درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 14 خرداد 1403 - 16:47   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11062صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 5 خرداد 1393 - 04:24
امیرعباس تقی‌پور
آیا تغییر روز روابط‌عمومی ضروری است؟
چندی است که زمزمه تهیه پیشنهادی برای تغییر این روز روابط عمومی در تقویم رسمی کشور به گوش می‌رسد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  نامگذاری و ثبت یک روز در تقویم رسمی کشور، مطالبه به‌حق بسیاری از فعالان روابط‌عمومی از نهادهای مسؤول در دهه 1380 بود که سرانجام در جلسه 590 مورخ 28/6/85 شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، 27 اردیبهشت‌ماه که پیش از آن روز جهانی ارتباطات نام داشت، به عنوان روز روابط‌‌عمومی تعیین و در بسیاری از تقویم‌های سال 1386 این روز به ثبت رسید. یعنی 27 اردیبهشت شد روز جهانی مخابرات و روز ملی روابط‌عمومی.
گنجاندن روز روابط‌عمومی در کنار روز جهانی مخابرات که بعدها به نام روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی تغییر نام داد، از همان روزهای اول مورد انتقاد قرار گرفت و فعالان روابط‌عمومی ترجیح می‌دادند روزهایی چون روز شکل‌گیری روابط‌عمومی در شرکت نفت یا روز تولد مرحوم دکتر حمید نطقی و... به عنوان روز روابط‌عمومی در نظر گرفته می‌شد که در جای خود انتقادی درست و اصولی بود اما کار از کار گذشته بود.
از آن روز به بعد، فرصتی فراهم شد تا به بهانه 27 اردیبهشت و در کنار توجه عمومی به اهمیت و کارکردهای روابط‌عمومی، متخصصان و فعالان این حوزه در قالب گردهمایی، کنفرانس و همایش‌های مختلف به بررسی نقاط ضعف و قوت حرفه خود پرداخته و از گذشته، حال و آینده آن سخن بگویند. از سال گذشته نیز با تشکیل ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی، هفت روز ویژه از 27 اردیبهشت لغایت 2 خردادماه به برگزاری برنامه‌های متمرکز و متنوع روابط‌عمومی‌ها اختصاص یافته است. حالا چندی است که زمزمه تهیه پیشنهادی برای تغییر این روز در تقویم رسمی کشور به گوش می‌رسد و یکی از مراجع رسمی در دولت نیز شروع به نظرخواهی در این زمینه کرده است.
با احترام به آنچه در حال انجام است، پیشنهاد می‌شود اکنون که هشت سال از تعیین این روز در تقویم رسمی کشور گذشته و گرامیداشت آن نزد خانواده روابط‌عمومی جا افتاده است، به جای صرف انرژی و زمان برای تغییر این روز،‌ بر تقویت وحدت میان گروه‌ها و سازمان‌های فعال در این حوزه، ارتقای سطح علمی روابط‌عمومی‌ها و تلاش برای بیان توانمندی‌ها و طلب کردن پاسخ مطالبات فعالان این حوزه، همت گمارند. به نظر می‌رسد تعیین روز روابط‌عمومی دغدغه روابط عمومی‌ها بود اما تغییر آن -با توصیفی که شد- چندان اهمیت نداشته باشد.

 

منبع: خبرآنلاین

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟


  بازگشت به مبانی بیان آزاد


  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک


  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد