که این روش تیتر زنی ویلیام برینک را بکار می برند.


     روزنامه نگار دیگر که فوت شد ویلیام بلاک W. Block صاحب کمپانی رسانه ای Block Communication ـ ناشر چند نشریه در گوشه و کنار آمریکا از جمله پیتسبورگ پرس (پنسیلوانیا)، گازت، ام. هرالد (کالیفرنیا) و بلید Blade (اهایو)، 8 ایستگاه تلویزیونی و چندین فرستنده رادیویی بود. وی عقیده داشت که روزنامه باید متعلق به فرد و یا یک خانواده باشد تا در نتیجهِ دلسوزی آنان رشد کند، همانند نیویورک تایمز و واشنگتن پست که متعلق به دو خانواده هستند. تعلق داشتن روزنامه به یک شرکت باعث دست به دست شدن متوالی و تغییر روش بر پایه منافع صاحب تازه آن می شود، نه رسانه رشد می کند و نه سودی به جامعه می رساند و تنها در خدمت اهداف بزرگترین سهامدار است که هدف روزنامه نگاربودن و درنتیجه دلسوزی ندارد ــ دلسوزی او در حد حفظ سرمایه گذاری و ارتباط های سیاسی ـ اقتصادی اوست. هدف اصلی صاحبان کمپانی هایی که رسانه هارا می خرند، یا اجاره می کنند و یا اسپانسر آنها می شوند استفاده از رسانه (نشریه و یا رادیوتلویزیون و یا موسسه تولید فیلم سینمایی) به صورت پلکان ترقی و یا مداخله در تصمیم گیری های دولتی با جوسازی و تلقین و برخورداری از اِعمال نفوذ است و اگر به این هدف ها نرسند خیلی آسان روزنامه و رادیوتلویزیون خودرا به کشتن می دهند (به هر خریدار ِ دارای هر هدف می فروشند). بلاک 62 سال روزنامه نگاری و مدیریت رسانه کرد. پدر و پدر بزرگ او هم روزنامه نگار بودند.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد