4 استراتژی روابط‌عمومی برای همگام شدن با سئو

اگر قبلا تجربه کار با استراتژی روابط‌عمومی را داشته باشید، کار زیادی نیست که فعالیت های این حوزه را به موتورهای جستجو پیوند دهید.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| اگر قبلا تجربه کار با استراتژی روابط‌عمومی را داشته باشید، کار زیادی نیست که فعالیت های این حوزه را به موتورهای جستجو پیوند دهید.


1. چک کردن دفعات ذکر نام برند و تبدیل آن به لینک


احتمالا تیم روابط‌عمومی شما با خبرنگاران یا اینفلوئنسرها در تماس هستند تا از آنها بخواهند در محتوای خود از برند شما نام ببرند. بنابراین اگر پیش از این با رسانه ها کار کرده باشید، چرا که نه؟! می توانید از آنها بخواهید در وبسایت خود، لینک شما را بیاورند.


اکثر نویسندگان و خبرنگاران وقتی از برند شما نام می برند در کنار آن وبسایت شما را هم به آن اضافه می کنند. اما اگر از آنها نخواهید، این کار را در اولویت قرار نمی دهند.


همچنین اگر تیم‌تان مدام از طریق هشدار گوگل یا سایر نرم افزارهای مانیتورینگ چک می کنند که چند بار به برند شما اشاره شده، می توانید از فرصت ساخت لینک استفاده کنید.


اگر به وب‌سایت دیگری برخورد کردید که نام برند شما را بدون درج پیوند ذکر کرد، می‌توانید به سادگی با مدیر وب‌سایت تماس بگیرید و از او برای پوشش تشکر کنید و بپرسید که آیا مایل است پیوندی به صفحه اصلی شما درج ‌کند یا خیر.


2. از HARO برای ارائه بک‌لینک استفاده کنید


اکثر متخصصان روابط‌عمومی از خدمات رایگان Cision با نام (HARO) آشنا هستند. اما اگر تاکنون با این سیستم آشنا نبوده اید، این سرویس پلتفرم ایمیلی است که برای خبرنگاران این امکان را فراهم می آورد که در پایگاه داده های خود، درخواست ها را به متخصصان ارسال می کنند و از نظرات و محصولات آنها استقبال می کنند.


اگر قبلا از HARO به عنوان استراتژی روابط‌عمومی استفاده کرده باشید، می دانید که ساخت لینک در این سرویس می تواند استراتژی مناسبی باشد. می توانید کمپین هایی با لینک HARO در وبسایت خود قرار دهید و از این طریق رنکینگ خود را ارتقا دهید.


این مطمئناً یک استراتژی سریع نیست زیرا نیاز به نظارت فعالانه بر درخواست های HARO برای یافتن مناسب و فرصت مناسب برای وب سایت خود دارد. اما، لینک بیلدینگ HARO می تواند به شما کمک کند بک لینک هایی با کیفیت بالا دریافت کنید که در غیر این صورت به دست آوردن آنها بسیار دشوار است.


این استراتژی معمولا چندان سریع نیست چرا که نیاز به نظارت مستمر و فعال دارد تا از این فرصت در وبسایت خود استفاده کنید. اما ساخت لینک HARO برای شما این امکان را فراهم می آورد که بک‌لینک های باکیفیتی داشته باشید که انجام این کار با روش های دیگر کار دشواری است.


در ادامه به شما نشان می دهیم کار با HARO را شروع کنید:


1. برای دریافت خدمات رایگان در سایت helpareporter.com عضو شوید.


2. برای صنعت خود، بهترین گروه ها از جمله تکنولوژی و سلامت را انتخاب کنید.


3. صندوق ورودی را برای بررسی پیام های مرتبط چک کنید؛ ایمیل های HARO سه بار در روز ارسال می شود.


4. نظرات متخصص، محتوای وب‌سایت یا محصولات خود را با پیوند وب‌سایت خود ارائه کنید.


5. برای خبرنگاران یا ناشران این امکان را فراهم کنید تا در گزارش‌های خود از محتوای مربوط به شما استفاده کنند. بهتر است در مقالات‌شان از محتوا و مطالب شما عینا استفاده کنند.


اکثر پست های HARO هدف از مقاله یا محتوا را نشان می دهند. اگر لینکی دریافت کردید، قبل از ارسال پست، DA را چک کنید تا سئوی معتبری را بیاورد.


3. همکاری با مطبوعات و ارسال به وبسایت های دیگر


مطبوعات هم برای روابط‌عمومی و هم برای استفاده بهینه از ابزارهای موتور جستجو موثر هستند. مطبوعات همواره برای دستیابی به پوشش خبری موثر بوده اند، وقتی در مطبوعات لینکی درج می شود، همزمان در صدها وبسایت دیگر نیز پخش می شود، بدین ترتیب ترافیک وبسایت شما تا مدت ها بالا می رود.


اگر مطبوعاتی را نیافتید که برای محتوای خبری شما مناسب باشند، حالا وقت آن رسیده که شروع کنید. اگر می خواهید به طور همزمان با مطبوعات هم همکاری کنید، مطمئن شوید که لینک به وبسایت شما هم در آن درج می شود.


در این قسمت به شما نشان می دهیم که چطور با کمک مطبوعات، سئوی خود را بالا ببرید:


به بیانیه مطبوعاتی خود به عنوان یک مقاله سئو با کیفیت بالا نگاه کنید. در رابطه با متن و حاشیه نویسی ها استراتژیک عمل کنید.


اطلاعاتی را در مورد برند خود ارائه کنید که از چرخه خبری هم فراتر باشد. مطبوعات در هر وبسایت به دلیل کلیدواژه هایی که توسط مردم جستجو می شود که نام برند شما هم می تواند یکی از این کلیدواژه ها باشد، دارای دامنه ای معتبر هستند. مدت زمان ماندگاری یک بیانیه مطبوعاتی با خبرنگاران معمولاً تنها یک تا دو هفته است، اما برای جستجوهای گوگل، مطبوعات می توانند سال ها در رنک SERP قرار گیرند.


در مطبوعات محبوب خود لینک بسازید. برای ارتقای مطبوعات، برای خود لینک بسازید. این لینک ها در نهایت به وبسایت شما متصل می شود. این استراتژی، ساخت لینک دومرحله ای است، با اینکه در این فرآیند، یک مرحله اضافی است، اما می تواند خیلی تاثیرگذار باشد.


4. راه اندازی کمپین روابط‌عمومی دیجیتال


روابط‌عمومی دیجیتال چیست؟ در این مقاله استفاده از ترکیب قدرتمند روابط‌عمومی دیجیتال و سئو را تبیین کردم.


روابط‌عمومی دیجیتال با همکاری رسانه های اجتماعی موجب افزایش بک‌لینک ها و پوشش رسانه ای می شود و این همکاری را به یک استراتژی دیجیتال قدرتمند تبدیل می‌کنند که مزایای بی‌شماری دارد.


روابط‌عمومی دیجیتال تا چه حد می تواند ارزشمند باشد؟ جان مولر، مدافع جستجو در گوگل، می‌گوید که روابط‌عمومی دیجیتال برای ایجاد نتایج در SERP حتی از SEO هم مهمتر است.


اگر پیش از این برای ارتقای رویدادهای خبری در حوزه کسب و کار با آژانس روابط‌عمومی کار کرده اید، این بار در کمپین روابط‌عمومی دیجیتال، با آژانسی همکاری کنید که سئو را در اولویت قرار دهد. با این روش می توانید اطمینان حاصل کنید که فرصت استفاده از سئو را از دست نداده اید.

 

 

منبع انگلیسی:  www.allbusiness.com
منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
نویسنده: مانیک بهان | 7 مارس 2022 | روابط‌عمومی‌