درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 21:20   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10203صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 4 اردیبهشت 1393 - 13:24
روابط عمومی / تحلیل ارتباطی پیامک نیم میلیارد تومانی رئیس جمهوری
یکی از ویژگی های دولت تدبیر و امید، نگاه متفاوت این دولت به مساله ارتباطات و روابط عمومی است. شاید اقدام دکتر ظریف برای حضور فعال در فیسبوک، سرآغاز این تغییر بوده است. جایی که اکثر دولت ها در کشورهای توسعه یافته، سعی می کنند روابط خود را با مردم از ارتباطات جمعی یا توده ای به ارتباطات میان فردی تغییر دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  ارسال پیامک تبریک رئیس جمهوری برای تبریک سال نو حرف و حدیث های فراوانی را به همراه داشت که مهمترین بحث ها پیرامون هزینه این پیامک بود.


در عین حال ارسال یک پیامک از جانب رئیس جمهوری ایران که در آن طی یک جمله ساده نوروز به تمام مردم ایران تبریک گفته شده بود، برای افرادی که در حوزه ارتباطات فعالیت می کنند، معنای دیگری دارد. که در این یادداشت قصد داریم نگاهی متفاوت به این اقدام بیاندازیم.


یکی از ویژگی های دولت تدبیر و امید، نگاه متفاوت این دولت به مساله ارتباطات و روابط عمومی است. شاید اقدام دکتر ظریف برای حضور فعال در فیسبوک، سرآغاز این تغییر بوده است. جایی که اکثر دولت ها در کشورهای توسعه یافته، سعی می کنند روابط خود را با مردم از ارتباطات جمعی یا توده ای به ارتباطات میان فردی تغییر دهند.


در واقع وسایل ارتباطات نوین و عقلانیت دنیای مدرن می طلبد که با مردم رفتار متفاوتی شود. گاهی اوقات کانال های رسمی نظیر روزنامه ها و نشریات که نیازمند مجوز هستند، نمی توانند آنچه که مد نظر سیاستمدار است را منتشر کنند. و از طرف دیگر مردم امروز نسبت به گذشته درک سیاسی بیشتری کسب کرده اند و تحصیل کرده تر شده اند. به همین دلایل، استفاده از کانال های ارتباط مستقیم و دوسویه با مردم یکی از ضرورت هایی بوده که دولت تدبیر و امید نسبت به آن اهتمام داشته است.


ارسال پیامک از جانب رئیس جمهوری، نیز یک تغییر است. اینکه مردم ایران دیگر به عنوان یک مجموعه توده ای دیده نمی شوند و برای تک تک آنها پیامی از طرف رئیس جمهوری ارسال می شود. پیامی که نشان می دهد که رئیس جمهوری برای همه افراد این ارزش را قائل شده است و نوروز را تبریک گفته است.


ارتباط شخصی که در آینده می تواند از آن برای مقاصد دیگر استفاده شود. چراکه هیچ کس نیست که پیامک دریافتی را نخواند. پیامک یعنی یک ارتباط مستقیم با یک شخص و بسیار متفاوت از ارتباط توده ای است.


شاید اگر توییتر در ایران فیلتر نبود می شد این پیامک را به وسیله توییتر ارسال کرد. اما در عین حال با ارسال این پیام رئیس جمهوری باب داستان جدیدی را باز کرد.


حسن روحانی در این پیام که نخستین پیام وی بود، به مردم عید را تبریک گفت و شاید در شرایط دیگری بتواند از این ابزار درخواست هایی را مطرح کند که قطعا با پاسخی متفاوت از آنچه در خصوص انصراف از یارانه ها روبرو شده است، روبرو شود.

منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/10203/روابط-عمومی-تحلیل-ارتباطی-پیامک-نیم-میلیارد-تومانی-رئیس-جمهوری


 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
خلیلی
| 1393/2/4 - 15:12 |     6     1     |
تحلیل خوبی بود.

زهرا
| 1393/2/5 - 06:20 |     5     0     |
با تحلیل شما موافقم. استفاده از ابزارهای روابط عمومی توسط رییس جمهور اقدام هوشمندانه ای است. آقای رییس جمهور بهتر است استفاده از ابزارهای روابط عمومی را به یک فرهنگ تبدیل کنند و این راز موفقیت است.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد