ویژگی‌های کارشناس روابط‌ عمومی‌

کارشناس روابط عمومی برای توفیق در وظایف خود و ایفای نقش مؤثر در روابط عمومی، بایستی ویژگی‌های مختلفی را داشته باشد. این ویژگی‌ها به دو دسته ویژگی‌های خاص و اکتسابی (اصلی) و ویژگی‌های عمومی و ذاتی (فرعی) قابل تقسیم است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) کارشناس روابط عمومی برای توفیق در وظایف خود و ایفای نقش مؤثر در روابط عمومی، بایستی ویژگی‌های مختلفی را داشته باشد. این ویژگی‌ها به دو دسته ویژگی‌های خاص و اکتسابی (اصلی) و ویژگی‌های عمومی و ذاتی (فرعی) قابل تقسیم است.

1-ویژگی‌های خاص و اکتسابی
ویژگی‌های خاص و اکتسابی کارشناس روابط عمومی شامل: مهارت‌های علمی و ارتباطی، احساس مسئولیت اخلاقی، داشتن آگاهی‌های روز، قدرت نویسندگی، آشنایی با علوم اجتماعی از جمله کلیات مدیریت، روانشناسی و علوم سیاسی، نوآوری و خلاقیت، آشنایی با روزنامه‌نگاری و ایمان به حقانیت افکار عمومی هستند.

2-ویژگی‌های عمومی و ذاتی (فرعی)
جدا از ویژگی‌های خاص، اکتسابی و اصلی، کارشناس روابط عمومی بایستی از یکسری ویژگی‌های ذاتی نیز بهره‌مند باشد. این ویژگی‌ها شامل: استعداد مدیریت، هیجان و شور داشتن، استعداد دگرگونی مثبت، فرصت‌جویی آگاهانه، کارآفرینی، بهره‌ هوشی بالا، کنجکاوی، سرزنده بودن، شوخ طبعی و بزله‌گویی، داشتن بیان خوب از امور، ظاهر مناسب، ذوق و شوق (استعداد طبیعی)،‌ آینده‌نگری و شخصیت ترغیبی و متقاعد کننده هستند.