شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– با حضور جمعی از اساتید، مدیران و کارشناسان حوزههای ارتباطات و روابط عمومی پنجمین کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی برگزار شد.
پنجمین کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی صبح روز شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۶ با حضور جمع کثیری از اساتید، مدیران و کارشناسان حوزههای ارتباطات و روابطعمومی در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.
در ابتدای این کنفرانس بهنام تقیپور، دبیر اجرایی پنجمین کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی ضمن عرض خیر مقدم و ارایه گزارشی از روند فعالیتهای صورت پذیرفته در دبیرخانه دایمی کنفرانس به حاضرین، گفت: امروزه رسانههای اجتماعی و تعاملی به عنوان نمادی از بکارگیری ابزارهای نوین در زمینههای مختلف کسب و کار و اطلاعرسانی با استفاده از روشهای اقناعی انتقال پیام و تاثیرگذاری بر ذهن مخاطب، توانستهاند دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در سازمان را با صرف کمترین هزینه امکانپذیر نمایند.
وی در ادامه ایجاد تعامل دوسویه و مستمر و دریافت نقطه نظرات مخاطبان و بکارگیری آن در فرایندهای کاری سازمان را از دیگر دستاوردهایی دانست که این ابزار هوشمند در اختیار فعالان روابطعمومی قرار داده است.
در ادامه این کنفرانس سیدغلامرضا کاظمیدینان، رییس شورای سیاستگذاری کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی، ضمن اشاره به موضوع محتوا محوری در رسانههای اجتماعی گفت: «محتوامحوری»، بهعنوان شاخصی مهم در سنجش حرفه¬ایگرایی در روابطعمومی، محصول توسعۀ رسانههای اجتماعی است. در واقع، بر اثر توسعۀ فراگیر رسانههای اجتماعی، همچون وبلاگها، ویکیها، وبسایتهای شبکههای اجتماعی، پیامرسانها و شبکههای اجتماعی موبایلی، روابطعمومیها کمکم از رویکرد اطلاعرسانی صرف و بمباران خبری و تبلیغاتی مخاطبان دست برداشتند و به تولید محتوای مخاطبپسند و مبتنی بر نیاز مخاطب روی آوردند.
ایجاد الگوهای نوین ارتباطی در سانههای اجتماعی
در ادامه این کنفرانس دکتر بهزادحسین عباسی به ارایه مقاله ایجاد الگوهای نوین ارتباطی در سانههای اجتماعی پرداخت.
وی گفت: همینطور که الگوهای ارتباطی به صورتی فزاینده در حال گسترشاند، آمار ورود به اینترنت و افزایش کاربران آن به طور تصاعدی در حال افزایش است. توسعۀ خطوط اینترنت و شبکههای اجتماعی، و همچنین فناوریهای دیجیتالی، ارتباط همزمان در بخشهای گستردهای از جهان را امکانپذیر ساخته است. امروزه نقش رسانههای اجتماعی و قدرت نفوذ آنها در ایجاد کمپینهای اجتماعی و تبلیغات فرهنگی در نسل جوان بر کسی پوشیده نیست، و قدرت تبلیغات اجتماعی فرهنگی در اختیار فرد یا سازمانی است است که رسانههای اجتماعی را در اختیار دارد.
دکتر عباسی ادامه داد: محتوا اصل ورود به رسانههای اجتماعی را میسازد. هیچ اقدامی به اندازۀ تولید محتوای باکیفیت، که مخاطبان از آن لذت ببرند، استفاده کنند و با آن ارتباط برقرار کنند، نمیتواند برای نتیجه گرفتن از تلاشهایتان در رسانههای اجتماعی مؤثر باشد.
باید محتواهایی تولید شود که در کنار ارتباط با موضوع کاری و فرهنگی، برای مخاطبان مفید و سرگرمکننده باشد. با حفظ استمرار در تولید و انتشار محتواهای باکیفیت و مرتبط در رسانههای اجتماعی، مخاطبانی خواهیم داشت که با سازمان در تعامل و پیگیر کار و خدماتاند. چنین مخاطبانی برای هر کسبوکاری سرمایه به حساب میآیند که آن را گامبهگام به سوی موفقیت و سودآوری بیشتر پیش میبرند.
برای تدوین فرایند استراتژی رسانههای اجتماعی، پیش از هر چیز باید بدانیم در حال حاضر کجا هستیم. پس از اینکه به درکی از جایگاه خود رسیدیم، مخاطبان خود را بهدرستی شناسایی کنیم و درنهایت، هدفمان را از حضور در شبکههای اجتماعی به صورت شفاف مشخص کنیم.
برگزاری مراسم تقدیر
برگزاری مراسم تقدیر از حامیان آموزش روابطعمومی درسازمان دیگر بخش برگزاری این کنفرانس بود.
همچنین در این مراسم از فعالیتهای علمی و عملی استاد امیرهوشنگ عباسزاده در حوزههای ارتباطات و روابطعمومی بهعمل آمد
|
نظر بدهید