درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 17 خرداد 1403 - 20:17   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش
  ایجاد بینش مشتری
  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10428صفحه نخست » جمعه، 16 اردیبهشت 1401 - 08:44
تقویم روز ارتباطات/ زادروز نیویورک هرالد تریبیون ـ ابتکار بالابردن تیراژ
زادروز نیویورک هرالد تریبیون ـ ابتکار بالابردن تیراژ ـ نخستین مصاحبه با رئیس جمهور ـ پیش پرداخت برای چاپ اعلان
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جیمز گوردون بنِت James Gordon Bennett روزنامه نگار اسکاتلندی ـ آمریکایی ششم ماه می 1835 روزنامه نیویورک هرالد تریبیون New York Herald Tribune را منتشر کرد. وی که بسال 1795 در اسکاتلند به دنیا آمده و در 21 سالگی و از طریق کانادا به ایالات متحده مهاجرت کرده بود قبلا آموزگار و مدیر مدرسه بود. وی سپس به کار تصحیح مطالب چاپی (پروف ریدینگ) پرداخت، آنگاه مترجم مطالب از زبان اسپانیایی برای نشریات نیویورک شد. چون علاقه به روزنامه نگاری داشت؛ خبرنگار و پس از کسب تجربه در این کار، دبیر خبر و مقاله در نشریه نیویورک کوریر … شد.


    بنِت در 1835 تصمیم گرفت که خود یک روزنامه یومیه منتشر کند و ششم ماه می این سال روزنامه نیویورک هرال تریبیون را به زیر چاپ بُرد و از نوشتن مطالب سنگین آغاز کرد که خریداران چنین مطالبی کم و معدود بوده اند.


     بنِت برای نجات روزنامه اش از خطر ورشکستگی تصمیم به حادثه نویسی و بزرگ کردن اخبار شهری گرفت و روزی که خبر قتل یک فاحشه (زن خودفروش) به نام هِلِن را در صفحه اول روزنامه اش چاپ کرد فروش آن در آن روز دهها برابر شد و به این روش که تا آن زمان سابقه نداشت ادامه داد. تیراژ بالا توجه اصحاب آگهی هارا به هرالد تریبیون جلب کرد. قبلا اصحاب آگهی اعلان خودرا می دادند و بعدا پولش را می پرداختند و گاهی هم این پرداخت دچار دشواری می شد که بنِت این روش را تغییر داد و اصحاب اعلان باید هزینه آن را بر حسب سطر شماری قبلا پرداخت می کردند و این روش الگو شد که باقی مانده است.


    بنِت دست به یک ابتکار تازه دیگر زد و آن مصاحبه با رئیس جمهور آمریکا بود که تا آن زمان رسم نبود. مارتین وان بورن Martin Wan Buren رئیس جمهور هلندی تبار وقت درخواست اورا پذیرفت و مصاحبه در نیویورک هرالد تریبیون چاپ شد. زبان انگلیسی برای این رئیس جمهور که در میان هلندی زبانهای آمریکا بزرگ شده بود زبان دوم! بود.


    بنِت با این چند ابتکار دارای رقیبان متعدد ازجمله نیویورک تایمز شد. وی پس از عبور از هفتاد سالگی مدیریت روزنامه اش را به پسرش سپرد که او پشتکار پدررا نداشت و روزنامه اُفت کرد به گونه ای که مجبور شدند آن را بفروشند و پس از چند تغییر و دست به دست گشتن در 1966 عمر آن پایان یافت، ولی ادیشن پاریس آن (اینترنشنال هرالد تریبیون) که آن هم تاکنون چندبار دست به دست گشته و اینک متعلق به نیویورک تایمز است و قرار است به اینترنشنال نیویورک تایمز تغییر نام دهد بکار ادامه می دهد و روزانه 250 هزار نسخه تیراژار دارد.
    جیمز گوردن بنت در 1872 و در 77 سالگی درگذشت. روش کار او الگوی ناشران روزنامه ها شده است و پیروزی و شکست او سرمشق.

www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  چگونه گیمیفیکیشن می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد؟


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی


  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  کم بازده‌ترین کشور جهان


  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد