نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابطعمومی منتشر شد
متخصصان روابطعمومی باید از هوش مصنوعی بهگونهای استفاده کنند که با قوانین حفاظت از دادهها، قوانین ضدتبعیض و قوانین ایمنی مطابقت داشته باشد.
این راهنما برای کمک به متخصصان روابطعمومی در استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی توسط موسسه کارگزار روابطعمومی طراحی شده است.
|
سه شنبه، 12 دی 1402 - 20:01
|
سه نکته ساده برای پوشش بهتر نظرسنجیها
پروژههای تحقیقاتی خوب یک گفتگوی واقعی را در حوزه صنعت مطرح میکنند که در آن راهکارهایی بیان میشود که شاید مربوط به محصول شما نشوند. اغلب بهصورت محاورهای از آن بهعنوان رهبری فکر یاد میکنیم. تحقیقات بسیاری در مورد اینکه رهبری فکری سودمند بوده یا نبوده انجام شده است.
|
سه شنبه، 14 تیر 1401 - 13:14
|
بهترین روشهای ارزیابی روابطعمومی در سال 2022
اگر مردم برند شما را نبینند یا تحت تاثیر پیامتان قرار نگیرند، تاثیر بالقوه مقاله/ پست یا پیامتان بیمعنی می شود. بنابراین ما متخصصان روابطعمومی چه چیزی را می توانیم ارزیابی کنیم و چه چیزی را باید ارزیابی کنیم؟ چطور بین محتوای بی ارزش و مواردی که مورد استقبال همیشگی مشتریان قرار می گیرد، تعادل برقرار کنیم؟
|
چهارشنبه، 8 تیر 1401 - 08:43
|
پژوهش/ بررسی نقش روابط عمومی در خصوصی سازی و جذب سرمایه گذار
مشخصه اصلی این الگو، دادن نقش برابر به روابط عمومی نسبت به مخاطب و پرهیز از اتخاذ راهبرد ارتباطات سلطه آمیز در جریان ارتباط با اوست. در این الگو، دستیابی به تفاهم و هم فهمی با مخاطب روابط عمومی سازمان مخاطب جای خود را به رابطه گروه - گروه میدهد و در واقع سازمان و مخاطب، به عنوان دو گروه در جریان ارتباطی روابط عمومی مطرح میشوند.
|
یکشنبه، 20 خرداد 1397 - 06:43
|
اندازه گیری و ارزیابی چالش های روابط عمومی: طبق مطالعه دلفی روابط عمومی ۲۰۲۵
در این تحقیق از پاسخ دهندگان نیز درخواست شد تا گرایش های فناورانه ای را شناسایی کنند که احتمالا در میان مدت بر عملکرد روابط عمومی و ارتباطات تاثیر می گذارد. با توجه به اینکه این لیست طولانی است و ویژگی های متعددی را برای دیجیتال سازی، هوش مصنوعی و داده های بزرگ بر می شمارد، اما به وضوح معانی و تاثیر آنها را بر روی حرفه و شیوه های روابط عمومی منعکس می کند.
|
دوشنبه، 10 تیر 1398 - 07:39
|
مطالعات خبر از اختلافات میان مدیرعامل و بخش روابط عمومی در زمینهی اهداف ارتباطی، مشکلات و فناوری میدهند
معمولاً بهتر است که اهداف خودتان را در راستای اهداف مافوقتان قرار دهید، علیالخصوص وقتی آن مافوق مدیرعامل شما باشد. اما یک بررسی جدید توسط «مرکز روابط عمومی در یواسسی آننبرگ » نشان میدهد که برخی از متخصصان روابط عمومی شرکتها، چنین رویکردی را ندارند.
|
شنبه، 14 اردیبهشت 1398 - 00:51
|
نتایج بزرگترین نظرسنجی ارتباطات استراتژیک در جهان منتشر شد
بزرگترین نظرسنجی ارتباطات استراتژیک در جهان که در 13 ژوئن منتشر شد اخبار جعلی و استرس را به عنوان چالشهایی جدی در سازمانها تائید کرد. این نشست مانیتورینگ ارتباطات در برلین برگزار شد. این نظرسنجی شامل تقریبا 3100 پاسخ دهنده در 48 کشور اروپایی بود.
|
شنبه، 16 تیر 1397 - 06:43
|
الگوهای اصلی تحقیق در روابط عمومی
در روابط عمومی¬ها، پژوهشگران نیاز دارند شیوه خود را برای استفاده زیاد از تحقیق پیمایشی تغییر دهند و به سوی یک اعتماد بیشتر به روش¬های دیگر، به خصوص روش مشاهده¬ای حرکت کنند.
|
شنبه، 28 بهمن 1396 - 08:24
|
چند توصیه برای بازخوردگیری بهتر
بازخورد گیریهای مستقیم معمولا از طریق نظرسنجیهای شفاهی یا کتبی صورت میگیرند. در این نوشته چند نکته کوچک را که باید در هنگام بازخورد گیری مستقیم در نظر داشته باشیم یادآوری میکنم.
|
شنبه، 11 شهریور 1396 - 07:32
|
نکاتی برای صاحبان کسبوکارها در جهت بهبود بازخوردها
اگر شما بازخوردهای مشتریانتان را جمعآوری میکنید، این کار بسیار خوبی است و شما هماکنون از بسیاری کسبوکاری کوچک دیگر جلوتر هستید. اما هنوز وظیفه شما کامل نشده است. در واقع بزرگترین اشتباه شرکتها این است که نتایج بازخوردها را با کارکنانشان به اشتراک نمیگذارند.
|
پنجشنبه، 12 مرداد 1396 - 07:37
|
جدیدترین کتاب راهنمای ارزیابی و اندازه گیری تأثیر روابط عمومی
جدیدترین کتاب راهنمای ارزیابی، شامل سنجش و ارزیابی نرخ بازگشت سرمایه رسانه های اجتماعی، تعهد شغلی و ارائه نتایج به رهبران ارشد می باشد.
|
سه شنبه، 24 اسفند 1395 - 07:39
|
پژوهش/ بررسی تاثیر میزان پاسخگویی عمومی بر اعتماد شهروندان به سازمان
مفهوم پاسخگویی به یکی از موضوعات مهم در ادبیات حکمرانی بدل گشته است. مسئله پاسخگو نگه داشتن سیاست مداران و مدیران دولتی در محیط جدید حکمرانی، جایی که ابزارهای سنتی کنترل دولت به طور کامل به کار گرفته نشدهاند به شناخت وسیعی نیاز پیدا کرده است.
|
سه شنبه، 3 اسفند 1395 - 13:11
|
نتایج یک پژوهش: چگونه می توان ارتباط پیامی برقرار کرد؟
با افزایش دانش در زمینه ارتباط اقناعی، متخصصان روابط عمومی می توانند ارتباط پیامی با افراد مورد نظر خود را برای دستیابی به خروجی رفتاری مدنظرشان، به شکلی بهتر و موثرتر یاد بگیرند.
|
شنبه، 30 بهمن 1395 - 07:26
|
بررسی اشتغال به روابط عمومی در ایالات متّحده
در واکنش به راههای بسیاری که فناوری اطّلاعات در آن نحوۀ ارتباط و اشتغال به کار را تغییر داده، اشتغال به روابط عمومی در آمریکا در بیست سال گذشته دستخوش تغییرات شگرفی شده است.
|
یکشنبه، 25 مهر 1395 - 08:52
|
پژوهش/ آسیب شناسی عملکرد روابط عمومی های ادارات شهرستان همدان
نقش روابط عمومی وحیطه فعالیت آن برهیچ کس پوشیده نیست. تمامی فعالان جامعه در بخش های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و . . . جویای روابط عمومی هایی هستند که آنان را در طراحی روش های معقول و تعیین خط مشی های مرتبط با آینده یاری دهند.
|
چهارشنبه، 17 شهریور 1395 - 08:16
|
چرا صنعت روابط عمومی، در حوزه تنوّع و شمول اینقدر عقب مانده است؟
چرا صنعت روابط عمومی، در حالی که باید با تنوّع و شمول باشد اینقدر عقب مانده است؟ دکتر نیلانجانا باردان، مدرّس روابط عمومی و عضو هیأت مدیرۀ مرکز پلانک، دست به بررسی و نظرخواهی زدند که آینۀ تمام نمای گرایشهای تنوّع و شمول در سراسر دو دهۀ 1990 و 2000 است.
|
پنجشنبه، 11 شهریور 1395 - 07:48
|
"پژوهش" برگزیده یازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
پژوهش حاضر با هدف مطالعه نحوه بازنمایی فعالیت منطقه 8 عملیات انتقال گاز در رسانه های مختلف در سال 1394 در صدد دست یابی به این مهم است. با این مطالعه نفاط قوت و ضعف روابط عمومی منطقه 8 عملیات انتقال گاز مشخص خواهد شد و اینکه رسانه های مختلف با چه رویکردی به فعالیت های این منطقه پرداخته اند.
|
شنبه، 6 شهریور 1395 - 08:00
|
مشارکتها در امر آموزش: بررسی کار کمیسیون آموزش روابط عمومی
زمینۀ روابط عمومی در ده سال گذشته تحوّل و تکامل زیادی یافته، بنابراین توصیههای روزآمد کاملاً مورد نیاز است. مثلاً، در گزارش 2006 آمده است که تعداد دورههای آموزشی آنلاین برای روابط عمومی چندان زیاد نیست و دورۀ کامل آموزشی آنلاین در سطح کارشناسی وجود ندارد، امّا امروز میدانیم که اکثر دانشگاهها دارای چندین دورۀ آنلاین روابط عمومی هستند و بسیاری رشتۀ کامل آنلاین دارند.
|
یکشنبه، 10 مرداد 1395 - 10:00
|
بررسی عوامل مؤثّر بر موفّقیت گروههای کمتر مطرح شده در حرفۀ روابط عمومی
در واکنش به راههای بسیاری که فناوری اطّلاعات در آن نحوۀ ارتباط و اشتغال به کار را تغییر داده، اشتغال به روابط عمومی در ایالات متّحده در بیست سال گذشته دستخوش تغییرات شگرفی شده است. در همان حال که صنعت روابط عمومی خود را با این تغییرات تکاملی وفق میدهد، تحوّلات مداوم چشمگیری نیز در مخاطبان ما و در بازارگاه حرفهای شاغلان جدید روابط عمومی حاصل میشود.
|
سه شنبه، 11 اسفند 1394 - 08:37
|
معرفی ده بینش تحقیقاتی برتر در زمینه روابط عمومی در سال 2015
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آنچه در پی می آید ده تحقیقات برتر در زمینه روابط عمومی در سال 2015 است که توسط موسسه روابط عمومی آمریکا معرفی شد.
|
یکشنبه، 9 اسفند 1394 - 09:48
|