پیام استاندار تهران به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی؛ احقاق جایگاه واقعی روابط عمومی‌ها با مشارکت مسئولان میسر می شود

روابط عمومی ها خواسته های شهروندان را پالایش نموده و در اختیار سازمان مربوطه قرار می دهند و سازمان را برای تحقق آن آماده می کنند و در این مسیر با بکارگیری دانش، مهارت و خلاقیت، فضاسازی سالم و مطلوب برای گردش شفاف، سریع و صحیح اطلاعات در جامعه، تنویر افکار عمومی و تسهیل تعاملات اجتماعی بر پایه اعتماد متقابل را دنبال می‌کنند.

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| استاندار تهران در پیامی به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی بر احقاق جایگاه واقعی روابط عمومی‌ها از طریق همراهی مشارکت مسئولان تاکید کرد.


 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی پیام تبریکی صادر کرد؛ متن پیام به این شرح است:
 
 سرمایه اجتماعی مهم‌ترین نیاز سازمان‌های مختلف است، از اینرو برای کسب این سرمایه برندسازی می کنند و این برند روابط عمومی‌ها هستند؛ در واقع روابط عمومی از الزامات عصر دانایی، عنصری اثرگذار در چرخه اطلاع رسانی و اصلی ترین حلقه اتصال و پیوند دو سویه سازمان‌ها با مخاطبین و جامعه هدف محسوب می شوند.
 
 روابط عمومی ها خواسته های شهروندان را پالایش نموده و در اختیار سازمان مربوطه قرار می دهند و سازمان را برای تحقق آن آماده می کنند و در این مسیر با بکارگیری دانش، مهارت و خلاقیت، فضاسازی سالم و مطلوب برای گردش شفاف، سریع و صحیح اطلاعات در جامعه، تنویر افکار عمومی و تسهیل تعاملات اجتماعی بر پایه اعتماد متقابل را دنبال می‌کنند.
 
 روز روابط عمومی، فرصت مناسبی جهت واکاوی وضعیت موجود روابط عمومی‌ها در کشور و نیز بررسی نقاط ضعف، قوت و آسیب‌شناسی اقدامات و چالش های پیش روی این حوزه با بهره مندی از نقطه نظرات و ایده های نخبگان و کارشناسان و اصحاب فن است. با توجه به ماهیت عمیق این حرفه و اولویت یافتن روابط عمومی نوین در شرایط فعلی روابط عمومی‌ها تا رسیدن به جایگاه واقعی خود فاصله بسیار دارند که امید است با برنامه ریزی و استفاده مناسب و بهینه از شیوه های نوین و مؤثر اطلاع رسانی و گفتمان سازی برای فردای بهتر و با همراهی موثر مسئولان دستگاه ها و سازمان‌های مختلف جایگاه واقعی روابط عمومی ها محقق شود.
 
 بی تردید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید» مزین شده و در شرایطی که با ویروس کرونا وضعیت خاصی را در پیش داریم از تمامی مدیران و کارکنان حوزه روابط عمومی انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر به عنوان یکی از ارکان مهم تأثیرگذار در امر اطلاع رسانی و امیدآفرینی، با همیاری گسترده درون و برون سازمانی بتوانند بیش از پیش در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کنند.
 
 اینجانب فرارسیدن بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی مدیران، مسئولان و کارمندان و همه دست‌اندرکاران ساعی و پرتلاش عرصه ارتباطات و روابط عمومی استان تهران که در جهت ایفای رسالت خطیر گردش شفاف و صحیح اطلاعات گام بر می‌دارند، تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات روز افزون شما عزیزان را از درگاه ایزد متعال مسئلت می‌نمایم.
 
 انوشیروان محسنی بندپی
 استاندار تهران