شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| در ارتباطات امروزی مبتنی بر رسانه های اجتماعی، برندها به طور مداوم با چالش هایی همراه با تبلیغات منفی روبرو می شوند. با رشد سریع داستانها، برندهای تجاری به دلیل عدم تحقق وعده های خود، بدرفتاری با کارمندان یا تحویل یک محصول معیوب به بازار، خود را با واکنش گسترده ای مواجه کرده اند.
برندها برای محافظت از شهرت خود باید مکانیزم هایی را برای مدیریت اعتبار خود در هنگام بروز بحران ایجاد کنند. اینجاست که روابط عمومی با مدیریت بحران ملاقات می کند.
در اینجا چندین نقش توسط مدیریت روابط عمومی در مدیریت بحران ارائه شده است:
شماره 1 پژوهش
از طریق کارشناسان رسانه های اجتماعی، ادارات روابطعمومی می توانند میزان وخیم بودن داده ها را که باعث بروز بحران می شود، تعیین کنند و در نتیجه پاسخ به داده ها و واکنش عادی یک برند بدست می آید. درک کامل از داده های مربوط به یک بحران، اولین قدم برای انتخاب یک استراتژی مناسب روابط عمومی است.
شماره 2 واکنش فوری
نقش دوم، مهمترین است. از طریق یک استراتژی روابط عمومی مطمئن، یک برند می داند چگونه می تواند به کمک اطلاعات و داده های صادقانه درست و واقعی به نتایج در نظر گرفته شده برسد.
شماره 3 بازیابی اعتبار یک نام تجاری
بازیابی مستلزم پیروی از اثربخشی پژوهش و تکنیک های واکنش سریع در بازگرداندن درک یک برند است. از طریق داستان پردازی فعالانه و برجسته موفقیت های گذشته یا سابقه خوب، یک برند می تواند از یک بحران رهایی یابد.
|
نظر بدهید