شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- باقر ساروخانی امروز در دهمین دوره سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی که در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد به اهمیت برگزاری کنفرانسها و سمپوزیومها اشاره کرد و اظهار داشت: در کنفرانسها و سمپوزیومها که در ارتباط با روابط عمومی برگزاری میشود با دنیای جدید ارتباطات و روابط عمومیها آشنا میشویم و به دستاوردهای جدید ارتباطات آگاه میشویم.
پدر جامعهشناسی ارتباطات ایران و دبیر علمی دهمین دوره سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی افزود: ارتباط در جهان ما از سه مرحله تلویح، رسمیت و فرهنگ عبور میکند.
وی با بیان اینکه روابط عمومی با تاریخ بشر آمیخته شده است گفت: روابط عمومی جزء ذات بشر است این در حالی است که هم اکنون بسیاری از افراد اعتقاد دارند روابط عمومیها در سازمانهای مختلف جاندار و عمیق نیست.
ساروخانی با بیان اینکه فرهنگی شدن روابط عمومی دوران بزرگی برای این حوزه است ابراز داشت: باید در فرهنگ جامعه روابط عمومی جایگاه خود را پیدا کند و روابط عمومی جایگاه خاص خود را در نظر گیرد.
وی با تأکید بر اینکه روابط عمومی پدیدهای شاخص و کاری فاخر است و با اندیشههای انسان سروکار دارد ادامه داد: روابط عمومیها سعی میکنند جهانبینی انسانها را تبیین و فکر انسانها را تغییر دهند.
پدر جامعهشناسی ارتباطات ایران با اعلام اینکه روابط عمومیها از مغز انسانها به قلب انسانها ورود پیدا میکنند افزود: روابط عمومی از بُن فرهنگ و همزاد فرهنگ است.
ساروخانی با بیان اینکه فرهنگ از زبان، هنر، دین و اخلاق نشأت میگیرد خاطرنشان کرد: باید در سال فرهنگ، روابط عمومی به طور کامل فرهنگی شود و در عمق جامعه قرار گیرد.
منبع: فارس
|
نظر بدهید