طرز رفتار و سلو/ اخلاق و تربیت مقدم بر علم و دانش
علم بدون تربیت و بدون اخلاق برای استقلال و ترقی یک ملتی کافی نیست، بلکه خطرناک است. خلاصه، موضوع تربیت در حفظ قومیت، استقلال و اخلاق افراد مدخلیت زیاد دارد. پیشرفت و عظمت روح و جسم منوط به تربیت است و تاثیر زیادی از خانه های کوچک به خانه بزرگ کشور عاید می شود.
|
پنجشنبه، 18 مهر 1398 - 20:51
|
اصول اخلاقی تجارت و کارکردهای روابط عمومی
نتایج یکی از پژوهشهای اخیر نشان میدهد آن دسته از کارکنان روابط عمومی ها که مایل به تصدی مناصب اخلاقی هستند، به احتمال زیاد در تصمیمگیری مدیران عالی رتبه دخالت دارند.
|
شنبه، 8 اردیبهشت 1397 - 07:58
|
راهنماییهایی دربارة اصول اخلاقی
سازمانهای تخصصی بسیاری مانند انجمن بینالمللی روابط عمومی، انجمن بینالمللی روابط تجاری و انجمن روابط عمومی آمریکا استانداردهایی را برای اصول اخلاقی در روابط عمومی تعیین کردهاند.
|
یکشنبه، 10 تیر 1397 - 09:48
|
خلاصه کتاب" اخلاق در روابط عمومی"
اخلاق از موضوعات بحث برانگیز است که متکی بر نظام های ارزشی است و بر اساس آن فرد خوب و بد را تشخیص داده و به پرسش های مربوط به رفتارهای اخلاقی در جامعه یا محیط کار پاسخ می گوید.
|
شنبه، 6 آبان 1396 - 11:23
|
منشور اخلاقی بین المللی روابط عمومی
برای ایجاد شرابط فرهنگی و اخلاقی که در آن شأن و مقام والای انسان حفظ گردیده ، بتوانند در چنین شرایطی از حقوق غیرقابل انکار انسانی مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر بهره مند شوند.
|
شنبه، 6 آبان 1396 - 10:08
|
لزوم پایبندی به اصول اخلاقی در اطلاعرسانی
لزوم پایبندی به اصول اخلاقی در اطلاعرسانی
ﺍﺻﻮﻝ ﺍﺧﻼﻗﻲ ﺑﻪ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﻛﻤﺎﻝ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭ ﺧﻴﺮ ﺭﺍ ﺗﺤﻘﻖ ﺑﺨﺸﻴﺪﻥ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺍﺳﺖ ﻭ ...
|
شنبه، 6 آبان 1396 - 09:57
|
احکام اصول اخلاقی انجمن روابط عمومی آمریکا
این مجموعه شامل شش حکم می شود که به همراه نمونه ها تبیین شده است و پایبندی به آن برای تمام اعضای انجمن روابط عمومی آمریکا ضروری است.
|
شنبه، 6 آبان 1396 - 08:19
|
اخلاق کسبوکار
اخلاق کسبوکار (اخلاق سازمانی) شکلی از اخلاق کاربردی یا اخلاق حرفهای است که به بررسی اصول اخلاقی و مشکلات اخلاقی که در یک محیط کسبوکار به وجود میآید میپردازد. آن به تمام جنبههای جریان کار اعمال میشود و مرتبط با رفتار افراد و کل سازمان است.
|
سه شنبه، 31 مرداد 1396 - 09:05
|
متخصصان روابط عمومی باید به قوانین اخلاقی پایبند باشند
بسیاری از سازمان ها و شرکت های روابط عمومی در اقصی نقاط دنیا از قوانین اخلاقی و استانداردهای حرفه ای پیروی می کنند اما با توجه به برخی ناراستی ها و خودخواهی ها به نظر می رسد تعهد برای اجرای دقیق شیوه های اخلاقی باید مجددا مورد تأیید قرار گیرد.
|
پنجشنبه، 8 تیر 1396 - 17:57
|
بایسته های اخلاقی در روابط عمومی
بیایید خودمان را در بالاترین استانداردهای صداقت در نظر بگیریم، بدون توجه به اینکه دیگران چه می کنند. این بدان معناست که در تصمیم گیری هایمان شفاف باشیم و صداقت در اولویت کار ما قرار داشته باشد، و آنچنان که آرتور دابلیو پیج اشاره می کند: «حقیقت را بگوئید» و «آن را با عمل ثابت کنید.»
|
چهارشنبه، 11 اسفند 1395 - 07:51
|
اخلاق روابط عمومی
شواهد تجربی نشان می دهد که دست اندرکاران حرفه روابط عمومی که تصمیم گیری ها و توصیه های آنان به مدیران بر شالوده اصول اخلاقی و مسولیت اجتماعی استوار است از امکان بیشتری برای ایفای نقش گسترده تر در تصمیم گیری ها و فعالیت مدیریت برخوردارند.
|
سه شنبه، 18 آبان 1395 - 08:17
|
روابط عمومی اخلاق گرا، مسئولیت پذیراست
«اخلاق» مفهومی است که در دوران جدید، بیش از هر زمانی راهنما و پیشران امور، فعالیت ها و حرفه هاست. زیرا در هم در حوزه ارتباطات اجتماعی و هم در حوزه تجارب، رعایت اصول اخلاقی به ایجاد و تقویت اعتماد و همدلی، مخاطب(شهروندان و مشتریان) با یک فرد، برند یا شرکت می انجامد. اخلاق در برخی رشته ها و حرفه ها از جمله روابط عمومی چنان عجین شده که بدون آن فعالیت و برنامه ارتباطی و اطلاع سانی اش چه در درون سازمان و چه در بیرون سازمان موفق نخواهد شد.
|
چهارشنبه، 6 مرداد 1395 - 10:39
|
اصول اخلاقی روابط عمومی
یک روابط عمومی کارآمد برای حفاظت سلامت روانی حرفهای خود ناگزیر از رعایت اصول اخلاقی حرفهای روابط عمومی و تدوین آییننامههای رفتاری در روابط عمومی است.
|
پنجشنبه، 20 اسفند 1394 - 17:43
|
منشور اخلاقی انجمن روابط عمومی کرواسی
ارزش های حرفه ای بنیادین انجمن روابط عمومی کرواسی توسط اعضای این انجمن و متخصصان روابط عمومی به عنوان استانداردها و منشور اخلاقی این انجمن و راهبرد عملی روابط عمومی به رسمیت شناخته شده است. این ارزش ها مجموعه ای از کدهای حرفه ای هستند که به عنوان دستورالعمل کار و فرآیند تصمیم گیری مورد توجه قرار می گیرند.
|
چهارشنبه، 1 مهر 1394 - 08:19
|
منشور اخلاقی انجمن روابط عمومی کانادا
انجمن روابط عمومی کانادا یکی از نهادهای معتبر روابط عمومی در کانادا است که همانند بیشتر انجمن های روابط عمومی در سراسر جهان برای رعایت اخلاق حرفه ای اقدام به نگارش کدهای اخلاقی یا همان منشور اخلاقی کرده است. در این منشور که از 9 کد تشکیل شده، بنیان های اخلاقی این انجمن معرفی شده اند.
|
سه شنبه، 24 شهریور 1394 - 09:05
|
الگوی تفاهم در روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تغییرات سریع و پی در پی یکی از مشخصه های بارز عصر کنونی است. مفاهیم، دیدگاه ها،اهداف و ماموریت ها و ... همگی در دنیایی متولد می شوند که پس از مدتی و با سرعت جایگاه خود را به افکار نوین می دهند.
|
یکشنبه، 31 خرداد 1394 - 09:32
|
روابط عمومی، هنر همدلی و همراهی
27 اردیبهشت را روز روابط عمومی و ارتباطات نامیده اند و این امر خود گویای اهمیت این علم است. در اهمیت روابط عمومی همین بس که آن را هنر هشتم نامیده اند. تعریف درست روابط عمومی از نظر من آمیزه ای است از علم و هنر. فعالان عرصه روابط عمومی باید هنرمندانی باشند صبور، مردمدار، مجهز به سلاح قلم و بینا به تمامی حیطه های ارتباطات جمعی.
|
سه شنبه، 12 خرداد 1394 - 10:09
|
ریشه های روابط عمومی در اخلاق و فرهنگ سازمان
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مهم ترین شاخصه روابط عمومی ها در جلب اعتماد و کسب اعتبار مخاطبان درون سازمانی و برون سازمانی می باشد و در نبود این شاخصه هر راهکاری به بن بست می رسد، در فضای بی اعتمادی هیچ فعالیتی به سرانجام نخواهد رسید. حال با داشتن پیش فرض وجود روابط عمومی با اعتبار و مورد اعتماد باید قدم های بعدی را به درستی برداشت.
|
دوشنبه، 11 خرداد 1394 - 09:28
|
ارتباطات و مسئولیت اجتماعی
امروزه ارتباطات ارزشی است که مورد تاکید مدیران ارشد سازمانهای موفق و در حال رشد قرار دارد و آنها میآموزد چگونه فرهنگ رابطه با جامعه را در سازمان خود نهادینه نمایند.
|
یکشنبه، 3 خرداد 1394 - 11:00
|
منشور اخلاقی انجمن متخصصان روابط عمومی؛ دیر اما بجا
منشور اخلاقی انجمن متخصصان روابط عمومی پس از 15 سال از فعالیت این نهاد تخصصی تصویب شد.
این در حالی است که یکی از اهداف این انجمن در اساسنامه آن «تبیین و تدوین مبانی و اصول اخلاقی روابط عمومی» عنوان شده است.
|
یکشنبه، 23 آذر 1393 - 16:31
|
فرآیندهای تصمیمگیری اخلاقی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تصمیمگیری قلب فرآیند مدیریت است. اگر بتوان تنها یک واژه را یافت که بتواند مترادف واژه مدیریت باشد، آن واژه «تصمیمگیری» خواهد بود. تصمیمگیری معمولا شامل فرآیند بیان مساله، تحلیل مساله، تعیین اقدامات احتمالی (گزینهها) برای حل مساله، ارزیابی گزینهها، تعیین بهترین گزینه و در نهایت، پیادهسازی آن گزینه است.
|
یکشنبه، 16 آذر 1393 - 10:51
|
رونمایی منشور اخلاقی روابط عمومی تامین اجتماعی قم
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در مراسمی با حضور مدیرکل استان از منشور اخلاقی روابط عمومی تامین اجتماعی قم رونمایی شد.
|
یکشنبه، 4 خرداد 1393 - 18:34
|