شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، “مدیریت رسانه” به عنوان ماهنامه علمی و تخصصی حوزه رسانه می باشد، هر ماه با بیش از ۱۰۰ صفحه به مدیرمسئولی مهدی قمصریان و سردبیری قاسم صفایینژاد منتشر می شود. تاکنون 16 شماره ماهنامه منتشر شده است.
در زیر به بررسی چند شماره از این ماهنامه علمی و تخصصی در حوزه رسانه می پردازیم:
هشتمین شماره ماهنامه “مدیریت رسانه” عنوان ویژهنامه نخستین همایش بینالمللی مدیریت رسانه
هشتمین شماره ماهنامه “مدیریت رسانه” به عنوان ویژهنامه نخستین همایش بینالمللی مدیریت رسانه، در ۱۰۰ صفحه به مدیرمسئولی مهدی قمصریان و سردبیری قاسم صفایینژاد در آبان ماه 93 انتشار یافته است.
سرمقاله این شماره با عنوان «رسانه و مدیریت آن» به قلم دکتر سهیلا بورقانی فراهانی، استاد مدیریت رسانه دانشگاه تهران نگاشته شده است که در آن به اهمیت نگاه کلان به مدیریت رسانه پرداخته شده است.
«آینده پژوهی و فناوری رسانه»، «توسعه و تحول رسانههای دیجیتال»، «کارکنان دانشی در سازمانهای رسانهای»، «منطق آمار و کاربرد آن در توسعه سازمانهای رسانهای»، «غلبه بر موانع میان فرهنگی موجود بر سر راه مدیریت دانش با استفاده از رسانههای اجتماعی»، «آیا رسانههای اجتماعی از حیث ایجاد ارزش ویژه نام تجاری، جایگزین رسانههای سنتی شدهاند؟» و «توانایی رسانه اجتماعی در مدیریت با نام تجاری لوکس» هفت مقاله به زبان فارسی این شماره از ماهنامه مدیریت رسانه هستند.
دکتر سهیلا بورقانی فراهانی، دکتر محمود اسعدی، افسانه طاهری، نازیلا شفیعیان، هاجر آصف، سارا محمودی، حمیدرضا معیری و قاسم صفایینژاد از همکاران تحریریه و نویسندگان مقالات شماره آبان ۹۳ ماهنامه مدیریت رسانه هستند.
ماهنامه «مدیریت رسانه» با موضوع مدیریت راهبردی و رسانه
شماره یازدهم مدیریت رسانه در تیرماه 94، با مقالاتی در خصوص مدیریت راهبردی و رسانه منتشر شده است.
از جمله مقالات شماره یازدهم «مدیریت رسانه» میتوان به «استراتژی مورد نیاز رسانه ملی»، «تاثیر فرهنگ، ارزشها و هنجارهای اجتماعی بر مدیریت راهبردی رسانه»، «مدیریت استراتژیک اقتصاد تلویزیونی» و «مدیریت استراتژیک با نگاهی به نقاط قوت، ضعف و تهدید و فرصت سازمانهای رسانهای» اشاره کرد.
«افسانه طاهری»، «قاسم صفایینژاد»، «حجتالله عباسی» و «نازیلا شفیعیان»، دانشجویان دکتری مدیریت رسانه، به همراه «مریم حقشناس»، دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران و «حمید معیری»، کارشناس فناوری رسانه مقالات این شماره از نشریه را به رشته تحریر درآوردهاند.
سرمقاله شماره یازدهم «مدیریت رسانه» با عنوان «رسانه و عصر تجدد» توسط دکتر علی محمد گودرزی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و مدیرکل روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت نوشته شده است.
«ارتباطات اقناعی و مدیریت رسانه»
شماره دوازدهم مدیریت رسانه با مقالاتی در خصوص ارتباطات اقناعی و مدیریت رسانه منتشر شده است.
از جمله مطالب شماره دوازدهم «مدیریت رسانه» میتوان به «هستیشناسی و معرفتشناسی ارتباطات اقناعی»، «نظریههای اقناع و کاربرد آن در رسانه»و «تبلیغات تجاری و اقناع» اشاره کرد.
«دکتر عبدالرضا امیری» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی، «دکتر حسن بشیر» دانشیار دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)، «حجتالله عباسی»، «قاسم صفایینژاد»، «داوود مؤمنی»، «هاجر آصف» و «نازیلا شفیعیان»، دانشجویان دکتری مدیریت رسانه، به همراه «مریم حقشناس»، دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران، «حسین مهربانیفر»، دانشجوی دکتری فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم (ع) و «هادی البرزی» دانشجوی دکتری مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی مقالات این شماره از نشریه را به رشته تحریر درآوردهاند.
سرمقاله شماره دوازدهم «مدیریت رسانه» با عنوان «هستیشناسی و معرفتشناسی ارتباطات اقناعی» توسط دکتر شهلا بهرامی، استاد مدیریت رسانه نوشته شده است.
مجموعه مقالات نخستین همایش بین المللی مدیریت رسانه
شماره سیزدهم ماهنامه علمی تخصصی مدیریت رسانه، مجموعه مقالات نخستین همایش بین المللی مدیریت رسانه می باشد، که 18 و 19 آبان93 در کتابخانه ملی ایران برگزار شده بود، در مرداد 94 انتشار یافت.
در این شماره که در ۳۵۶ صفحه منتشر شده است، ابتدا گفتگویی با پروفسور علی اکبر فرهنگی انجام شده است و سپس تنی چند از اساتید مطرح مدیریت رسانه، به تعریف این رشته علمی پرداختهاند. همچنین معرفی مهمانان خارجی همایش در این بخش گنجانده شده است. در بخش دوم که مقالات علمی پذیرفته در همایش بین المللی مدیریت رسانه منتشر شده است، ۲۲ مقاله علمی با نگارش اساتید و دانشجویان و پژوهشگران این حوزه منتشر شده است.
«مدیریت رسانه» در بازه زمانی ماهنامه و به مدیرمسئولی و صاحبامتیازی مهدی قمصریان و سردبیری قاسم صفایی نژاد منتشر میشود؛ علاقهمندان میتوانند جهت اشتراک نیمهبهای نشریات در سایت eshterak.ir عضو شده و یا برای خرید تکشماره نشریه با رایانامه info@mediamanagement-mag.ir و یا شماره پیامک ۵۰۰۰۱۲۳۹ تماس حاصل نمایند.
منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
نظر بدهید