درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 9 آذر 1400 - 13:39   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

روابط پیچیده قدرت در ایالات متحده آینده رسانه‌ای اجتماعی را تعیین می‌ کند

  روابط پیچیده قدرت در ایالات متحده آینده رسانه‌ای اجتماعی را تعیین می‌ کند


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست مدیریت روابط‌عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط‌عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت


ادامه ادامه مطلب سه

تعریف جدید “سواد” از نظر یونسکو

  تعریف جدید “سواد” از نظر یونسکو


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رسانه‌های گروهی/رسانه‌های جمعی
  اخبار را دریابید
  رییس اداره روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان قزوین: تعامل مستمر با رسانه ها، شفافیت و آگاهی بخشی، در اولویت برنامه های روابط‌عمومی استان قرار دارد
  انتصاب سرپرست مدیریت روابط‌عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت
  انتشار کتاب "مدیریت وب سازمانی"
  10 نقش و کارکرد روابط عمومی
  ابزارهای مفید در مذاکره های کوتاه مدت
  نشر، وظیفه ذاتی روابط‌عمومی‌هاست
  علوم اجتماعی و رسانه های جمعی
  تاکید معاون مطبوعاتی بر تدوین برنامه منسجم رسانه‌ای برای اصلاحِ مصرفِ انرژی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
  ارتباطات و روزنامه نگاری  

رسانه‌های گروهی/رسانه‌های جمعی رسانه‌های گروهی/رسانه‌های جمعی
رسانه‌های گروهی یا رسانه‌های جمعی (به انگلیسی: Mass Media) عبارت است از مجموعه‌ای از وسایل ارتباطی که عموماً ارتباطی یک سویه را دنبال می‌کنند. رسانه‌های دیداری و شنیداری مثل تلویزیون و رادیو و… از جمله مهمترین رسانه‌های گروهی هستند.
یکشنبه، 11 شهریور 1397 - 00:59

تاکید معاون مطبوعاتی بر تدوین برنامه منسجم رسانه‌ای برای اصلاحِ مصرفِ انرژی تاکید معاون مطبوعاتی بر تدوین برنامه منسجم رسانه‌ای برای اصلاحِ مصرفِ انرژی
فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی سخنانی، ضمن اشاره به اهمیت موضوعِ مصرفِ انرژی در کشور و لزوم تدوین و اجرای یک برنامه منسجم رسانه‌ای برای آن، گفت: عدم تولید، توزیع و مصرف صحیحِ پیام‌های رسانه‌ای یکی از عوامل اصلیِ مشکلات موجود در حوزه مصرف انرژی در کشور است.
دوشنبه، 8 آذر 1400 - 18:10

فراگشت فلسفه ارتباطات فراگشت فلسفه ارتباطات
بیش از 23 نویسنده و محقق برجسته ارتباطات و روابط‌عمومی با ارزیابی روشمند یا با نظرسنجی‌های جامع، روی‌هم‌رفته یک رویکرد جهانی و علمی منحصربه‌فرد از نقش و کارکرد ارتباطات و روابط‌عمومی در دوران بیماری همه‌گیر کووید-19به استادان، دانشجویان و سایر علاقمندان این حوزه ارائه می‌کنند.
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 - 23:23

آغاز چاپ روزنامه ها با ماشین خودکار قوه بخار و ...
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چاپ روزنامه «تایمز» لندن از بیست و هفتم نوامبر سال 1814 با ماشین خودکار قوه بخار ساخت دو آلمانی به نام کونیگ و بائور آغاز شد
جمعه، 7 آذر 1393 - 16:51

 یکصد و سی و هشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد یکصد و سی و هشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد
شماره صدوسی‌و‌هشت ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد و به‌صورت فیزیکی و دیجیتال در دسترس است. در شماره جدید، مطالبی درباره ارتباطات سالم خانواده، نظارت بر رسانه در عصر توئیتر و اینستاگرام و برند شخصی داوری اردکانی و... خواهید خواند.
شنبه، 6 آذر 1400 - 10:29

سرنوشت نخستین روزنامه ای که در آمریکا انتشار یافت سرنوشت نخستین روزنامه ای که در آمریکا انتشار یافت
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نخستین نشریه چاپی که در آمریکای شمالی انتشار یافت 25 نوامبر سال 1690 طبق دستور عمومی (بخشنامه) فرماندار انگلیسی مهاجر نشین ماساچوست برای همیشه تعطیل شد.
دوشنبه، 4 آذر 1392 - 22:27

مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروز ـ 23 نوامبر سالروز انتشار نشریه Areopagitica در انگلستان در سال 1644 است
یکشنبه، 2 آذر 1393 - 16:54

روزی که «لایف» منتشر شد و اهمیت تصویر برای نشریات آشگار گردید روزی که «لایف» منتشر شد و اهمیت تصویر برای نشریات آشگار گردید
23 نوامبر سال 1936 (روزی چون امروز) هنری لوس Henry Luce متولد 1967 و متوفی در 1967 ـ روزنامه نگار آمریکایی و بنیادگذار مجله خبری تایم Time که نشریه لایف Life را از صاحبانش خریداری کرده بود آن را به صورت یک مجله هفتگی عکس خبری (فتو ژورنالیسم) منتشر ساخت
یکشنبه، 2 آذر 1393 - 16:51

اندرزهای تاریخی و ماندگار دکتر مصدق به روزنامه نگاران خاورزمین اندرزهای تاریخی و ماندگار دکتر مصدق به روزنامه نگاران خاورزمین
دکتر محمّد مصدق رئیس دولت وقت ایران در آخرین روز دیدار از قاهره، در سی ام آبان 1330 (20 نوامبر 1951) در اجتماع اعضای سندیکای روزنامه نگاران مصری حضور یافت و خطاب به آنان مطالبی بیان داشت که کهنه شدنی نیستند و ماندگار و تاریخی توصیف شده اند.
یکشنبه، 30 آبان 1395 - 09:39

نقش وسایل ارتباط جمعی در خلاقیت، نوآوری و تمایز نقش وسایل ارتباط جمعی در خلاقیت، نوآوری و تمایز
خلاقیت و نوآوری شخصی هر فرد می‌تواند وی را به عنوان یک چهره و کارآفرین موفق معرفی کند. برای رسیدن به نوآوری و خلاقیت باورها و مؤلفه‌های مختلفی از جمله شناختی، انگیزشی، شخصیتی مطرح می‌شود.
جمعه، 27 مهر 1397 - 08:04

مبارز راه درست نگاری در رسانه ها مبارز راه درست نگاری در رسانه ها
دکتر «رید ارواین» موسس انجمن نظارت بر «درست نگاری در رسانه ها» 21 نوامبر 2002 پس از 33 سال مبارزه در این راه در 82 سالگی بر اثر سکته مغزی درگذشت، و انجمن نظارت بر درست نگاری (AIM) اعلام کرده است که راه اورا به عنوان یک «واچ داگ» ادامه خواهد داد.
دوشنبه، 1 آذر 1395 - 09:57

اختراع فنوگراف (گراموفون ـ جعبه ساز) اختراع فنوگراف (گراموفون ـ جعبه ساز)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 21 نوامبر 1877 توماس ادیسون Thomas Edison مخترع آمریکایی اعلام کرد که در آزمایشگاه خود (واقع در منلو پارکMenlo Park ـ نیوجرسی) دستگاه فنوگراف Phonograph (گراموفون ـ جعبه ساز) ساخته است و این دستگاه قادر به ضبط و پخش صدا است.
شنبه، 1 آذر 1393 - 11:42

نخستین روزنامه جهان که به تیراژ یک میلیون رسید نخستین روزنامه جهان که به تیراژ یک میلیون رسید
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 21 نوامبر سال 1886 تیراژ (تعداد نسخه های فروش رفته یک نشریه) روزنامه «لو پِتیت ژورنال» چاپ پاریس از مرز یک میلیون گذشت که تا آن زمان در جهان بی سابقه بود. 114
شنبه، 1 آذر 1393 - 11:46

اخبار جعلی؛ شکل جدیدی از واقعیت در رسانه‌های اجتماعی اخبار جعلی؛ شکل جدیدی از واقعیت در رسانه‌های اجتماعی
در ارتباط با رسانه‌های اجتماعی می توان گفت که «دستکاری رسانه ای ابزار قدرتمندی برای دستکاری توده ها از طریق فناوری‌های مدرن» است و به عنوان «استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای گسترش اطلاعات غلط گمراه کننده یا نادرست» تعریف می شود.
پنجشنبه، 19 مهر 1397 - 00:48

اخبار جعلی در بستر رسانه‌های اجتماعی اخبار جعلی در بستر رسانه‌های اجتماعی
در رسانه‌های اجتماعی به مثابۀ منابع خبری، به جای متخصصین یا صاحبنظران و مسئولان، کاربران هستند که منبع اعتبار خبر محسوب می شوند و فعالیت آنها در رسانه‌های اجتماعی، معیار اعتبار خبر است. رسانه‌های اجتماعی مختلف، مختصات خاص خود را دارند و ابزارهای مختلفی در آنها وجود دارد که می تواند برای تعیین اعتبار خبر به آنها مراجعه کرد.
چهارشنبه، 19 دی 1397 - 15:58

انتصاب سرپرست دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی انتصاب سرپرست دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی
طی حکمی از سوی ریاست دانشگاه علامه طباطبایی علی اصغر کیا به عنوان سرپرست دانشکده علوم ارتباطات معرفی شد.
جمعه، 28 آبان 1400 - 10:55

از گسترش اخبار جعلی تا از بین رفتن اعتماد عمومی/ چالش‌های جهانی مرتبط با هوش مصنوعی از گسترش اخبار جعلی تا از بین رفتن اعتماد عمومی/ چالش‌های جهانی مرتبط با هوش مصنوعی
به ایجاد قراردادهای اجتماعی جدیدی نیاز داریم تا این اطمینان حاصل شود که نوآوری‌های فناورانه به خصوص هوش مصنوعی (AI)، با نیازهای اخلاقی دنیای مدرن هماهنگ شده و باعث از بین رفتن حس اعتماد عمومی نمی‌شوند.
سه شنبه، 24 مهر 1397 - 01:37

طبقه بندی اخبار جعلی در رسانه‌های اجتماعی طبقه بندی اخبار جعلی در رسانه‌های اجتماعی
انواع مختلفی از اخبار جعلی یا گمراه کننده وجود دارد که در قالب شایعه، پروپاگاندا و طنز قابل طبقه‌بندی هستند.
چهارشنبه، 19 دی 1397 - 16:01

مؤلفه های بهتر نوشتن تیترهای بهتر مؤلفه های بهتر نوشتن تیترهای بهتر
پس از نزدیک شدن به یک میلیون تیتر ذخیره شده در سیستم، کنجکاو شدیم تا ببینیم چه مؤلفه هایی می توانند به نوشتن تیترهای بهتر کمک کنند. بیش از همه به دنبال آن بودیم که بفهمیم: چه چیزی باعث خواهد شد تا یک عنوان دفعات بیشتری به اشتراک گذاشته شود.
شنبه، 17 آذر 1397 - 18:19

 روزنامه‌نگاری خاندان ذکاء‌الملک روزنامه‌نگاری خاندان ذکاء‌الملک
در سال 1288 هجری قمری ناصرالدین شاه تصمیم گرفت روزنامه‌های متعدد خود را به یک روزنامه تبدیل کند و به جای هفته‌ای یک شماره، سه شماره در هفته انتشاریابد و محمدحسن‌ خان صنیع‌الدوله (اعتمادالسلطنه بعدی) مأمور این مهم شد.
پنجشنبه، 26 مهر 1397 - 22:42

دومین جلسه کمیته پایگاه‌های خبری انجمن صنفی مدیران رسانه برگزار شد دومین جلسه کمیته پایگاه‌های خبری انجمن صنفی مدیران رسانه برگزار شد
دومین جلسه رسمی کمیته پایگاه‌های خبری انجمن صنفی مدیران رسانه با حضور ۱۷ نفر از مدیران رسانه‌های برخط تشکیل شد.
سه شنبه، 25 آبان 1400 - 13:24

اطلاع‌یابی‌ اطلاع‌یابی‌
روابط عمومی‌ در پی‌ ارتباط دو سویه‌ با مخاطب‌ بوده و صرفاً به‌ دنبال‌ "اطلاع‌رسانی‌" نیست‌، بلکه‌ مکمل‌ این‌ فرآیند را "اطلاع‌یابی‌"می‌داند. در واقع‌، روابط عمومی‌ از طریق‌ "اطلاع‌یابی‌" بر اهمیت‌ تأثیرپذیری‌ از افکار عمومی ‌صحه‌ می‌گذارد.
شنبه، 5 آبان 1397 - 18:54

مدیریت نوین رسانه‌ای در عصر اطلاعات مدیریت نوین رسانه‌ای در عصر اطلاعات
زنگ خطر کاهش تیراژ مطبوعات کشور مدت‌هاست به صدا درآمده و با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی در شرایط کنونی و گرانی مواداولیه تولید رسانه‌های چاپی ازجمله کاغذ، حیات مطبوعات به خطر افتاده است.
چهارشنبه، 16 آبان 1397 - 14:51

چراغ راه روابط عمومی/ 17 چراغ راه روابط عمومی/ 17
چراغ راه روابط عمومی
چهارشنبه، 31 خرداد 1396 - 02:08

سخنگوی دولت مشخص شد سخنگوی دولت مشخص شد
علی بهادری جهرمی به سمت سخنگویی دولت سیزدهم منصوب شد.
یکشنبه، 23 آبان 1400 - 20:54

زنی که اخبار جنگ ها را پوشش می داد زنی که اخبار جنگ ها را پوشش می داد
امروز زادروز بانو «مارتا گلهورنMartha Gelhorn» روزنامه‌نگار معروف و همسر سوم «ارنست همینگوی» داستان نگار بنام است که هشتم نوامبر سال 1908 به دنیا آمد و 90 سال عمر کرد.
پنجشنبه، 17 آبان 1397 - 12:11

نشست بازآرایی رسانه‌ای برگزار می شود نشست بازآرایی رسانه‌ای برگزار می شود
این نشست تخصصی دوشنبه ـ ۲۴ آبان ماه ـ با سخنرانی فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اکبرنصراللهی رئیس دانشکده علوم‌اجتماعی، ارتباطات و رسانه، محمدحسین ساعی رییس دانشگاه سوره ساعت ۱۴ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار می شود.
یکشنبه، 23 آبان 1400 - 02:04

گزارشگری دشوار و پُرخطرِ اینوستیگیتیو تا 84 سالگی! گزارشگری دشوار و پُرخطرِ اینوستیگیتیو تا 84 سالگی!
امروز (هشتم نوامبر 2015) زادروز «مورلی سیفر Morley Safer» روزنامه نگار کانادایی ـ آمریکایی است که 40 سال و تا ماه پنجم سال 2016 برای برنامه Sixty Minutes شبکه «سی بی اس» آمریکا گزارش اینوستیگیتیو تهیه می کرد.
پنجشنبه، 17 آبان 1397 - 12:12

ضعف جهانی اطلاع رسانی ژورنالیستی ضعف جهانی اطلاع رسانی ژورنالیستی
حواله دادن مردم به «وِب سایت» رسمی دولتها و اشخاص راه حل نیست زیرا که یک فرد عادی وقت مشاهده آن همه وبسایت و زبان محلی آنها را ندارد و می خواهد با مشاهده یک سایت و خواندن یک روزنامه و دیدن یک تلویزیون از همه واقعیات آگاه شود و تکلیف خود را بداند.
پنجشنبه، 17 آبان 1397 - 12:15

پرگماتیسم و روزنامه نگاران پرگماتیسم و روزنامه نگاران
بسیار دیده شده است روزنامه‌نگاران آمریکایی که با این فلسفه و تعریف واژه «پرگماتیسم» کاملا آشنا هستند آن را در خبرها و مقالات خود به مفهوم درست بکار می برند که در برخی از کشورها که با این فلسفه آشنایی ندارند آن را «واقع گرایی» ترجمه می کنند که دقیق نیست.
جمعه، 2 آذر 1397 - 13:44

صفحه بعد
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  علوم اجتماعی و رسانه های جمعی


  10 نقش و کارکرد روابط عمومی


  رسانه‌های گروهی/رسانه‌های جمعی


  تاثیر انواع خلاقیت و نوآوری بر وظایف روابط‌عمومی


  چالاکی مهارت کلیدی نرم افزاری برای موفقیت در دنیای امروز


  اخبار را دریابید


  عوامل موثر در ایجاد خلاقیت در واحدهای روابط‌عمومی


  رویکردهای متقاعدسازی


  ابزارهای مفید در مذاکره های کوتاه مدت


  اهمیت سواد رسانه‌ای در انتشارات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود