درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 19:42   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11403صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیپنجشنبه، 22 خرداد 1393 - 19:21
تعهد شرکت های برجسته روابط عمومی به قوانین ویکی پدیا
در این بیانیه یازده ‌آژانس روابط عمومی متعهد به وفاداری بر پنج اصل بازدارنده در ویرایش مدخل ویکی پدیای کاربران می نماید. این مسئله همچنین پیش درآمدی برای بهبود ارتباط مخدوش صنعت روابط عمومی و ویکی پدیا خواهد بود.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چندین تن از برجسته ترین آژانس های روابط عمومی روز سه شنبه در یک بیانیه مشترک متعهد شدند که قوانین ویکی پدیا را اجرا نمایند.


در این بیانیه یازده ‌آژانس روابط عمومی متعهد به وفاداری بر پنج اصل بازدارنده در ویرایش مدخل ویکی پدیای کاربران می نماید. این مسئله همچنین پیش درآمدی برای بهبود ارتباط مخدوش صنعت روابط عمومی و ویکی پدیا خواهد بود.


شرکت هایی که این بیانه را به امضا رسانده اند عبارت اند از: ادلمن، اوگیلوی و ماتر، فلیشمن هیلارد، برسون مارستلر، کچام پورتر، نوولی پپرکام، شرکای ام دی سی، ویس، آلیسون. شرکا و بیوتلر اینک می باشند.


بیانیه با این جملات آغاز می شود: "به نمایندگی از شرکت هایمان، ما نقش بی نظر و مهم ویکی پدیا را به عنوان یک منبع اطلاعات عمومی به رسمیت می شناسیم". ما همچنین تصدیق می نمایم که اقدامات پیشین برخی از ما در این صنعت منجر به ارتباطی چالش انگیز در جامعه ویراستاران ویکی پدیا شده است. شرکت های ما بر این باورند که این عموماً در جهت منافع صنعت ما و کاربران ویکی پدیا است که ویکی پدیا وظیفه خود را در توسعه یک دایره المعارف دقیق و عینی آن لاین به اتمام برساند. بنابراین، برای متخصصین ارتباطات این عاقلانه خواهد بود تا سیاست های ویکی پدیا را به عنوان بخشی از رسوم تعهد اخلاقی دنبال کنند.


فیل گومز معاون ارشد در شرکت ادلمن دیجیتال بیانیه روز سه شنبه را به عنوان " نقطه عطف رسمی " برای صنعت روابط عمومی و جامعه ویکی پدیا نامید. وی اذعان کرد چیزی فراتر از عذر خواهی از سوی روابط عمومی و شرمساری برای ویکی پدیا نیاز است.


در ماه اکتبر، سازمان مادر ویکی پدیا، بنیاد ویکی مدیا ، بیانیه از خود صادر کرد مبنی بر" محکومیت عمل دزدی اطلاعات. این بیانه به دنبال آن منتشر شد که ویراستاران داوطلب بیش از300 حساب کاربری را که معتقد بودند جعلی و یا حساب کاربری زاپاس که متعلق به یک آژانس روابط عمومی، به نام است را مورد بررسی قرار دادند.


روابط عمومی ویکی پاسخی به ایمیل اندرزگونه در زمان انتشار خبر نداد اما مدیر عامل اجرایی جردن فرنچ در مصاحبه با سایت خبری بیزینس اینسایدر از عملکرد شرکت خود دفاع کرد.


رئیس بیوتلر که بیانیه صادر شده امروز را به امضا رسانده است گفت: بحران دیرینه ای بین دنیای روابط عمومی و ویراستاران ویکی پدیا وجود دارد. از دیدگاه آقای بیوتلر که آژانس وی از سال 2008 مشورت با ویکی پدیا را به دست آورد: ویراستاران ویکی پدیا به کارمندان روابط عمومی اعتماد ندارند زیرا آنها اطلاعات مربوط به شرکت ها و کارفرماهای آنها را به مصلحت خود تصحیح می کنند. وی همچنین داوطلبانه به عنوان ویراستار ویکی پدیا علاوه بر وظایفش به عنوان مشاور روابط عمومی خدمت می کند.


آژانس های روابط عمومی و مشاوران اغلب برای مدیریت صفحه ویکی پدیا برای یک شرکت، سازمان و یا یک شخص حقیقی خاصی استخدام می شوند اما ویکی پدیا شدیدا مردم را از ویرایش مقالاتی که تعارض در منافع شان هست، همچون تجارت و اقتصاد منع می کند.


آقای بیوتلر عنوان می کند: چنانکه شما طرفداری اجیر شده باشید پس می بایست از ویرایش مقالات به طور مستقیم خودداری نماید. اما کارکنان روابط عمومی می توانند در اطمینان حاصل نمودن از این که اطلاعات درست به درستی ویرایش شده اند مشارکت نمایند.


و چه اتفاقی می افتد وقتی یک کاربر ناراضی به آژانس مورد نظرش زنگ می زند و از آنها می خواهد که چیزی را در صفحه ویکی پدیای خود حذف ویا ویرایش نماید. به گفته وی، این آژانس ها باید به محل مذاکره ویکی پدیا رفته و تصمیم بگیرند که به چه علت یک مقاله باید تصحیح شود. وی می گوید: این کار اتفاق می افتد اما همچنین اضافه می کند که به ندرت به درستی صورت می گیرد.


در سال 2011 آژانس انگلیسی بل پوتینگر مجبور به ویرایش مقالات ویکی پدیا به نفع کاربرانش شد در حالی که به درستی مورد سرزنش موسس ویکی پدیا جیمی والز قرار گرفت که آژانس از کوری اخلاقی رنج می برد.


آقای بیوتلر گفت: همواره موارد جدیدی از سر بزنگاه لو رفتن وجود دارد. " این مسئله مرا ناامید می کند که هر زمان که روابط عمومی به صدر خبرها می آید که کاری را که نباید انجام بدهد انجام داده است.
آقای بیوتلر در ساماندهی یک میزگرد که ماه فوریه در واشنگتن دی سی برگزار شد و متخصصین روابط عمومی و چند تن از ویراستاران ویکی پدیا در رابطه با روابط مخدوش خود بحث کردند مؤثر بود. بر اساس گفته بیوتلر بیانیه صادر شده در روز سه شنبه از آن جلسه سرچشمه گرفته بود.


موسسه خبره روابط عمومی، سازمان متخصصین صنعت روابط عمومی دربریتانیای کبیر راهنمایی چگونگی تعامل با انجمن ویکی پدیا را به اعضای خود پیشنهاد داد.


سم فورد مدیر جذب مخاطب پپر کام یکی دیگر از شرکت هایی که بیانیه را امضا کرده است: هیچ یک از سازمان های تجاری همچون انجمن روابط عمومی امریکا در بیانیه حاضر شرکت نکردند. اما صراحتا امیدواریم که در گفتگو راهبردی بتوانیم آنها را نیز درگیر نماییم.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد