یک دستورالعمل بسیار مهم برای مدیریت بحران برندها
در این مواقـع فکـر کردن به این که چه واکنشی باید نشـان دهیـد، کـار سختی است و هر چقـدر هم که هوشمنـد باشید، باز هم نیاز به یک راهنمــا دارید تا بهترین اقدامها را به شما یادآوری کند.
اینفوگرافی و چکلیست زیر، همان نقشـه راهنمـایی است که اقدامات مناسب در هنگام بـروز بحـران برنـد را به شما پیشنهاد میدهد:
|
شنبه، 17 آبان 1399 - 22:19
|
نهادینهسازی تفکر رشد در بحران
در حالی که بحران کووید- ۱۹ چالشهای جدیدی را پیش روی ما قرار میدهد، فرصتهای جدیدی نیز برای مدیران فراهم میآورد تا طرز فکر رشد گستردهتری را در خود و تیمشان پرورش دهند. هرچند این کار آسان نیست، اما طرز فکر درست میتواند به تیمها کمک کند تا همکاری و نوآوری بهتری داشته باشند و آیندهشان را از آن خود کنند و سرنوشت خود را طوری رقم بزنند که نه تنها بحران را پشت سر بگذارند، بلکه قویتر از گذشته از آن بیرون بیایند.
|
پنجشنبه، 15 آبان 1399 - 13:36
|
18 استراتژی ارتباطات داخلی برای سال 2020
نحوه برقراری ارتباط به اندازه محتوای پیام اهمیت دارد. این امر در ارتباطات داخلی بیشتر صدق می کند. در دورانی که شاهد تغییر و تحولات بسیاری هستیم فرهنگ شرکت مزیت استراتژیک محسوب می شود. تمام مولفه های فرهنگ مانند اهداف، ارزش ها و اعمال باید به بهترین نحو به کارکنان منتقل شود. بنابراین تنها تمرکز بر برقراری ارتباط کافی نیس، و باید به نحوه برقراری ارتباط نیز توجه داشت.
|
پنجشنبه، 15 آبان 1399 - 11:21
|
سه قانون طلایی مذاکره
هرکسی که کنترل آغاز مذاکره را در دست داشته باشد تا انتها مذاکره را اداره خواهد کرد. اگر اجازه دهید طرف دیگر آغازکننده مذاکره باشد، بدون آنکه خودتان متوجه شوید کنترل مذاکره را از دست میدهید.
|
یکشنبه، 13 اسفند 1391 - 07:48
|
روابطعمومی در جنگ اول جهانی
فعالیتهای کریل اثرات عمیقی درفرهنگ امریکا گذاشت. «برنیز» می نوسید:
« این جنگ جهانی بود که چشمان روشنفکران معدود امریکا را در کلیة شئون زندگی به امکانات و نتایج تجهیز افکار عمومی باز کرد.»
|
سه شنبه، 13 آبان 1399 - 00:55
|
نسخه هاروارد برای «دورکاری»
تغییرات اجباری در محیط کار طی ماههای اخیر، «دودستگی پنهان» بین کارکنان در یک شرکت یا سازمان به وجود آورده است. گروهی با ترس شدید از کرونا، دورکاری حداکثری میخواهند و گروهی دیگر هیجان حضور در شرکت را دارند. استاد مدرسه کسبوکار «هاروارد» نسخهای برای مدیران شرکتها ارائه کرده است که نحوه تطبیق با کرونا را آموزش میدهد.
|
دوشنبه، 12 آبان 1399 - 08:05
|
فرآیند ۴ مرحلهای کاستن از خطرات ناشی از تفکر مقوله ای
شرکتهایی که به بهترین وجه از این مشکلات جلوگیری میکنند، شرکتهایی هستند که به کارکنان خود کمک میکنند تا نسبت به عدم اطمینان، تفاوتهای ظریف و پیچیدگیها راحتتر باشند. سؤالاتی مانند آیا دستهبندیها دارای اعتبار هستند؟ آیا مفید هستند؟ سوالاتی هستند که باید در هنگام عمل تصمیمگیری دائماً پرسیده شوند.
|
سه شنبه، 5 اسفند 1399 - 13:12
|
15 قانون دربارة افکار عمومی
محققان علوم اجتماعی پس از تحقیقات وسیع و عمیق اعتقاد حاصل کردهاند که دربارة افکار عمومی نیز قوانینی وجود دارد و تجارب متعدد ثابت کرده که اصول کلی زیر تقریباً حکم ( قانون ) را دارند:
|
یکشنبه، 11 آبان 1399 - 16:03
|
شش عادت مشترک مردمان موفق
بسیاری از مردم نمی دانند وقت و زمان خود را چگونه برنامه ریزی کنند تا به همه کارهایشان برسند. در زندگی علاوه بر کار و بودن در کنار اعضای خانواده، موارد دیگری نیز همچون تفریح، وقت گذراندن با دوستان، ارتباط برقرار کردن با افراد جدید، مطالعه، خواب و ... هم هستند که باید برای آنها وقت گذاشت. اما چگونه می توان زمان را مدیریت کرد؟ با انتخاب درست و اولویت بندی کارها، می توان تا حدی موفق بود. در اینجا ۶ موردی را نام برده ایم که افراد موفق انجام می دهند.
|
پنجشنبه، 14 دی 1391 - 20:44
|
10 فرمان شرکتهای مشتریمدار
همه چیز به یک نام مرسوم و معمولی منتهی میشود؛ مشتری. کسب و کارها نمیتوانند بدون مشتریان شان زنده بمانند؛ به این دلیل که مشتری عامل بقا و رونق حرفهها است،
|
جمعه، 11 اسفند 1391 - 10:36
|
ترغیب کارمندان به نوآوری؛ چگونه؟
مقاومت در برابر تغییر، بخشی از ماهیت هر انسانی است؛ چراکه در غیر این صورت سکون نمیتوانست یکی از اصول بنیادین فیزیک باشد. وقتی این واقعیت را دریابیم، آنگاه چگونه میتوانیم از کارمندان خود بخواهیم که صمیمانه حامی تغییر باشند؟ اینجا شش قدم را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید کارمندان خود را به نوآوری و تغییر ترغیب کنید.
|
جمعه، 24 آذر 1391 - 22:54
|
نحوه ترکیب روابط عمومی سنتی با بازاریابی دیجیتال
شاید روابط عمومی سنتی و بازاریابی دیجیتال وجه اشتراک زیادی با هم نداشته باشند، اما در اهداف اصلی با هم اتفاق نظر دارند. با ترکیب این دو، می توانید با صرف هزینه و وقت کمتر کمپینی موفق تشکیل دهید. مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که با هر دو تیم صحبت کنید و اهداف خود را تعیین کنید. قبل از انتخاب کانال دیجیتال، درباره هدفتان از تشکیل کمپین، تصمیم گیری کنید. با یک کمپین کوچک آغاز کنید؛ با کسب تجربه بیشتر به راحتی می توانید کمپین خود را گسترش دهید.
|
شنبه، 10 آبان 1399 - 08:05
|
نوآوری پویا
نوآوری تنها پروراندن ایدههای بدیع نیست. شما به یک فرآیند پیچیده نیز نیازمندید تا تشخیص دهید کدام ایدهها بیشتر احتمال دارند که به کار بیایند. او چهار قانون کلیدی برای نوآوری پویا و مستمر ارائه میدهد.
|
پنجشنبه، 2 آذر 1391 - 01:16
|
پنج اصل طلایی «ارتباط با مشتری»
کارمندان حوزه «ارتباط با مشتری» یا همان «خدمات پس از فروش» در شرکتها چنانچه هوشمندانه عمل کنند، میتوانند خریداران وفادار برای محصولات شرکت خلق کنند. برعکس این حالت یعنی نادیده گرفتن مشتری باعث ناپدید شدن مشتری برای همیشه میشود. پنج اصل طلایی برای ارتباط با مشتریان میتواند حالت اول را تضمین کند.
|
پنجشنبه، 8 آبان 1399 - 11:42
|
موج آینده استراتژی فرآیند
سازمانهای امروزی در قبال موضوع بهبود فرآیندهای عملیاتی، نسبت به دو دهه قبل افق روشنتری را پیش رو دارند. با این وجود نمیتوان گفت که در گذشته پیشرفتهای شگفتآوری در این زمینه حاصل شده بود.
|
دوشنبه، 29 آبان 1391 - 01:54
|
هفت اشتباه که منجر به توقف کسبوکار شما میشود
نوآوری از معدود چیزهایی است که قابل اجرا و پذیرفتهشدن در تمام فعالیتها و قوانین شرکت شماست، درواقع امروزه کمپانیها با هر ابعادی از مرزها و حدود سنتی عبور کرده و درقالب سازمانهایی یکپارچه به رقابت بایکدیگر میپردازند.
|
شنبه، 16 دی 1391 - 08:33
|
مدیریت ارتباطات بینالمللی و جهانی سازمان
مدیریت یکپارچه روابطعمومی جدید، از فضای مجازی برای مدیریت روابط فراملی سازمان و افزایش اعتبار سازمان در صحنه ملی و بین المللی استفاده می کند و با بازنمایی های سازنده و هدفمند و سازماندهی شده، منزلت سازمان و درنهایت کشور را بالا می برد. بر این اساس، استفاده از ظرفیت های فضای مجازی در عرصه بین المللی مورد توجه روابط عمومی ها قرار گرفته است.
|
چهارشنبه، 7 آبان 1399 - 13:54
|
کرونا: تقویت توانمندی های دیجیتال
اگر به دنبال به کارگیری از راه دور نیروهای پراکنده هستید، مطمئن شوید که ابزارهای حفاظتی لازم برای پشتیبانی از شبکه ها و داده ی خود را در اختیار دارید.
|
چهارشنبه، 7 آبان 1399 - 10:33
|
اصول اقناع
دانشمندان علوم اجتماعی با تحقیقات دامنه دار خود به این نتیجه رسیدهاند که اصول زیر به تجربه ثابت شده و در اقناع مردم بسیار موثر می باشند و کارشناسان روابطعمومی که کارشان شیوه اقناع است باید با دقت این اصول را مورد توجه قرار دهند.
|
چهارشنبه، 7 آبان 1399 - 08:02
|
افکار عمومی
مسائل عمومی مسائلی هستند که افراد یک گروه را تحت تأثیر قرار می دهند و گروه هم به عدهای از مردم اطلاق می شود که امور واحدی در سرنوشت آنها مؤثر واقع گردد. گروه ها خودشان نمی توانند دارای رأی و عقیده باشند بلکه مجموع آراء و عقاید و افکار اعضای یک گروه را درباره امری که مورد مناظره و بحث عمومی واقع شده افکار یا عقاید عمومی می نامند.
|
چهارشنبه، 7 آبان 1399 - 02:38
|
طرحریزی در روابطعمومی
طرح های مؤثر هنگامی که به مرحله عمل برسند برنامهریزی مؤثر می شوند. هر قدر روابط عمومی رشد و رونق پیدا کند اهمیت و لزوم طرح ریزی محسوس تر خواهد شد. تهیه طرح و برنامه بدون تحقیق کافی و از روی شتابزدگی و عجله خاصه در مواقع اضطراری نتایج نامطلوب و منفی به بار خواهد آورد.
|
دوشنبه، 5 آبان 1399 - 18:21
|
کرونا؛ مسئولیتپذیری و پاسخگویی اجتماعی
بر اساس پیشبینی خوش بینانه در ارتباط با بحران کووید 19 و تاثیرگذاری آن بر مسئولیتپذیری و پاسخگویی اجتماعی گفته می شود که در دوران پساکرونا ما شاهد گسترش و تعمیق مسئولیتپذیری و پاسخگویی اجتماعی شرکتها در بلند مدت خواهیم بود و شرکتهای بیشتری به مرور زمان درخواهند یافت بقایشان در بلندمدت و توسعه پایدارشان وابسته به ایجاد تعادل بین سودآوری و عمل به مسئولیتهای اجتماعی آنهاست.
|
دوشنبه، 5 آبان 1399 - 08:12
|
استراتژی دیجیتال در دوره بحران
در یک پیمایش اروپایی حدود ۷۰ درصد از مدیران اجرایی از آلمان، اتریش و سوئد اعلام کردند که این پاندمی احتمالاً منجر به تسریع روند تحولات دیجیتالی آنها گردد. این شتاب یافتگی هم اکنون در بخشهای مختلف و کشورهای گوناگون رخ داده است.
|
یکشنبه، 4 آبان 1399 - 10:30
|
۹ پیشبینی برای جهان پساکرونا
کووید-۱۹ ممکن است سیستم ها و صبوری ما را تحت فشار قرار دهد، اما مقاومت ما را نیز بالا می برد و به ما اجازه می دهد راه حل های جدید و خلاقانه ای را در هنگام ضرورت توسعه دهیم. در جهان پساکرونا، پیشبینی می کنم که درس هایی را در زمان مبارزه با ویروس آموختیم، به کار ببندیم و دنیایمان را تبدیل به جای بهتری کنیم. شما در آینده چه میبینید؟
|
یکشنبه، 4 آبان 1399 - 10:35
|
نقش اعتماد در بازیابی کووید-19
تحقیق نشان می دهد که وجود اعتماد در سازمان، انبوهی از نتایج مثبت را به همراه خواهد داشت: جوامعی که حس اعتماد قدرتمندتری داشته باشند، توانایی بهتری برای پاسخگویی به بحرانها خواهند داشت. اعتماد موجب ارتقای رشد اقتصادی، نوآوری، ثبات و بهداشت عمومی خواهد شد.
|
شنبه، 3 آبان 1399 - 20:38
|
نوآوری
نوآوری به معنای شکستن گرایش به فکر کردن مقوله ای است. بسیاری از کسبوکارها قصد دارند تا کارایی فعالیتهای خود را بهوسیله افزایش دهند. آنها وظایفی را به افراد میسپارند، افراد نیز این وظایف را به دپارتمانها میسپارند و این روند همینطور ادامه پیدا میکند.
|
شنبه، 3 آبان 1399 - 23:15
|
ارتقاء تجربه مشتری در شرایط پس از کرونا
اثر کرونا بر رفتار مشتری فوری و فراگیر بوده؛ مخارج در بسیاری از شرکتها پایین آمده؛ خریدها از خرید شخصی به کانال دیجیتالی تغییر یافته و ایمنی عمومی به اولویتهای اصلی شرکتها و مصرف کنندگان تبدیل شده است. مدیران اجرایی که با دقت استراتژیهای چندکاناله را برای ایجاد تجربه منحصر به فرد و جذاب مشتری تغییر دادهاند مجبور شدهاند تا کتابهای راهنما و اقدامات فی البداههای را برای حفظ کسب و کار خود طراحی کنند.
|
شنبه، 3 آبان 1399 - 16:17
|
جنبههای کلیدی محیطهای کاری در ۲۰۲۵
انقلاب ایجاد شده بهوسیله تلفنهای همراه، باعث ایجاد تحول عظیم در نحوه ارتباط مردم شده است. ما از دنیایی که ایمیل کاربردیترین وسیله ارتباطی آن بود به جهانی جهش کردیم که ویدئو، پیامک، ایموجی و عکس، همه و همه نقش موثری در ارتباطات ما دارند.
|
شنبه، 3 آبان 1399 - 14:16
|
دشواریهای یک کارآفرین برای بقای برندش در بحران کووید
کالاهای لوکس حتی در بهترین شرایط اقتصادی هم بیثبات هستند. اما ویروس کرونا بهطور خاص، مثل بلایی تلخ بر بیشتر کسبوکارها نازل شد. فروشگاهها در سراسر دنیا مطابق قوانین «در خانه بمانید» تعطیل شدند.
|
شنبه، 3 آبان 1399 - 01:14
|
استراتژی ویژه خود را طراحی کنید!
هر کسی میتواند سبک خاص خودش را داشته باشد، اما تنها به این شرط که بتواند استراتژیهای خودش را برای بخش خدمات مشتریان طراحی کند و بهینهسازی لازم را در این زمینه انجام دهد.
|
جمعه، 10 آذر 1391 - 16:14
|