صرف نظر از دیدگاههای فردی در خصوص برابری جنسیتی، آمار نشان میدهد اکثر مردان رهبر امور تجاری از چنان ساختار قدرتی بهره میبرند که خودشان استمرار بخشیدهاند.
آنچه که زنان در روابط عمومی متوجّه هستیم آن است که وقتی پی ببریم که همان چیزها در ما انگیزه ایجاد میکند، میتوانیم نیروی بسیار قدرتمندی در تغییر دنیای تجارت و کار به دنیایی شویم که دربرگیرندۀ همه باشد. به عبارت دیگر: دنیای کار همه شود.
بنابراین، تدریجاً آنچه را که باید انجام دهیم درمییابیم: از دانش تازه یافتۀ خویش نسبت به اهداف، تمایلات و نگرشهای مشابه خود نه تنها برای آموزش و راهنمای یکدیگر و کسانی که ما را الگو قرار میدهند بلکه به مراتب بیش از آن استفاده کنیم: به نحوی فعّال و جدّی از بانوانی که در مناصب ارشد در روابط عمومی و سایر صنایع قرار میگیرند حمایت کنیم و این کار را با بیان تواناییهای آن بانوانی که میشناسیم برای هر فردی که با او مواجه میشویم انجام دهیم.
ما این کار را انجام خواهیم داد، نه بدان علّت که میل داشته باشیم زمام امور را به دست بگیریم، یا از طریق احساسات یا "درست انجام دادن کارها"، بلکه به آن سبب که انتخاب از کلّ خزانۀ ژنی معقول به نظر میرسد.
شکّی نیست که این ضرورت دارد. در جدیدترین محاسبات، زنان فقط 7/9 درصد از مناصب مدیریت اجرایی کلیدی را در شرکتهای شاخص ASX200 [بورس اوراق بهادار استرالیا – م] در اختیار دارند. از هر ده شرکت شاخص مزبور شش شرکت حتّی یک زن در منصب مدیریت اجرایی کلیدی نداشتند که نهایت درجه نومیدی را سبب میشود.
تمام اینها علیرغم سالها تحقیقی است که مستمرّاً نشان میدهد در افراد ردههای بالا اگر تنوّع جنسیتی باشد به نفع سهامداران است.
پژوهشی که سال قبل توسّط انستیتو تحقیقات اعتباری سوئیس (Credit Suisse Research Institute) انجام شد نشان داد که بعد از شش سال ردیابی سهام شرکتها در سرمایهگذاری بازار به ارزش بیش از ده میلیارد دلار، مؤسّساتی که زنان در زمرۀ اعضاء هیأت مدیرۀ آنان بودند در مقایسه با مؤسّساتی که تمامی اعضاء هیأت مدیرۀ آنها از مردان بودند، به میزان 26 درصد کارایی بهتر داشتند.
دو سال پیش در گزارش مککینزی (McKinsey) 89 شرکت اروپایی را که درصد زنان در مدیری ارشد آن بسیار بالا بود تحت مطالعه قرار گرفت. عملکرد مالی با حدّ متوسّط بنگاهها در همان صنعت مقایسه شد. نتایج بازدۀ بالاتری روی سهام متعارف، سود عملکرد بیشتر و قیمت سهام افزونتر را نشان میداد.
استفاده از بانوان در ردههای عالی رهبری شرکت کار خوبی است؛ نه بیشتر و نه کمتر.
http://www.prwomen.ir/fa/?current=news&newsrogsfaid=4833
|