ایجاد تصویر برند قوی
شروع به سفر برای ایجاد شهرت قوی بسیار شبیه به حرکت در وسعت وسیع اقیانوس است. یک تصویر برند خوش ساخت می تواند ستاره شمالی شما باشد، شما را در آب های پرتلاطم تجاری راهنمایی کند و شما را به سمت موفقیت هدایت کند.
|
جمعه، 11 اسفند 1402 - 14:28
|
برند کارفرمایی چیست؟
برند کارفرمایی، یک ابزار ارزشمند برای سازمانهاست که میتواند به آنها کمک کند تا استعدادهای برتر را جذب و حفظ کنند، بهرهوری و عملکرد کارکنان را افزایش دهند، هزینههای استخدام و جذب نیروی کار را کاهش دهند و رضایت مشتریان را افزایش دهند. روابطعمومی، نقش مهمی در ایجاد و تقویت برند کارفرمایی ایفا میکند.
|
دوشنبه، 7 اسفند 1402 - 08:45
|
اهمیت راهبردی سکوت مشتری در بازاریابی و فروش
نتایج حاصل از بررسیهای انجامشده حاکی از آن است که طرح نکردن شکایت از سوی مشتریان ناراضی، هزینهها و پیامدهایی برای سازمانها و شرکتها خواهد داشت؛ هزینههایی مانند فرصت از دست رفته برای بهبود و اصلاح خدمات ارائهشده به مشتری و از دست دادن یک ارتباط سازنده و یادگیرنده با مشتری. رویارویی با سکوت مشتری ناراضی نیازمند هوشمندی، تدبیر و مدیریت است.
|
یکشنبه، 21 آبان 1402 - 10:29
|
متا و مایکروسافت برای مقابله با تبلیغات سیاسی جعلی دست به کار شدند
طبق سیاست جدید متا، برچسبهایی که استفاده از هوش مصنوعی را تایید میکنند، هنگام کلیک بر روی تبلیغات روی صفحه نمایش کاربران ظاهر میشوند. این قانون از 1 ژانویه در سراسر جهان اعمال خواهد شد.
|
شنبه، 20 آبان 1402 - 14:57
|
قوانین سختگیرانهتر اتحادیه اروپا برای تبلیغات سیاسی آنلاین
تبلیغات سیاسی در پلتفرمهای آنلاین در آینده از سوی اتحادیه اروپا سختگیرانهتر تنظیم خواهد شد. شورای اروپا و پارلمان اتحادیه اروپا اعلام کردند که از دادههای شخصی تنها در صورتی میتوان برای این منظور استفاده کرد که شهروندان رضایت صریح خود را اعلام کرده باشند.
|
چهارشنبه، 17 آبان 1402 - 12:27
|
استراتژی بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی یک رویکرد بازاریابی است که از ایمیلهای شخصی و تعاملی برای ایجاد ارتباط با مشتریان استفاده میکند. این استراتژی شامل سه عنصر اصلی است:
|
شنبه، 13 آبان 1402 - 10:00
|
از تولید مشتری مدارانه تا توسعه صنعتی
رمز ماندگاری بنگاههای اقتصادی در بازار رقابتی به انتخاب مصرفکننده بستگی دارد زیرا او به مطالعه و ارزشگذاری مواردی همچون قیمت، مرغوبیت و کیفیت میپردازد و در نهایت کالا یا خدمات را انتخاب میکند.
|
یکشنبه، 30 مهر 1402 - 10:47
|
3 نکته برای بازاریابان جستجو
مدیریت افراد یک مهارت مهم برای بازاربان جستجو است. با این حال، انتقال از یک مشارکت کننده فردی به نقش مدیریت افراد میتواند چالش برانگیز باشد.
|
پنجشنبه، 27 مهر 1402 - 18:50
|
توجه به سکوت مشتری در استراتژی فروش
بهعنوان گام نخست باید به شناسایی این نوع مشتریان پرداخت و سپس علل سکوت آنها و طرح نکردن شکایت را جستوجو کرد و در نهایت به دلجویی و بازگردانی مشتریان ناراضی همت گمارد تا بتوان شاهد انتخاب تولیدات داخلی ازسوی مصرفکنندگان و توسعه و تقویت برند کالاهای تولید داخل بود. در مجموع میتوان گفت تغییر در شیوههای تبلیغات، گام بلندی برای جلب توجه بیشتر و متمایزسازی تبلیغات نمایندگیهای محلی محسوب میشود و میزان فروش را تحت تاثیر قرار میدهد.
|
دوشنبه، 24 مهر 1402 - 09:13
|
پنج مورد از بزرگترین مشکلات حل نشده در مورد استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی
هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ابزار ضروری برای بازاریابان است. این فناوری میتواند برای انجام طیف گسترده ای از وظایف استفاده شود، از شخصی سازی محتوا تا هدف قرار دادن تبلیغات. با این حال، استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی بدون چالش نیست. در اینجا پنج مورد از بزرگترین مشکلات حل نشده در مورد استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی آورده شده است:
|
یکشنبه، 23 مهر 1402 - 09:00
|
اهمیت مدیریت ناب در توسعه فضای رقابتی
کاربرد تفکر و مدیریت ناب، منتج به؛ کسب رضایت مشتریان و توسعه آنها، رضایتمندی مدیران و کارکنان از عملکردشان در سازمان، افزایش بهرهوری در مواد، زمان، نیروی انسانی و سرمایه، بالندگی و افزایش طول عمر سازمانها، بهبود مستمر کیفیت کالا یا خدمات تولیدی، کاهش هزینههای سازمان، افزایش توان رقابتی در عرصه ی کسب و کار میشود.
|
یکشنبه، 16 مهر 1402 - 23:07
|
نقش بازاریابی در توسعه صنعت ملی
باید به یاد داشته باشیم که بازاریابی سبب بهبود پایههای صنعت و تولید میشود. به موازات آن بهبود نقش صنعت داخلی کشور تاثیرات وسیعی در سطوح مختلف اجتماع به جای میگذارد. بسیاری از دگرگونیهای سودمند اجتماعی که با سرمایهگذاریهای بهداشتی، فرهنگی، کشاورزی و صنعتی در طولانیمدت بهدست میآیند با سرمایهگذاری در صنعت ملی به آسانی حاصل میشود. با درنظرگرفتن زیرساختهایی که به همراه صنعت داخلی در کشورها به وجود میآید، توسعه صنعتی سرعت میگیرد.
|
پنجشنبه، 13 مهر 1402 - 10:19
|
استراتژی بازاریابی سبز در فضای رقابتی بازار
یک صنعت پیشرو، توسعه خود را در توسعه جامعه، حفظ محیط زیست و حقوق نسل های آینده برای زندگی بهتر می بیند. صنایع امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند استراتژی هایی برای توسعه پایدار به ویژه در بحث مسئولیت های اجتماعی هستند. توسعه بازاریابی سبز یا بازاریابی اجتماعی در کشور میتواند صنایع را به سمت رفتارهای زیست محیطی سوق دهد و با ایجاد انگیزه و آگاهی در بین شهروندان و تولیدکنندگان خرد و کلان، توسعه پایدار را در کشور رقم بزند.
|
چهارشنبه، 12 مهر 1402 - 13:16
|
نسل جدیدی از مصرف کنندگان دیجیتال
76 درصد از پاسخدهندگان گفتند که هنگام تصمیمگیری برای خرید آنلاین چیزی تحت تأثیر تعداد زیادی «لایک» یا «نظرات خوب» در رسانههای اجتماعی هستند.
|
دوشنبه، 10 مهر 1402 - 08:03
|
دلایل ایجاد اینفلوئنسری به عنوان یک رشته دانشگاهی
در سالهای اخیر، اینفلوئنسری به یک صنعت بزرگ و پررونق تبدیل شده است. ارزش بازار بازاریابی اینفلوئنسری جهانی از سال 2019 بیش از دو برابر شده است. در سال 2023، این بازار به رکورد 21.1 میلیارد دلار آمریکا رسید.
|
یکشنبه، 9 مهر 1402 - 18:38
|
گزارش وضعیت نگرش مصرفکنندگان در مورد تجارت الکترونیک
خردهفروشان تجارت الکترونیک باید برای رسیدگی به انتظارات مصرفکننده در حال تغییر و گاهی متناقض آماده باشند. این امر مستلزم درک نیازهای مخاطب خاص، تمرکز بر امنیت و محافظت از هویت و طراحی تجربیاتی است که انتظارات مشتریان را برآورده کند.
|
شنبه، 8 مهر 1402 - 09:10
|
برندسازی در چند کلام
در عصر هوش مصنوعی مولد، برندسازی با چالشها و فرصتهای جدیدی روبرو است. از یک سو، هوش مصنوعی میتواند به سازمانها کمک کند تا برند خود را به روشهای جدید و موثرتری ایجاد و مدیریت کنند.
|
شنبه، 8 مهر 1402 - 08:10
|
ضرورت توجه به حقوق مصرفکننده
آنچه مسلم است تامین مالی برای شرکتها اهمیت زیادی دارد، لذا برای پیشرفت و توسعه تولید، تامین مالی در شرکتها، امری حیاتی به شمار میرود و در راستای حمایت از رشد تولید ملی اختصاص تسهیلات مربوط به خود اشتغالی و توجه دادن مسئولان به رفع مشکلات واحدهای تولیدی ضروری است.
|
دوشنبه، 27 شهریور 1402 - 13:17
|
راهنمای جدید متا برای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی
متا برای کمک به بازاریابان برای آماده شدن برای فصل تعطیلات آینده، راهنمای جدیدی را برای ابزارهای تبلیغاتی مختلف اتوماسیون و هوش مصنوعی منتشر کرده است.
|
سه شنبه، 21 شهریور 1402 - 16:54
|
راز عکس معروف صدراعظم آلمان
در این مقاله، روزنامهنگاران آلمانی راز پشت عکس معروف اولاف شولز با چشمبند را فاش کردند.
طبق گزارش آنها، ایده این عکس از جولیا کامرر، مشاور رسانهای صدراعظم آلمان، بود.
|
شنبه، 18 شهریور 1402 - 14:43
|
فضـای رقابتـی کلید توسعـه کسب و کار
رقابت، عامل پویایی و کارآمدی اقتصاد است و هر چه شاخص های رقابتی بودن یک اقتصاد بالاتر باشد آن اقتصاد توانمند تر و توسعه یافته تر است. رقابت، خلاقیت و نوآوری را افزایش می دهد و صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی را ترغیب می کند تا با افزایش بهره وری و نوآوری ضمن کسب سود و سهم بیشتر، کالا و خدمات با کیفیت تری به مشتری عرضه نمایند. اقتصاددانان بر اهمیت و نقش رقابت در ارتقای و توسعه اقتصاد ملی اتفاق نظر دارند. در عرصه کسب و کار، رقبا همواره در تلاش برای دستیابی به برتری و سبقت گرفتن از یکدیگر هستند.
|
دوشنبه، 13 شهریور 1402 - 09:24
|
چاپ، ابزاری مهم برای روابطعمومی
صنعت چاپ و روابطعمومی دو حوزهای هستند که به نوعی مکمل یکدیگر هستند. صنعت چاپ به تولید و انتشار انواع محصولات چاپی، از جمله کتاب، مجله، روزنامه، بروشور، کاتالوگ، و غیره میپردازد. روابطعمومی نیز به برقراری ارتباط موثر بین سازمانها و مخاطبانشان میپردازد.
|
شنبه، 11 شهریور 1402 - 10:18
|
بازشناسی نقش وجدان کار در شکوفایی اقتصادی
ماهیت ارتباط فرد با سازمان در هر یک از اجزاء سهگانه تعهد عاطفی، تعهد مستمر و تعهد تکلیفی متفاوت است. کارکنان با تعهد عاطفی قوی در سازمان میمانند برای اینکه میخواهند بمانند. افرادی که تعهد مستمر قوی دارند میمانند چون نیاز دارند بمانند و آنهایی که تعهد تکلیفی قوی دارند میمانند، زیرا احساس میکنند باید بمانند.
|
شنبه، 11 شهریور 1402 - 08:44
|
چاپ راهی برای اشاعه فرهنگ و هنر
صنعت چاپ، یکی از صنایع مهم و زیربنایی در هر جامعهای است که نقشی اساسی در گسترش علم و دانش، توسعه فرهنگ و هنر، و بهبود ارتباطات اجتماعی ایفا میکند. چاپ، امکان انتقال اطلاعات و دانش را به صورت گسترده و سریع فراهم میکند و به همین دلیل، یکی از مهمترین ابزارهای توسعه و پیشرفت در جوامع انسانی محسوب میشود.
|
شنبه، 11 شهریور 1402 - 08:15
|
کوکاکولا: با ارزشترین و قویترین برند نوشیدنیهای غیرالکلی جهان
در رتبهبندی سالانه نوشیدنیهای غیرالکلی جهان، کوکاکولا با ارزشترین و قویترین برند نوشیدنیهای غیرالکلی جهان شناخته شد.
|
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 - 14:37
|
کارکرد های بسته بندی در فروش
بسته بندی می تواند به صورت دقیق باعث تمایز کالاهای مصرفی نسبتاً مشابه شود و در نهایت بقای تعدادی از برندها در بازار و عرضه کالاهای مختلف باعث شده است که خریداران در همان زمان خرید با استفاده از عناصر مستقیم به تمایز کالاهای مختلف بپردازند.
|
دوشنبه، 6 شهریور 1402 - 11:13
|
تصویر دونالد ترامپ در زندان به برند تجاری و انتخاباتی تبدیل شده است
پسر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، از تصویر تاریخی پدرش که در دوران بازداشت وی در زندان «فولتون کانتی» جورجیا گرفته شده بود، به عنوان علامت تجاری صندوق دفاع قانونی برای مبارزه با استبداد و جنون استفاده کرد.
|
جمعه، 3 شهریور 1402 - 20:40
|
موتور رشد اقتصاد کشور را خاموش نکنید
تعطیلی استارتاپها میتواند تأثیر منفی بر اقتصاد کشور داشته باشد و منجر به ازدستدادن شغل و کاهش رشد اقتصادی شود. همیشه همکاری و تعامل بهتر از برخوردهای قهری بوده است.
|
سه شنبه، 10 مرداد 1402 - 14:37
|
ماشین تبلیغات گوگل به رشد خود باز می گردد
پس از پایان دشوار سال 2022 و چند ماه اول سال، آلفابت در سه ماهه دوم سال 2023، 74.6 میلیارد دلار درآمد داشت که از 69.7 میلیارد دلار در سال گذشته بیشتر بود - و سودآوری از 16 میلیارد دلار به 18.4 میلیارد دلار در همان بازه زمانی افزایش یافت.
|
یکشنبه، 8 مرداد 1402 - 12:19
|
بهترین تبلیغات از نظر عینی
از نظر عینی، بهترین تبلیغات آنهایی هستند که داستانهای جذابی را بیان میکنند، اما تبلیغات برنامهریزی شده اغلب از ارائه روایتهای شخصیشده کوتاهی میکند و در نتیجه هجوم تبلیغات غیرجذابی به وجود میآید.
|
یکشنبه، 8 مرداد 1402 - 08:28
|