سه واژه که در حرفه روابط عمومی تحول ایجاد می کند

  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایراناه (شارا)، عادل میرشاهی- بروس کاسانوف، مفتخر به دریافت جایزه پلاتینیوم روابط عمومی در اخبار روابط عمومی سال 2013 شد. در بخشی از سخنانش، کاسانوف در حضور جمعیت کثیری از متخصصین روابط عمومی اظهار کرد: شما می توانید با این سه واژه کارتان را متحول کنید:
«به این شخص کمک کنید.» [Help this person]
کاسانوف گفت، هیچ سه واژه دیگری نمی تواند تا این اندازه موثر باشد.
اخیرا اهمیت اجتماع ورد زبان همگان شده است و ارتباط گران مدام به ذینفعان و مردم فکر می کنند، اما وقتی در مورد اجتماع فکر می کنید، غیر ممکن است که از فکر سه واژه کاسانوف خارج شوید.
او می گوید: مهمترین افراد یک جامعه آنهایی هستند که به دیگران می بخشند. بر مبنای نظر کسانوف، این افرد دارای ویژگی های ذیل هستند:
– بهترین چیزهایی که تجربه می کنند را به مشتریان شان اعطا می کنند.
– دوست دارند ظرفیت های دیگران را مشاهده کنند.
– بر روی هر کس با روش منحصر به فرد خودش اثر می گذارند.
– به دقت به خواسته های دیگران گوش می دهند.
– واقعا مراقب هستند.
کاسانوف، می گوید: «دادن، بهترین استراتژی است که هر شرکتی می تواند آن را به کار بگیرد.» اما برای اجرای این استراتژی شما بایستی مرتبا از خودتان بپرسید: چه کار می توانم انجام دهم؟ چطور می توانم کمک کنم؟ مشتریان من به چه چیزی نیاز دارند؟
نتایج ممکن است متفاوت باشند، اما کسانوف می گوید: تاکتیک شفاف است- کمتر حرف بزنید، بیشتر کمک کنید.