حکایت روابطعمومیها، سنگ زیرین آسیا/ مگر اسباب بزرگی همه آماده شود
نقش روابطعمومی در ایجاد حس اعتماد عمومی، حساس، دقیق و شکننده است. برای موفقیت آن باید موانع سازمانی برداشته شود و اختیار، بودجه، نیروی انسانی، ساختار و تجهیزات کافی در دسترس او باشد؛ با دست خالی نمیشود.
|
شنبه، 15 بهمن 1401 - 10:58
|
غفلت برخی روابطعمومیهای استان بوشهر از تبیین عملکرد دولت
دردآورترین بخش ماجرا آنجاست که تعدادی از این دستگاههای اجرایی که تقریبا بیش از 30 درصد اعتبارات استان را به خود اختصاص داده و دارای دامنه وسیعی از مخاطب هستند، هیچ سهمی در حوزه اطلاعرسانی فعالیتهای دولت به افکار عمومی ندارند.
|
سه شنبه، 11 بهمن 1401 - 14:22
|
مسئول روابطعمومی فرمانداری روانسر از سمت خود خداحافظی کرد
در طول این سالها با فراز و نشیبهای فراوانی مواجه بوده ایم اما شیرینی و جذابیت هنر روابطعمومی مانع از آن نشد خللی در وظایف و ماموریتها پیش بیاید.
|
سه شنبه، 11 بهمن 1401 - 09:13
|
جای خالی روابطعمومی اورژانس در زلزله خوی
درخواست وزیر کشور از رسانهها درحالی مطرح میشود که روابطعمومی و سخنگوی سازمان اورژانس کشور که باید نقش اصلی را در اطلاعرسانی جزییات این حادثه داشته باشند در سکوت خبری به سر میبرند و رسانهها اخبار مربوط به این حادثه را باید از مسوولان استانی پیگیری کنند. سکوت خبری سازمان اورژانس کشور درحالی است که در سنوات گذشته مسوولان این سازمان هر ساعت آمار جدیدی از وضعیت مصدومان این نوع حوادث را در اختیار رسانهها قرار میدادند.
|
یکشنبه، 9 بهمن 1401 - 13:58
|
روابطعمومی؛ آنچه که باید، آنچه که هست
حق با روایت سومی است که روابطعمومی را نه صرفاً دولتمدار و نه فقط شخصمحور میداند. بلکه شالوده روابطعمومی را ارتباطات انسانی و مردمسالاری و پاسداری از مصالح عمومی قلمداد می کند، "روابطعمومی اصالت انسانی".
|
یکشنبه، 9 بهمن 1401 - 13:30
|
ضعف شناختی روابطعمومیها
روزمرگی و عدم شناخت کارکردهای رسانهها در سالهای اخیر به دردی تبدیل شده که درمانش تنها به اتاقهای خبرنگار ندیده روابطعمومیهای ادارات برمیگردد.
|
یکشنبه، 9 بهمن 1401 - 13:15
|
امضای تفاهم نامه همکاری مابین انجمن روابطعمومی و سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی
این تفاهمنامه آموزشی در راستای توسعه فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی و نیز به وجود آمدن زمینه های مناسب برای مشارکت مدیران و کارکنان روابطعمومی نهادهای خصوصی و دولتی در مباحث تخصصی این رشته به امضا رسید.
|
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 - 13:27
|
انتخاب اعضای هیات رییسه شورای هماهنگی روابطعمومیهای گیلان
معاون روابطعمومی و تشریفات استانداری گیلان گفت: با فراخوان روابطعمومی استانداری برای برگزاری انتخابات هیات رییسه شورای هماهنگی روابطعمومی دستگاههای اجرایی استان گیلان، ۲۲ نفر از مدیران روابط عمومیها آمادگی خود را برای نامزدی در انتخابات اعلام کردند.
|
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 - 13:12
|
روابطعمومی یعنی: مسئولیت اجتماعی؛ حقوق شهروندی؛ سرمایه اجتماعی
گذشته از نهاد مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهشهای وابسته به آن که بدلیل عدم تخصص نمایندگان و مدیران ذیربط ؛ کاری برای روابطعمومی ها نکرده اند؛ متاسفانه شاهدیم که در یک نهاد بالادستی مهم نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز هیچ تفکر مثبت حرفه ای راهگشایی نسبت به نقش و تاثیر روابطعمومی ها در شتاب دهی به برنامه های کلان توسعه ای وجود ندارد.
|
شنبه، 1 بهمن 1401 - 13:13
|
روابطعمومی را احیا کنید
بهنظر می رسد استانداری باید روابطعمومی را دوباره احیا کند. راهبرد بزرگ استانداری باید در بردارنده تهدیدات و فرصتهایی باشد که رسانهها ایجاد میکند و یک مدیر استراتژیست به این موضوعات بپردازد.
|
شنبه، 1 بهمن 1401 - 02:33
|
جشنوارههای فجر زیر سایه روابطعمومیهای خسته
نکته جالب اینکه هنوز هم روابطعمومیها در خواب بهسر میبرند. از روز شنبه اول بهمنماه جشنوارههای فجر، با چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر به شکل کلی آغاز میشود و در ادامه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر و هفدهمین دوره جشنواره شعر فجر تا اسفندماه برگزار میشود و اگر رصدی بر رسانههای کشور داشته باشیم، خواهیم دید که به اندازه سابقه این جشنواره نیز خبر از این رویدادها تولید نشده است.
|
پنجشنبه، 29 دی 1401 - 21:15
|
نقش سازمانها و ادارات دولتی در مدیریت بحرانهای اجتماعی
درحقیقت مدیریت بحران به معنای سوق دادن هدفمند جریان پیشرفت امور به روالی قابل کنترل و انتظار برگشت امور در اسرع وقت به شرایط قبل از بحران است و تنها مسئولان و مدیرانی میتواند مدعی آن باشند که خود به یکی از اصلیترین عوامل تصمیمگیری غلط و گسترش دامنه بحران عمل نکنند. این امر نیازمند دانش، تخصص، تعهد و مسئولیت پذیری در مدیرانی است تنها به نشستن پشت میز بسنده نمیکنند و خود را در مقابل اقداماتشان مسئول میدانند.
|
سه شنبه، 20 دی 1401 - 17:11
|
درخت روابطعمومی؛ ساختار ذهنی من از روابطعمومی
ثمرهٔ تمام تلاشهای ما در روابطعمومی یعنی تعامل و ارتباط دو طرفه با مخاطبان است. اینکه پیام ما به درستی به آنها برسد و حرفهای آنها به درستی شنیده شود. هر سازمانی مخاطبان خاص خودش را دارد. ذینفعان یک سازمان تعریف شده هستند. هرگونه چرخهٔ معیوب از ریشه تا برگهای این درخت میتواند باعث خشک شدن، زرد شدن و افتادن برگها یا همان ذینفعان و مخاطبان سازمان از درخت شود.
|
سه شنبه، 20 دی 1401 - 16:45
|
عدم توانایی در جذب مخاطب و نداشتن سواد رسانهای، آفت برخی روابطعمومیها
عدم توانایی در فرهنگ سازی توسط برخی روابط عمومیها با بضاعت بسیار کمی که دارند و عدم شناخت کافی مدیران از قابلیتهای یک روابط عمومی تاثیر بسزایی در متبلور نشدن فعالیتها و اقداماتی دارد که اگر حتی منافع ملی در آن لحاظ گردیده باشد، باز هم توانایی جذب مخاطب را نداشته و مخاطب را به دلیل بی اعتمادی از فضایی که طی چندین سال ایجاد شده به سوی حواشی آن سوق میدهد.
|
یکشنبه، 18 دی 1401 - 15:03
|
رئیس انجمن روابطعمومی ایران: «روابطعمومی» تحقیقات اجتماعی، تعامل با مردم و افکارسنجی است
خسرو رفیعی رئیس انجمن روابطعمومی ایران در دومین نشست عمومی انجمن روابطعمومی شهرستان کاشان به میزبانی دانشگاه آزاد کاشان اظهار کرد: روابطعمومی نمای درونی و بیرونی هر سازمانی را به رخ می کشد و ما اولین نهاد مدنی پس از انقلاب هستیم که مجوز وزارت کشور را دریافت کردیم.
|
جمعه، 16 دی 1401 - 19:15
|
روابطعمومی در ایران: *پل ارتباطی یا مانع ارتباطی*
روابطعمومی در بسیاری از کشورها، سردرگمی را پشت سر گذاشته و به مرحله تثبیت رسیده است. مرحلهای که دایره انتظارات دیگران و چارچوب اختیارات آن، بر اساس اصول آکادمیک و یافتهها و تجربهها مشخص شده و نقشه راه فعالیت روابط عمومیها را تشریح میکند.
ولی متاسفانه روابطعمومی در کشور ما، گیج است و نمیداند چه مسیری را باید طی کند تا به هدف برسد.
|
چهارشنبه، 14 دی 1401 - 17:33
|
چگونه روابطعمومییی باشیم؟!
هر چند در این وانفسا روابطعمومی میبایست به وظیفه ذاتی خود علیرغم همه بی مهریها و بی توجهیها اعتقاد راسخ داشته و آن را دنبال کند اما در درازمدت مانند خودرویی خواهد بود که یکی از تایرهای آن کم باد شود رفته رفته از سرعت آن بکاهد و دیگر یارای ادامه مسیر با سرعت مطمئنه نباشد!
|
چهارشنبه، 14 دی 1401 - 16:25
|
روابطعمومیها و افکار عمومی
ملموسترین نمونه شکلدهی افکار عمومی نکاتی است که ابتداً توجه مردم از سوی رسانهها به آن جلب میشود و سپس خواستههای جامعه نسبت به آن جریان و سویهای را تعریف میکند. در کشورمان امروز کلماتی چون شرایط اقتصادی، تورم، گرانی، آزادی و ... نکاتی هستند که پیش از آنکه در خواست عمومی مطرح شوند از سوی رسانهها و افکار عمومی برای مسئولان طرح شدهاند.
|
دوشنبه، 12 دی 1401 - 14:11
|
پاداش نیکنامی
اعتبار، میزان احترام و اعتماد یک فرد در نزد مردم است. اعتبار به کسی داده نمیشود معمولاً اعتبار کسبکردنی است. اعتبار، مجموعهای است از اقدامها و تلاشهای انسانساز و کارهای پیشگامانهی یک فرد و از عوامل اساسی پشتیبانی مردم و ماندگاری آنها در خاطرهی جمعی ملتهاست. تمایز اصلی میان مدیریت شهرت و تصویر و مدیریت اعتبار در همین نکتهی بسیار ظریف، یعنی «رفتار معتبر» نهفته است.
|
سه شنبه، 9 اسفند 1401 - 17:48
|
جایگاه و نقش روابطعمومی در منابع طبیعی
نقش روابطعمومیهای منابع طبیعی نه تنها برای اهمیت بخشیدن به جنگلهای شمال که برای سایر رویشگاههای جنگلی کشور از زاگرس گرفته تا جنگلهای ارسبارانی و ایرانی -تورانی وظیفه یی خطیر و مهم را می طلبد که می تواند آگاهی و شناخت آحاد مردم را به حفظ و صیانت از این جنگلها افزون نماید.
|
شنبه، 3 دی 1401 - 18:37
|
به یک تفر با "روابطعمومی" بالا نیازمندیم ...
روابطعمومی تبلیغات نیست و نمی تواند باشد، روابطعمومی فن، هنر و تخصص است که در قواره کسانی است که در این وادی علم آموزی کرده و به درجه و مرتبتی رسیده اند که می توانند برای نجات یک سازمان از بحران ها و مشکلات آستین همت بالا زده و نقش بی بدیل خود را دراین عرصه منصه ظهور رسانند.
|
دوشنبه، 28 آذر 1401 - 01:39
|
مهمترین چالشهای روابطعمومی و رسانهها
چنانچه شناخت دقیق و همه جانبه در خصوص چالشها در روابط عمومی و تعاملات بین دو نهاد داشته باشیم، پیدا کردن راه حل و راهکارهای تسهیلکننده تعاملات کار دشواری نخواهد بود. تلاش روابط عمومی و رسانهها برای رسیدن به درک درستی از وظایف و جایگاه خود در دنیای ارتباطات و مناسبات اجتماعی، برگزاری دورههای آموزشی مناسب و مداوم برای اصحاب رسانه و تلاشگران حوزه روابط عمومی به منظور شناخت چالشها و یافتن راهحلهای مناسب و توجه جدی به شایسته سالاری در زمان جذب نیروی انسانی در روابط عمومیها و رسانهها اولویت دارند.
|
یکشنبه، 27 آذر 1401 - 08:48
|
انتقاد یک اقتصاددان از بولتنسازی
ایشان به جد گفت که کسانی که بولتنها برایشان ارسال میشود علاقهمند نیستند در مورد آمریکا نکته مثبتی بشنوند. بسیار حیرتانگیز و باور نکردنی بود. اما ظاهراً این فرآیند همه جانبه بوده است.
|
دوشنبه، 14 آذر 1401 - 14:36
|
اندر حکایت اطلاعرسانی و خبرنویسی روابطعمومیهای آموزشوپرورش هرمزگان
اگر مدیران آموزشوپرورش همچنان بخواهند روابط عمومیهایشان با همین قبای مندرس و افکار غارنشینی از آنها طرفداری کند شایستهتر است روابطعمومیهایشان را به مرخصی بفرستند و خیالشان هم آسوده باشد که سود این کار از بودنشان با تولید خبرهای بیسروته بیشتر و بهتر است!
|
شنبه، 12 آذر 1401 - 21:46
|
روابطعمومی؛ بیم ها و امیدها
اگر این توجه و این نگاه مدیران به روابطعمومی ها نباشد دیری نخواهد پایید که این راه ارتباطی سازمان با مخاطبا ن و مردم به قبرستان فراموشی سپرده شود.
کدام روابطعمومی از جز تا کل از شهرستان تا استان و از استان تا پایتخت است که به آینده روابطعمومی خوش بین باشد و بداند این دوره بیماری و گذار می گذرد و آینده یی بس درخشان در انتظار اوست.
روابطعمومی در ورطه بی پولی و بی انگیزگی مفرط غوطه می خورند و مرگ مغزی روابطعمومی ها، آنها را به ناکجا آباد خواهد برد.
|
چهارشنبه، 9 آذر 1401 - 14:45
|
لزوم توجه ویژه به پیوست اجتماعی، فرهنگی و اطلاع رسانی پروژه ها در برنامه هفتم توسعه
یک فعال حوزه روابطعمومی و ارتباطات اظهار امیدواری کرد توجه به مصوبات کارگشای هیات وزیران برای تهیه پیوست اجتماعی، فرهنگی و اطلاع رسانی طرح ها و پروژه های کلان کشور در برنامه هفتم توسعه به صورت پررنگ و ویژه مورد توجه قرار گیرد.
|
شنبه، 5 آذر 1401 - 08:10
|
در حسرت فهم درست روابطعمومی
از دانشکدهها و پژوهشکدههای ارتباطات و تشکلهای صنفی و حرفهای این عرصه انتظار میرود بیش از اینها کنشگری داشته باشند؛ دستکم در مواقعی که جریان آزاد اطلاعات و کار حرفهای رسانهها دچار مشکل میشود یا از روابطعمومیها توقعاتی فراتر از نقش و کارکردهای پذیرفته شده آن دارند.
|
یکشنبه، 29 آبان 1401 - 17:02
|
رئیس جمهور در جمع اهالی روابط عمومی و ارتباطات
در این همایش؛ حضار با تاکید و تایید مباحث راهگشای مطرح شده؛ از ریاست محترم جمهوری و سخنگوی دولت؛ بطور جدی خواستار حمایت و تصویب موارد ذیل به عنوان بخشی از مطالبات حرفه ای و صنفی خود شدند:
|
پنجشنبه، 26 آبان 1401 - 16:31
|
روابطعمومیهای بیربط
نمونه عینی و بارز چنین وضعیتی را، هماکنون میتوانیم در گوشه و کنار کشور مشاهده کنیم. روابطعمومی سازمانهای مرتبط و مسوول -یا به دلیل ناآگاهی و ناکارآمدی یا به دلیل عدم اعتقاد مدیران بالادستی- قادر به رصد کردن آنچه که در جامعه میگذرد و شنیدن صدای ضربان تندی که زیر پوست جامعه به تپش درآمده بود، نبودند و با بیعملی یا کمعملی ارتباطی خویش، صدای مردم را نشنیدند و بالطبع، قادر به انتقال آن به مدیران و تلاش برای پاسخگویی به خواستههای مردم نبودند و شد، آنچه که این روزها میبینیم.
|
سه شنبه، 24 آبان 1401 - 18:34
|
نقیلو، نشان ملی روابط عمومی دریافت کرد
در این مراسم که از سوی انجمن متخصصان روابطعمومی و با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی برگزار شد، از 2 دهه فعالیت محسن نقیلو در حوزه ارتباطات سازمانی تقدیر به عمل آمد.
|
سه شنبه، 24 آبان 1401 - 15:36
|