درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 01:20   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10051صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 27 فروردین 1393 - 07:51
وب باید رسانه ای بی طرف باشد
همزمان با بیست و پنج سالگی وب در گفتگو با مبتکر شبکه جهانی وب: - در سال 1989، تیم برنرز لی که مهندس نرم افزار است، در دفتر کوچک خود در سازمان تحقیقات هسته ای اروپا که در نزدیکی ژنو قرار دارد، نشست و کار بر روی سیستمی جدید را که شبکه جهانی وب نام دارد، آغاز کرد. در روز چهارشنبه، این پروژه که در حال حاضر صرفاً وب نامیده می شود، بیست و پنجمین سالگرد خود را در حالی جشن خواهد گرفت که آقای برنرز لی به بیست و پنج سال آینده نگاه می کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در سال 1989، تیم برنرز لی که مهندس نرم افزار است، در دفتر کوچک خود در سازمان تحقیقات هسته ای اروپا که در نزدیکی ژنو قرار دارد، نشست و کار بر روی سیستمی جدید را که شبکه جهانی وب نام دارد، آغاز کرد.

 

در روز چهارشنبه، این پروژه که در حال حاضر صرفاً وب نامیده می شود، بیست و پنجمین سالگرد خود را در حالی جشن خواهد گرفت که آقای برنرز لی به بیست و پنج سال آینده نگاه می کند.


اما این لحظه با نوعی ابهام همراه است. سازندگان وب، از جمله آقای برنرز لی، نگران هستند که شرکت ها و رسانه های ارتباط از راه دور بتوانند ماهیت نامحدودی را از بین ببرند که باعث پیشرفت وب در راستای تلاش آنها برای کسب مبالغ پول بیشتری شده بود.

 

به گفته بنیاد شبکه جهانی وب، در هر دقیقه، میلیاردها نفر برای یکدیگر میلیون ها پیام می فرستند، 20 میلیون عکس را به اشتراک می گذارند و حداقل 15 میلیون دلار کالا و خدمات تبادل می کنند.

البته، آقای برنرز لی ابداً فکر نمی کرد که آنچه که او می سازد، اینچنین بر جامعه تأثیرگذار باشد و یا این همه رشد و گسترش یابد.

 

او در مصاحبه ای گفت: «من مدت زمان زیادی را صرف کردم تا اطمینان یابم که مردم می توانند هر چیزی را در وب که جهانی است قرار دهند. از قرار معلوم، ابداً فکر نمی کردم که مردم همه چیز را به معنای واقعی کلمه در آن قرار دهند.»

 

از آن زمان تاکنون، «همه چیز» طبق نوعی برآورد، گنجانیده شده است که از آن جمله از جیف، گوگل، ممز (الگوهای رفتاری)، فیسبوک، توییتر، سایت های خبری، پتس دات کام، یوتیوب و میلیاردها صفحه وب، می توان نام برد.

 

آقای برنرز لی اولین ویرایشگر صفحات وب و مرورگر وب را در دفتر خود در سازمان تحقیقات هسته ای اروپا نوشت و در پایان سال 1990، اولین صفحه اینترنتی به طور آنلاین ارسال شد.


یکی از مهمترین جنبه های رشد وب در ماه آوریل سال 1993 در زمانی حاصل آمد که تکنولوژی، بدون حق امتیاز رایگان، برای هر کسی قابل استفاده شد.

 

آقای برنرز لی گفت که او به طور باور نکردنی برای کارهایی که وب از آن روزگار تاکنون انجام داده سپاسگزار است، اما در عین حال، هشدار داد که مردم باید متوجه باشند که نبرد فعلی درباره آنچه به اصطلاح بی طرفی شبکه نامیده می شود، به طور دائم می تواند در آینده به وب آسیب برساند.

 

ایده نهفته در ورای بی طرفی شبکه، ایده ای ساده است: مطالبی از وب که بر روی لپ تاپ ها و تلفن های هوشمندمان می بینیم، چه از گوگل یا از وبلاگی معمولی باشد، باید آزادانه و بدون در نظر گرفتن مبدا و یا ایجاد کننده آنها از طریق اینترنت جریان یابند. با هیچ کسی، برخورد خاصی صورت نمی گیرد. اما شرکت هایی مانند ورایزون امیدوارند که برخی از افراد مبالغ پول بیشتر را پرداخت کنند تا با برخوردی ترجیحی روبرو شوند و با سرعت بیشتری بر مشتریان تأثیرگذار باشند.

 

آقای برنرز لی گفت: «وب باید رسانه ای بی طرف باشد. صریح بودن وب واقعاً بسیار مهم است. این صراحت برای بازارهای آزاد، برای اقتصاد و برای دموکراسی مهم است.»

 

او نگران است که افراد آنلاین ابداً فکر نکنند چه موردی می تواند در معرض خطر باشد اگر شرکت های مخابراتی بزرگ، کنترل وب و نوع مطالبی را در اختیار بگیرند که هم اکنون در دسترس ما هستند بدون این که هیچگونه موانع و یا سرعت گیرهایی وجود داشته باشند.

 

تیم برنرز لی به پاسکال لائونر/ رویترز گفت: «من مدت زمان زیادی را صرف کردم تا اطمینان یابم که مردم می توانند هر چیزی را در وب قرار دهند.»

 

آقای برنرز لی گفت که او درصدد صرف کردن سال آینده برای فعالیت در کنسرسیوم وب به منظور گسترش دادن آگاهی مردم از این مسائل است.

 

همچنین برای یاری رساندن در زمینه بی طرفی بیشتر شبکه، کنسرسیوم وب جهانی که سازمان استانداردهای عمده وب محسوب می شود، امیدوار است موجب اتصال یافتن میلیاردها نفری گردد که در وب حضور ندارند.


کنسرسیوم در بیانیه ای خبری گفت که هدف از این کار، جلب کردن این افراد به وب از طریق گوشی های تلفن همراه بود که هزینه ای کمتر از لپ تاپ های سنتی و اتصال به اینترنت دارد.

 

برای یاری رساندن در زمینه جشن تولد وب، آقای برنرز لی، بنیاد شبکه جهانی وب و کنسرسیوم شبکه جهانی وب از مردم درخواست می کنند تا با استفاده از وب 25 هاشتگ، تبریکهای تولد را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و تبریک های انتخاب شده به صورت آنلاین ارسال خواهد شد.

نویسنده: نیک بیلتون

 مترجم: عادل میرشاهی

منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/10051/وب-باید-رسانه-ای-بی-طرف-باشد

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد