مدیران سهبعدی
بیشتر آدمها تکبعدی هستند. ما میخواهیم کمک کنیم که رهبران، سهبعدی باشند. اولین بعد، پاسخ به این سوال است که «چه کار باید انجام دهم؟» دومی که معمولا از آن غفلت میشود، این است که «چه باید باشم؟ منابع درونی من چیستند تا با کمک آنها بتوانم فضا و گزینه ایجاد کنم؟» و سومی این است که «چطور با دیگران ارتباط برقرار کنم.» چون قانون طلایی به ما میگوید با دیگران همانطوری رفتار میکنیم که دوست داریم با ما رفتار شود؛ در حالی که قانون پلاتینی به ما میگوید با دیگران طوری رفتار کنیم که دوست دارند با آنها رفتار شود.
|
سه شنبه، 23 اسفند 1401 - 10:07
|
نگاه به دورکاری از لنزی متفاوت
طبیعی است که یک شوک عظیم به شرایط کاری مانند کار از خانه باعث اختلافنظر بین کارمندان و مدیران شود، اما ما بیش از دو سال فرصت داشتهایم تا این تغییر را راهگشایی کنیم و خطوط کلی عصر جدید در کانون توجه قرار گرفته است. بهترین شواهدی که ما داریم نشان میدهد که اعمال کار ترکیبی سازمانیافته، بهرهوری کارکنان و شرکت را افزایش میدهد. مدیران و کارمندان باید با هم در مورد این رویکرداتفاق نظر داشته باشند.
|
شنبه، 13 اسفند 1401 - 10:02
|
چگونه از قدرت و رهبری بهطور موثر استفاده کنیم
ارتباطات را در اولویت قرار دهید. اگر با افراد مناسب ارتباط برقرار نکنید، توانایی شما برای استفاده از قدرت روابط به خطر میافتد. بنابراین، افرادی را که نیاز به برقراری یا توسعه رابطه با آنها دارید، شناسایی کنید و زمان و انرژی خود را برای روابط فعلی خود صرف کنید.
|
شنبه، 13 اسفند 1401 - 09:56
|
چطور تشخیص دهیم که کارکنان چه میخواهند؟
استاد مدرسه کسبوکار هاروارد، راه «حفظ ستارهها و جذب استعدادها» را متفاوت از مسیر کلیشهای برخی مدیران معرفی میکند. تحقیقات او نشان میدهد واکنش مثبت کارفرما به مطالبه «دستمزد بالا و انعطافپذیری در ضوابط»، شرط لازم برای جلب رضایت نیروهای مفید شرکت است، نه شرط کافی. او در یک گفتوگو، توضیح میدهد، «وفاداری» کارکنان خریدنی نیست و به دو فاکتور وابسته است.
|
سه شنبه، 9 اسفند 1401 - 11:22
|
«مدیریت دولتی» در ایران دوران ساسانیان
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیستم فوریه 1932 «تاراپور J. Tarapore» در شهر بمبئی هند «آیین مدیریت و نامه نگاری دولتی ایران» در دوران ساسانیان را از روی یک نسخه اصل دوباره نویسی کرد و منتشر ساخت.
|
شنبه، 2 اسفند 1393 - 11:20
|
عصر اختلال: مدیران عامل می گویند که باید مدل های کسبوکار خود را ظرف سه سال اصلاح کنند
تأثیر بحران کووید همچنان دنیای تجارت را تکان می دهد و تحقیقات جدید شرکت مشاوره جهانی AlixPartners نشان می دهد که مدیران عامل میدانند و آگاه هستند که شرکت هایشان باید با محیط کسبوکار امروزی که دائماً مختل می شود وفق دهند – و نگران این هستند که با سرعت کافی این کار را انجام دهند. اما 85 درصد فقط نمی دانند از کجا شروع کنند.
|
جمعه، 30 دی 1401 - 10:31
|
تعریف رهبری سازمانی در دورکاری
در طول دوران کاریام، شاهد فروپاشی تیمهای مجازی زیادی بودهام. معمولا یک شرکت منابع قابل توجهی را برای تشکیل گروه پراکندهای از کارشناسان، در جهت یک هدف خاص - مثل تولید یک محصول مهم یا اصلاح یک استراتژی - سرمایهگذاری میکند، اما مشکلات بهزودی ظاهر میشوند. دینامیکهای گروه نامساعد میشوند. نارضایتی زیاد میشود و افراد دیگر به چیزی گوش نمیدهند.
|
یکشنبه، 14 اسفند 1401 - 14:59
|
به کارکنان اعتماد کنید، حتی اگر اعتماد کردن سخت است
یافتههای استاد روانشناسی «استنفورد» درباره عوارض «بدبینی در محیط کار»، اتاق نشر این نگاه سمی را دفتر مدیر ارشد شرکت میداند. این بررسی که در مجله کسبوکار هاروارد به چاپ رسیده، حاکی است: وقتی رهبر سازمانی به «تله بدبینی» میافتد، جهانبینی او به همه کارکنان سرایت پیدا میکند. بدبینی «جذاب» است اما راه هوشمندانه مواجهه با ناشناختههای محیط کار، «تردید در اوضاع» است.
|
یکشنبه، 21 اسفند 1401 - 01:00
|
10 تکنیک مرسوم چانه زنی
فرق چانه زدن و التماس: چانه زدن با التماس کردن و عشوه گری فرق می کند اگر درست و حسابی از قدرت مذاکره استفاده کنید خواهید توانست بهترین ها را به بهترین قیمت بخرید البته نباید مغبون شد.
|
دوشنبه، 11 شهریور 1392 - 20:23
|
پیشنهاد فوربز برای طرز فکر کارآفرینان
هر شرکتی می تواند با پیروی از مراحل ساده به یک شرکت کارمندمحور تبدیل شود. در اینجا مواردی که باید برای تغییر برنامه کارکنان خود بدانید، پذیرفتن آینده کار و برنده شدن در جنگ برای جذب با استعدادهاست.
|
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 - 14:00
|
۴ مهارت مدیران دنیای جدید کار
دنیای جدید کار با «نه» به مدیران «سنتینگر»، مدیران دارای «مهارت نرم» را میطلبد. نیروی کار فعلی، تجربه عصر کرونا را پشت سر گذاشته و نمیتواند با مدیرانی که فقط به دنبال تحقق «انجام وظیفه» هستند تا توجه به «چگونگی انجام کار توسط نیروها»، بهکار ادامه دهد. «هوش هیجانی»، «بهکارگیری زنان در مدیریت»، «توجه به رشد» و «حمایت سازمانی از نیروها» چهار مهارت مدیران امروزی است.
|
دوشنبه، 24 مرداد 1401 - 16:48
|
تغییر مدیران کسب و کار با تغییر جهان
پیشرفتهای هوش مصنوعی، کسب و کار موجود را تهدید میکند. همه این تحولات ممکن است به رهبران کسب و کاری نیاز داشته باشد که آینده کار را دوباره بازنگری کنند.
|
سه شنبه، 21 تیر 1401 - 22:43
|
ایجاد انگیزه در کارکنان به چه درد می خورد؟
وقتی روحیه کاری کارکنان بالا باشد بازدهی آنها بالا می رود، پرانرژی در کار خود ظاهر می شوند، دقت شان در کار بالا می رود و احساس امنیت شغلی می کنند و از نظر روانشناسی اجتماعی این انرژی را به خانه منتقل می کنند و همین طور از خانه در جامعه منتشر می شود.
|
سه شنبه، 21 تیر 1401 - 11:39
|
چطور استعدادها را جذب کنیم و نگه داریم؟
بهترین روش برای جذب و حفظ استعدادها در گروه، ایجاد محیط کاری مناسب و فرهنگ سازمانی خوب است. هرچند چیزهای دیگری در نگاه مثبت مردم به برندها و کسب وکارها هم نقش دارد، اما آنچه به حفظ کارکنان با استعداد می انجامد، محیط کاری و فرهنگ سازمانی است که صاحب کسب وکار، آن را خلق می کند.
|
جمعه، 10 تیر 1401 - 19:53
|
زندگی تان را برنامه ریزی کنید
شما سزاوار بهترینها هستید. شاید بگویید آدم باید واقع بین باشد. قبوله، اما یک بازیگر ماهر و هوشیار چشم به بی نهایت دارد و به دنبال بهترین های زندگی است.
|
یکشنبه، 2 دی 1397 - 08:16
|
7 اصل راهنما برای برنامه ریزی استراتژیک
شرکتهایی که یک «روش بازی» را همراستا با مجموعه قابلیتهای کلیدی متمایز برای ارائه پیشنهاد ارزشی تعریف میکنند، از مزیت رقابتی مشخصی برخوردارند.
|
شنبه، 27 مهر 1392 - 21:15
|
اول برنامه ریزی بعد اقدام
یادگرفتن برنامه ریزی ضروری است. اگر نتوانیم برنامه ریزی کنیم قادر نخواهیم بود از وقت و امکانات خود به خوبی استفاده کنیم. بدون برنامه ریزی دوباره کارهای زیادی پیش می آید و ممکن است به علت عدم تدارک وسایل لازم، انرژی زیادی صرف شود. برای مثال آیا تهیه کبریت کار سختی است؟ مسلما نه.
|
دوشنبه، 15 بهمن 1397 - 08:11
|
برنامه ریزی شرکتی؛ ماهیت و چالش ها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- زمانی که یک فعالیت اقتصادی را در قالب یک شرکت طراحی می کنیم لاجرم از سطحی وسیع تر از یک فعالیت اقتصادی سخن می گوییم که نیازمند در نظر گرفتن شاخص های بسیار متنوعی است و معمولا با یک فعالیت اقتصادی بازرگانی یا تولیدی فردی بسیار متفاوت است.
|
سه شنبه، 5 مرداد 1395 - 15:31
|
محدودیت های کلی برنامه ریزی مبتنی بر سناریو
با وجود آنکه برنامه ریزی مبتنی بر سناریو، شهرت زیادی پیدا کرده است اما ماهیت ذهنی و اکتشافی آن موجب شده جوامع دانشگاهی هنگام کار با آن حس راحتی نداشته باشند.
|
پنجشنبه، 2 اسفند 1397 - 22:25
|
چرا مدیریت خوب مهم است؟
ارزش و اهمیت مدیریت خوب در شرکتها و تاثیر غیرقابلانکار آن بر قدرت پیشبینیکنندگی شرکتها هنگامی بیشتر نمایان میشود که ما به وضعیت نابسامان و نامطلوب شرکتهایی نگاه کنیم که از مدیریت مطلوبی برخوردار نیستند و همین ضعفهای مدیریتی است که از توان آنها برای پیشبینی آینده و استفاده از فرصتهای آتی میکاهد.
|
جمعه، 6 خرداد 1401 - 08:55
|
چهکنیم تا قدرت پیشبینی شرکت بالاتر برود
هنگامی که شما به عملکرد درخشان شرکتهای مشهوری همچون گوگل، آمازون و مایکروسافت درزمینه بهبود قدرت پیشبینی آینده از طریق ارتقای سطح مدیریتی نگاه میکنید درمییابید که پیشبینی درست آینده همان شاهکلیدی است که در دستان این شرکتها قرار داشته و آنها توانستهاند به کمک آن به بهترین شکل ممکن از فرصتهایی که در آینده انتظارشان را میکشید بهره ببرند
|
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 - 08:52
|
ترفندهای شرکتهایی که خیلی خوب مدیریت میشوند
شرکتهایی که بهتر مدیریتشده بودند و کیفیت مدیریتشان از سطح متوسط صنعت بالاتر بود، بیشتر و بهتر از سایر شرکتها توانسته بودند آینده را پیشبینی کرده و برای استفاده از فرصتهای آتی برنامهریزی و عمل کنند و به اینترتیب هم به اهداف خرد خود ازجمله رشد فروش دست پیدا کنند و هم در بهبود شاخصهای کلان اقتصادی ازجمله تولید ناخالص داخلی کشورشان تاثیرگذار باشند. شرکتهایی با مدیریت برتر خودشان میدانند که از چه جایگاه تعیینکنندهای برخوردارند.
|
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 - 22:59
|
۱۰ ویژگی یک مدیر دلسوز
مدیران دلسوز بهخوبی میدانند که چگونه میتوان در درون یک سازمان «احساس ما بودن» ایجاد کنند و به همین دلیل افرادشان را تشویق میکنند تا با سایر کارکنان در سراسر سازمان ارتباط و تعامل داشته باشند و از منیت بگذرند و ما شوند. درنتیجه مدیران دلسوز قادرند در درون سازمانهایی که در آنجا مشغول فعالیت هستند، تیمسازی و جامعهسازی کرده و احساس ما بودن را به معنای واقعی کلمه در تمام سازمان رواج دهند.
|
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 - 08:50
|
جزوه آموزشی: فن مذاکره
یکی از تعاریفی که در مورد انسان به کرات گفته می شود این است که انسان مخلوقی است ناطق و اجتماعی . لازمۀ زندگی اجتماعی ، برقراری و حفظ ارتباط با دیگران است .به همین دلیل مطلب این هفته را به این موضوع اختصاص دادم و به بررسی دلایل اهمیت مذاکره و فراگیری اصول آن برای سازمان ها و رقابت جهانی می پردازم.
|
جمعه، 23 خرداد 1393 - 13:43
|
پنج استراتژی برای انگیزه دادن به کارمندان
برای حفظ کارمندان خوبتان یا انگیزه دادن به آنها، اگرچه پاداش دادن مساله مهمی است، اما ارتباط داشتن با آنها کلیدیتر است. ایجاد ارتباط منظم و پیوسته بین مدیریت و کارمندان و همچنین در میان اعضا، به خصوص در شرکتهایی که علاوه بر کارمندان معمولی، کارمندان مجازی نیز دارند، امری ضروری است.
|
جمعه، 6 دی 1392 - 11:42
|
رهبران سازمانی عصر دیجیتال
هیچگاه و تحت هیچ شرایطی از ریسک کردن و اشتباه کردن نترسید، چراکه در عصر دیجیتال فردا، برد با رهبران سازمانی است که دل به دریای پرتلاطم و ناشناخته و بهشدت متغیر دیجیتال خواهند زد و از محافظهکاری و دلبستگی نسبت به الگوهای سنتی و جاافتاده تا حد امکان دوری خواهند جست.
|
سه شنبه، 16 فروردین 1401 - 13:48
|
متاورس و مدیریت: واقعیت مجازی چه اثری بر کسبوکارها دارد؟
با توجه به گستردگی نامحدود متاورس در تمام ابعاد، شرکت ها و سازمان های پیشرو به دنبال این خواهند بود که برند خود را در این بستر جدید معرفی کرده و جایگاه مناسبی برای عرضه محصولاتشان به بازارهای هدف که در متاورس به صورت آواتارهای اختصاصی در دسترس هستند، بیابند. این اتفاق بدون تردید رخ خواهد داد؛ همچنان که با ظهور اینترنت و توسعه استفاده از آن به ویژه در دوران همه گیری اخیر رخ داد.
|
شنبه، 13 فروردین 1401 - 13:33
|
راهبرد مشارکت آمیز و راهبرد سلطه آمیز
«نظریه زمینه مشترک در موفقیت رهبری» همانند یک عصای سحر آمیز فرد را به یک رهبر بزرگ تبدیل نمیکند، بلکه در عوض همچون ستارة قطبی برای هدایت و کمک به رهبری سالم و تلاشهای انجام شده در زمینة ارتباطات در روابط عمومی مورد استفاده قرار میگیرد.
|
دوشنبه، 20 اسفند 1414 - 23:02
|
نتایج یک نظرسنجی جدید: ایجاد یک برند کارفرمای قوی
محققان رابطه بین شیوه های ارتباطی داخلی و برند کارفرما را بررسی کردند.
نظرسنجی از 1805 کارمند در کرواسی انجام شد.
|
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 - 18:02
|
مولفههای کلیدی یک استراتژی دیجیتال باکیفیت
در حال حاضر، باید متقاعد شده باشید که یک استراتژی دیجیتال برای موفقیت کسب و کار شما حیاتی است. وقتی تصمیم گرفتید که میخواهید یک استراتژی دیجیتال ایجاد کنید، باید مطمئن شوید که این چهار جزء را شامل میشود:
|
پنجشنبه، 26 اسفند 1400 - 08:05
|