شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مشاور رسانهای رئیس جمهور گفت: در مرحله دوم هدفمندی یارانهها تبلیغاتی که از سوی صداوسیما صورت گرفت اگر به عهده روابطعمومیها بود نتایج بهتری حاصل میشد.
به گزارش شارا به نقل از فارس، محمدرضا صادق در دومین نشست اساتید و مدیران روابط عمومی که به مناسبت 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، اظهار داشت: رئیس جمهور در هفته گذشته به اهمیت ارتباطات و فعالیتهای روابط عمومی اشاره کرد و گفت:دولت تلاش دارد که در حوزه روابط عمومی اقدامات بیشتری صورت گیرد.
وی با طرح سؤالی مبنی براینکه نگرش و باور انسان چگونه شکل پیدا میکند، گفت: نگرش و باور انسان براساس نوع تفکر و مکانیزم آن سامان مییابد.
صادق با اشاره به اینکه روابط عمومی در آگاهی و نگرش انسانها بسیار تأثیرگذار است، گفت: روابط عمومیها میتوانند با آگاهیبخشی معلومات آحاد جامعه را افزایش دهند.
مشاور رسانهای رئیس جمهور به موضوع مخاطب، رسانه و پیام اشاره کرد و گفت: تصور میکنم باید اهتمام بیشتری به شناخت و رصد مستمر و نگرش مخاطبین داشته باشیم تا روابط عمومیها آغاز کار بهتری را داشته باشند.
وی بیان داشت: هنر روابط عمومی به نحوه ساخت، شکلدهی و آمادهسازی است.
صادق افزود: تمامی مشکلات ساختاری و غیره در روابط عمومی در جای خود محفوظ ولی چنانچه روابط عمومی قدرت لازم را پیدا کند که دولت نیز اهتمام ویژهای به این موضوع دارد، میتواند تأثیرگذاری بسیار بیشتری در سطح جامعه داشته باشد.
وی به موضوع نحوه تبلیغات صداوسیما در مرحله دوم هدفمندسازی یارانهها اشاره کرد و گفت: در صورتی که در هدفمندی یارانهها تبلیغات از سوی صداوسیما صورت نمیگرفت و برعهده روابط عمومیها بود نتایج بهتری را کسب میکردیم.
مشاور رسانهای رئیس جمهور خاطرنشان کرد: براساس قانون دولت باید در مرحله دوم هدفمندی یارانهها از نیازمندان متقاضی دریافت یارانه ثبتنام به عمل بیاورد و تقاضاها و اظهارات افرادی که برای دریافت یارانه ثبتنام کردهاند را مورد بررسی قرار دهد و در صورتی که این اظهارات درست نباشد جریمه شوند و این یک تکلیف قانونی برعهده دولت است.
صادق یادآور شد: در ابتدای مرحله دوم هدفمندی یارانهها جلسات متعددی با مسئولان روابط عمومی دستگاههای دولتی برگزار شد.
وی گفت: صداوسیما با توجه به اینکه در ایام نوروز قرار داشتیم وقت نداشت در برنامههای نوروزی به موضوع هدفمندی یارانهها به درستی بپردازد و حتی در یک سریال نیز که به این مورد اشاره کرده بود با توجه به تغییرات نیز باز مطلوب نبود.
مشاور رسانهای رئیس جمهور افزود: به هر حال باید از سازمان صداوسیما در همین حد اقدامات نیز تشکر کرد.
صادق خاطرنشان کرد: در زیرنویسهایی که در ایام نوروز پخش شد تقاضا کردیم که نوع تبلیغ را نیز عوض کنند ولی صداوسیما به روش خود ادامه داد.
وی خاطرنشان کرد: این توجه از سوی دولت است که روابط عمومیها در جایگاه نخست هستند و باید منزلت داشته باشند.
مراسم نکوداشت روز روابط عمومی عصر دیروز یکشنبه 28 اردیبهشت با حضور اساتید و مدیران حوزه روابط عمومی کشور توسط اداره کل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، دبیرخانه کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران و موسسه کارگزار روابط عمومی در هتل ارم تهران برگزار شد.
|