شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| اینجا ما به برخی از روش های تبدیل اطلاعات و داده های بسیار مهم برای شرکت های مدرن می پردازیم:
امکانات بیشتر از همیشه برای تحلیل بازارها و رفتارهای مشتری
از آنجا که مشاغل بیشتر از همیشه تحلیل بازارها، رفتارهای مشتری و امکانات بازاریابی فروش خود را به صورت آنلاین انجام می دهند، قادر هستند با استفاده از مواردی مانند سیستم عامل های رسانه های اجتماعی با مخاطبان مورد نظر خود درگیر شوند و با مقادیر عظیمی از داده ها به طور مستقیم به نحوه واکنش مشتریانشان به بازاریابی بپردازند. این روش به نحوه عملکرد مشتریان در هنگام بازدید از وب سایتشان مرتبط است همه این ها باعث می شود تا مشاغل بازاریابی بتوانند بر روی مشتریانی که از محصول آن ها بازدید می کنند، به بهترین وجه تمرکز و بتوانند محیط هایی را که در آن کار می کنند، تجزیه و تحلیل کنند.
به این ترتیب متوجه می شوند کدام مباحث در میان جوامع بیشتر به آنها علاقه و گرایش دارند و همچنین نحوه استفاده رقبا از تکنیک های آنلاین می تواند آنها را به سمت استراتژی های بهتر سوق دهد.
ظهور اینترنت اشیا همچنین امکان جمع آوری داده ها از دنیای غیر آنلاین را فراهم می آورد به طوری که حتی بینش بیشتری نسبت به مشتریان و بازار ارایه می دهد.
حفظ مزیت رقابتی
استفاده مناسب از داده ها و انجام کارهایی مانند توسعه بازاریابی آنلاین در واکنش به داده ها می تواند به شرکت ها اجازه دهد تا در بازارهای خود برتری داشته باشند. برعکس کسانی که از این رویکردها استفاده نمی کنند، می توانند از ابتکارهای اولیه ای که جدیدترین تکنیک های تحلیلی هستند، استفاده کنند. داده ها می توانند همه چیز را از تبلیغات و استراتژی محصول گرفته تا قیمت گذاری هدایت کنند و می توانند تمام حدس و گمان را از تصمیمات مهم استراتژیک حذف کنند.
اتوماسیون و هوش مصنوعی
دلیل سوم اینکه چرا داده ها اکنون بسیار مهم هستند نقشی است که در ایجاد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بازی می کند. اکنون از هوش مصنوعی در طیف گسترده ای استفاده می شود تا فرآیندهای مقرون به صرفه تر به مشاغل ارائه شود و به آنها اجازه دهد خدمات جدید و بهتری را به مشتریان ارائه دهند.
همانطور که می توانید از این مطالب اسنباط کنید، داده ها یکی از مهمترین مواردی است که اکثر مشاغل از آن استفاده می کنند و به آن اعتماد دارند. وابستگی ما به داده ها برای تصمیم گیری درست احتمالاً در آینده رشد خواهد کرد.
نویسنده: جیمز دانیلز -ر
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید