شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، نخستین نشست اعضای شورای سیاست گذاری دهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی در سال ۹۳ عصر روز گذشته در سالن کنفرانس نعمتی جم وزارت جهادکشاورزی با تقدیر از دو پدر عرصه زراعت و ارتباطات در حضور جمعی از مدیران روابط عمومی سازمان های مختلف برگزار شد.
در ابتدای این آیین مدیرکل مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی به رسم میزبانی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در بخش کشاورزی افزود: روابط عمومی عامل جلب نظر و مشارکت عمومی برای مسائل و موضوع های مختلف است و هر جامعه ای در کنار سایر اقدامات با برخورداری از روابط عمومی کارآمد عاری از مشکلات اساسی خواهد بود.
شاهرخ رمضان نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر در جامعه نگاه درستی به کشاورزی وجود ندارد و از دغدغه های مردم به حساب نمی آید، افزود: با فرهنگ سازی های که بر عهده روابط عمومی هاست، کشاورزی باید در نیم صفحه نخست روزنامه های سراسر کشور قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه کشاورزی همانند سایر کالاها می تواند برای کشور امنیت فراهم کند،خاطر نشان کرد: در نگاه به بخش کشاورزی و حفظ خاک و آب، پیشه کشاورزی و … باید تغییراتی صورت گیرد.
مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی جهادکشاورزی ادامه داد: این موضوع که چرا سرمایه گذاری ها در بخش کشاورزی انجام نمی شود و مردم تمایلی برای آوردن سرمایه خود به این بخش ندارند، موضوعی است که روابط عمومی پویا و کارآمد باید در این باره ایفای نقش کند.
وی تصریح کرد: سازمان های بین المللی نتوانسته اند موضوع مهم و تراژدی سلامت و امنیت غذایی را که منجر به وجود یک میلیارد نفر گرسنه در جهان شده حل کنند.
لزوم تغییر شغل در روستا از نگاه “دهاتی” به “کار آفرین”
در ادامه این آیین، هوشمند سفیدی، دبیرکل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ضمن اعلام میزبانی ایران در دهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، از دو پدر علم ارتباطات و زراعت، به ترتیب پروفسور باقر ساروخانی و دکتر سید محمد حسین شریعتمدار با اهدای یادبود تقدیر به عمل آورد.
در این نشست، پدر علم ارتباطات با اشاره به جایگاه روایط عمومی در توسعه بخش کشاورزی گفت: روابط عمومی نقش ویژه ای در ایجاد فرهنگ کشاورزی دارد، به طوری که بسیاری از محصولات تولیدی کشاورزی و باغی حاصل تلاش روابط عمومی است.
باقر ساروخانی افزود: تکه تکه شدن زمین های کشاورزی و سایر مشکلات این بخش از توانمندی هایی بوده که به دست توانمند روابط عمومی قابل حل است.
وی خاطر نشان کرد: شغل در روستا به جای نگاه “دهاتی” باید تبدیل به کار آفرین و فردی که رسالت مهمی در تامین امنیت غذایی دارد، تبدیل شود.
در پایان این آیین نیز، سیدمحمد حسین شریعتمدار ضمن قدردانی از روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی اظهار داشت: ایجاد همدلی و فرهنگ سازی در بخش کشاورزی از مهم ترین ویژگی هایی است که روابط عمومی در راستای اعتلای بخش کشاورزی بر عهده دارد.
مشاور عالی وزیر جهادکشاورزی همچنین از زمان ورود خود به بدنه وزرات جهادکشاورزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و آگاهی از توانمدی های روابط عمومی در پیشبرد اهداف وزارت جهادکشاورزی سخن گفت.
منبع: ایانا
|