درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 13:55   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11306صفحه نخست » یکشنبه، 18 خرداد 1393 - 07:47
بازاریابی
ضرورت به‌کارگیری بازاریابی همدلانه در کسب‌وکار
بسیاری از مردم مهم‌ترین ویژگی بازاریابان را همزبانی آنها با مشتریانشان می‌دانند و معتقدند بازاریابان موفق کسانی هستند که بهتر بتوانند، با مشتریان خود به گفت‌وگو بپردازند.
  

ضرورت به‌کارگیری بازاریابی همدلانه در کسب‌وکار

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  بسیاری از مردم مهم‌ترین ویژگی بازاریابان را همزبانی آنها با مشتریانشان می‌دانند و معتقدند بازاریابان موفق کسانی هستند که بهتر بتوانند، با مشتریان خود به گفت‌وگو بپردازند. در پاسخ به رد این نگرش رایج در خصوص بازاریابان می‌توان جمله «همدلی از همزبانی بهتر است» را مورد توجه قرار داد.


اهمیت همدلی در فضای کسب‌وکار به‌ویژه حوزه بازاریابی بر کسی پوشیده نیست، لذا شناسایی فرآیند دقیق همدلی با مشتریان از اولویت فوق‌العاده‌ای برای بازاریابان برخوردار است. در حقیقت بازاریابی همدلانه (Empathetic Marketing) درکی عمیق از نیازها و خواسته‌های اساسی مشتریان و هموارسازی راه‌های روشن برای پاسخگویی مناسب به آنها است. فرآیند بازاریابی همدلانه را می‌توان با استفاده از کلمه 
«LOCATE»
به خوبی تشریح کرد. LOCATE مخفف واژگان Listen، Observe، Combine، Ask، Talk و Empathize که به ترتیب به معنای گوش کردن، نگاه کردن، تلفیق کردن، سوال کردن، صحبت کردن و همدلی کردن است


در ادامه فرآیند 6 مرحله‌ای تکنیک LOCATE در بازاریابی همدلانه به‌طور دقیق‌تری مورد کنکاش قرار می‌گیرد


مفهوم واژه LOCATE به معنی قرارگرفتن در مکان یا جایگاه دقیق است، لذا در بازایابی می‌توانیم آن را به استعاره‌ای از قرارگیری مناسب در کنار مشتریان به‌منظور همدلی با آنها تعبیر کنیم


Listen به معنی گوش کردن، متفاوت از Hear به معنی شنیدن است.


گوش کردن به شنیدن موثر و فعالانه اطلاق می‌شود، لذا ما در این مرحله باید سعی کنیم نیازها، اهداف، اولویت‌ها، خواسته‌ها، عقاید و ارزش‌های مشتریانمان را به‌طور دقیق شناسایی و مشخص کنیم. از این مرحله به عنوان کسب اطلاعات اولیه و پایه‌ای استفاده می‌شود.

 

 بازاریان خوب بازاریابانی هستند که مهارت خوب گوش کردن را در خود تقویت کرده‌اند و سعی می‌کنند، شنونده خوبی باشند تا یک گوینده خوب.


Observe به معنی نگاه کردن، متفاوت از Watch به معنی دیدن است.


نگاه کردن همان دیدن عمیق و موشکافانه است که در آن تمامی جزئیات نیز مد نظر قرار می‌گیرند.در این مرحله می‌توانیم احساسات واقعی مشتریانمان را به کمک زبان بدن آنها (Body Language) درک کنیم.


 با نگریستن موثر به هیجانات، شور و شوق، عصبانیت‌ها و ناراحتی‌های مشتریان، می‌توانیم اطلاعات خود را از خواسته‌ها و تقاضاهای مطلوب آنها تکمیل کنیم.


Combine به معنی تلفیق کردن، متفاوت ازCompound به معنی آمیختن است.


تلفیق کردن به مراتب چیزی فراتر از در هم آمیختن صرف است به نحوی که در این مرحله باید از اطلاعات حاصل شده از شنیده‌ها و دیده‌ها، بتوان خواسته‌های واقعی مشتریان را شناسایی کرد. طرح ریزی‌های بهبود و توسعه فرآیندهای سازمانی و فراسازمانی در راستای تحقق خواسته‌های حقیقی مشتریان در پس این مرحله نهفته شده است


Ask به معنی سوال کردن متفاوت از Inquire به معنی پرسیدن است.


سوال کردن، پرسیدن هدفمندی است که راه‌های تعامل بیشتر با مشتریان را خواهد گشود. پرسش‌های جهت دار در راستای شفاف‌سازی ابهامات مشتریان در مورد سازمان، محصولات و خدماتش، امری ضروری تلقی می‌شود


تمام تلاش‌ها در این مرحله باید معطوف به برطرف کردن ذهنیات مبهم مشتریان شود تا آنها بتوانند شناخت کامل‌تری از سازمان و رویکردهای کسب‌وکار به‌دست آورند.


Talk به معنی صحبت کردن، متفاوت از Speak به معنی گفت‌وگوکردن است.


به گفت‌وگوی حاوی اطلاعات جذاب صحبت کردن گفته می‌شود، لذا ما در این مرحله می‌کوشیم اطلاعات مفید و مورد نیاز مشتریان را به آنها ارائه دهیم. باید به خاطر داشته باشیم که مشتریان ما فقط با صحبت‌های ما قانع نخواهند شد بلکه آنها در پی کسب اعداد، ارقام و اطلاعاتی هستند که بتوانند تجزیه و تحلیل بهتری از سازمان و محصولات ما با رقبایمان داشته باشند.


Empathize به معنی همدلی کردن، متفاوت ازSympathize به معنی همدردی کردن است.


همدلی کردن به معنای همراهی واقعی با خواسته‌های مشتریان است. ما باید در کسب‌وکارمان اطمینان مشتریانمان را جلب کرده و سعی کنیم بهترین پاسخ ممکن را به خواسته‌ها و تقاضاهای آنها داشته باشیم


مشتریان باید از مجموعه رفتارهای ما متوجه همدلی ما با خود شوند و این احساس به آنها منتقل شود که آنها مهم‌ترین فرد در حوزه کسب‌وکار ما تلقی می‌شوند. ما باید با نوع برخورد و ارائه خدماتمان به آنها نشان دهیم که آنها با حضورشان در کسب‌وکار ما، در حقمان لطف بزرگی کرده‌اند. باید با برخوردهای مسوولانه خود به مشتریانمان در عمل ثابت کنیم که صرفا با آنها همزبان نیستیم بلکه در مراحل بسیار برتری از همزبانی یعنی همدلی با آنها قرار داریم.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۱۶

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد