شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «جان کریJohn Kerry»، سناتور وقت ایالت مشترک المنافع ماساچوست، نامزد حزب دمکرات آمریکا در انتخابات دوم نوامبر 2004 و از سال 2013 وزیر امور خارجه آمریکا هم در جریان کمپین انتخاباتی سال 2004 متوجه اهمیت «وبسایت شخصی» شده بود. وی سوم جولای (ژوئیه) 2004 اعلام داشت که اخبار مربوط به تصمیماتش را نخست در این «وبلاگ ـ وبلاگ خود» قرار خواهد داد از جمله تعیین معاون آینده اش را. رسانه ها بروند و از این وبلاگ آنها را نقل کنند تا مستند باشد.
او از رسانه ها خواسته بود که برای کسب هر گونه اطلاع، نخست به این وبسایت که ساعت به ساعت ـ اگر مطلب تازه ای باشد ـ در آن قرار داده خواهد شد مراجعه کنند. وی گفته بود که عده مراجعین روزانه به این وبسایت از رقم یک میلیون گذشته است و هرکس می تواند نظر و پرسش خود از طریق «ای ـ میل» ضمیمه این سایت برای او ارسال دارد. کری (اینک رئیس دیپلماسی ایالت متحده) همچنین گفته بود که با بکارگیری این وبسایت، صرفه جویی او در هزینه های تبلیغاتی، دست کم پنج میلیون دلار بوده است؛ حال آن که هزینه ادامه فعالیت این وبسایت برای او در ماه حدود یکی ـ دو هزار دلار است.
کری تاکید کرده بود که اگر انتخاب شود بازهم نطق های رسمی و تصمیماتش را نخست در این وبسایت قرار خواهد داد. [جان کری در انتخابات آن سال موفق نشد جورج بوش را شکست دهد.].
وبسایت های شخصی دیر زمانی است که به صورت یک ابزار بیان عقیده و نظر درآمده اند که تا نیمه آخرین دهه قرن 20 مردم عادی و اندیشمندان و اصحاب نظر فاقد آن بودند و راهی جز توسل به رسانه های عمومی و یا انتشار کتاب و حضور در اجتماعات نداشتند که کاری آسان و کم هزینه نبود. این وبسایت ها اینک به صورت آسانترین و ارزانترین وسیله مبادله عقاید و نظرات درآمده اند. به دلیل گران شدن کاغد و هزینه چاپ و توزیع، قرارگرفتن آگهی های کوتاه (اصطلاحا نیازمندی ها) در اینترنت و نیز کم حوصله شدن مخاطبان از مطالعه، همه نشریات دارای ادیشن آنلاین شده اند و بسیاری از آنها ادیشن چاپی خودرا متوقف و یا هفتگی کرده اند. کتابها نیز دارای نسخه E -Book (دیجیتالی) شده اند که تا 90 درصد ارزانتر از نسخه چاپی است و با یک دستگاه 70 دلاری می شود میلیون ها کتاب را دریافت کرد و خواند.
منبع: www.iranianshistoryonthisday.com
|