رتبه‌بندی قدرتمندترین برندهای جهان در سال ۲۰۲۵
اپل همچنان در صدر است، اما انویدیا و اینستاگرام با قدرت در حال پیشرفت هستند

اپل برای سیزدهمین سال متوالی با ارزش تقریبی ۴۷۰.۹ میلیارد دلار همچنان باارزش‌ترین برند جهان است، هرچند نسبت به ۲۰۲۴ کاهش ۴ درصدی داشته است.

مایکروسافت، آمازون، گوگل و سامسونگ رتبه‌های دوم تا پنجم را در اختیار دارند. انویدیا با افزایش ۱۱۶ درصدی ارزش برند خود به رتبه ۱۵ صعود کرد و اینستاگرام نیز با رشد ۲۷ درصدی به جمع ۱۰ اپلیکیشن برتر وارد شد.

هوش مصنوعی نقش کلیدی در تعریف مجدد قدرت برندها ایفا می‌کند و «انتخاب شتاب‌یافته» مصرف‌کنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شرکت‌هایی که قادر به ارائه ارزش قوی و پایدار هستند، نفوذ خود را در بازار حفظ خواهند کرد.

سه نکته برجسته

1️⃣ اپل همچنان صدرنشین: ارزش برند ۴۷۰.۹ میلیارد دلار، حفظ برتری نسبت به مایکروسافت و آمازون، کاهش جزئی ۴ درصدی نسبت به سال قبل.

2️⃣ ظهور انویدیا و اینستاگرام: انویدیا با رشد ۱۱۶ درصدی به رتبه ۱۵ و اینستاگرام با رشد ۲۷ درصدی به جمع ۱۰ اپلیکیشن برتر رسید.

3️⃣ هوش مصنوعی و انتخاب شتاب‌یافته: برندهایی که ارزش قوی و پایدار ارائه دهند، در عصر توصیه‌های خودکار و الگوریتم‌ها نفوذ خود را حفظ می‌کنند.

توسط فردریک اولیوری
منتشر شده در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۵


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || برای سیزدهمین سال متوالی، اپل با ارزش تقریبی ۴۷۰.۹ میلیارد دلار طبق گزارش اینتربرند، همچنان باارزش‌ترین برند جهان است. با وجود کاهش جزئی ۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۴، این شرکت همچنان برتری قاطع خود را نسبت به مایکروسافت با ارزش ۳۸۸.۵ میلیارد دلار و آمازون با ارزش تخمینی ۳۱۹.۹ میلیارد دلار حفظ کرده است.
گوگل با ۳۱۷.۱ میلیارد و سامسونگ با ۹۰.۵ میلیارد ، ۵ رتبه‌ی اول تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند . اینتربرند از طریق این رتبه‌بندی، نه ارزش بازار، بلکه ارزش اقتصادی نام و تصویر برند یا به عبارت دیگر، تأثیر آن بر تصمیم خرید و وفاداری مصرف‌کننده را ارزیابی می‌کند.

انویدیا، اینستاگرام و یوتیوب، لوکوموتیوهای جدید رشد
بزرگترین سود سال از آن انویدیا بود که به لطف افزایش چشمگیر ۱۱۶ درصدی، از رتبه ۳۶ به رتبه ۱۵ صعود کرد . این برند کالیفرنیایی که تحت تأثیر تقاضای جهانی برای پردازنده‌های هوش مصنوعی قرار داشت، به ارزش ۴۳.۲ میلیارد دلار رسید.

اینستاگرام نیز با رشد ۲۷ درصدی و رسیدن به ۵۷.۳ میلیارد، ورود قابل توجهی به جمع ۱۰ اپلیکیشن برتر داشت، در حالی که یوتیوب ۶۱ درصد و نتفلیکس ۴۲ درصد رشد داشتند.

از نظر اینتربرند، این برندها نسل جدیدی از ابزارهای ضروری را در بر می‌گیرند که قادرند خود را در محیطی که الگوریتم‌ها به طور فزاینده‌ای بر انتخاب‌های ما تأثیر می‌گذارند، تثبیت کنند.

این تحلیل مشخص می‌کند که شرکت‌هایی که عملکرد خوبی دارند، آن‌هایی هستند که قادر به «  انجام یک کار، اما به طور کامل » هستند. این رویکرد در ورود دوازده شرکت جدید به این رتبه‌بندی، از جمله Booking.com ،Shopify ،Qualcomm و Uniqlo، منعکس شده است.

هوش مصنوعی در حال تعریف مجدد قدرت برندها است
گزارش امسال یک تغییر عمیق را برجسته می‌کند: در عصر چت‌بات‌ها و توصیه‌های خودکار، رابطه بین برندها و مصرف‌کنندگان در حال تغییر است، به طوری که تحلیلگران هنوز در این فکر هستند که وقتی انتخاب توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود، جایگاه برند چیست.

اگر برندها از بین نروند، با چیزی مواجه می‌شوند که اینتربرند آن را « انتخاب شتاب‌یافته » می‌نامد، جایی که تنها برندهایی که قادر به تجسم یک ارزش قوی و پایدار هستند، می‌توانند نفوذ خود را حفظ کنند و این روند می‌تواند در سال‌های آینده برجسته‌تر شود.

هر ساله، شرکت مشاوره‌ای اینتربرند، رتبه‌بندی خود را از ۱۰۰ برند قدرتمند جهان منتشر می‌کند. نسخه جدید ۲۰۲۵، برتری غول‌های فناوری را تأیید می‌کند، در حالی که ظهور بازیگران جدید ناشی از ظهور هوش مصنوعی را آشکار می‌سازد.

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای پیام/

برای اطلاعات بیشتر درباره روابط عمومی و اخبار سازمان‌های مختلف، می‌توانید به وبسایت شارا مراجعه کنید.